וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הגיע משפט אחד בפרק החשיפה, ולפתע משה הצליח לקנות את לבי באמת

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 9:49

בתום הסערות שעברו יחד, כשני רווקים מקצועיים בלי המון כלים לניהול מערכות יחסים, משה ומאי עשו את זה - ובענק. וגם: השידוך בין מתן לגיא היה די גרוע, אבל הכישלון שלו לא מוריד מההישג של נירמול זוגיות גאה על המסך. אופיר סגרסקי מסכמת פרק של חתונמי

ראיון גיא ומתן חתונמי/מערכת וואלה!

אנחנו אחרי פרק החלטות נוסף כשהפעם נחשפו משה ומאי ומתן וגיא. רק עוד פרק אחד, הדרן, לקט, "המומחים עונים על שאלות 2", ו"המומחים עוזרים לגיא לסדר גרביים בצבעים" ואפשר לחגוג את סיום העונה עם מפיקי האירועים שלנו, המ"מ.

משה ומאי

בדיחת המשמורת המשותפת נגררת עד הלום, וכשמשה שואל את ריי בפעם האחרונה אם ירצה לגור אצל אמא או אבא, מאי כבר ממיינת אותו אוטומטית לתיקיית האד'רז במוח. הם נפרדים לשלושה ימים בחילופי "מאמי מאמי תחסר/י לי", אבל היחידה שבאמת מהרהרת באפשרויות היא מאי. אם בתחילת הקשר שלהם נראה היה שמאי נתלית בו, עכשיו המאזניים נוטות לטובתה, שהרי ברור אל מי ריי חוזר בסופו של יום.

חסד גדול נפל בחלקנו והפעם, לשם שינוי, מורכב פרק ההחלטות מהחלטות. "חתכ'ת שידוך קיבלת, עם כלב", מחמיא דני למשה במעמד החגיגי, ואני תוהה האם בירך את מאי ברכה דומה, רק שבסיומה "בעיות זעם". ובכלל, מה הביג דיל? רוב השידוכים בתל אביב מגיעים עם מטענים של מינוס בבנק, אלכוהוליזם, נרקיסיזם, תלות כלכלית בהורים או, סביר להניח, כל אלה יחד. קצת כלב עוד לא הרג אף אחד. כאילו, חוץ מכלבים שהרגו.

על כל פנים, משה נראה מאושר. הוא לא צריך לתת תשובה, ה"כן" שלו בוהק כמו המטפחת הלבנה של מאי. אני חייבת לדעת כמה יש לה שם, ובאיזה יום בחייה החליטה שאישיותה נקשרת בהן. בדיעבד, זו בבירור אישה שמוכנה למחוייבות. "עלינו לרכבת הרים וצנחנו", היא מסכמת. ניכר התהליך שעבר ביניהם, אך יותר מזה, התהליך שעוברות כל דמויות חתונמי בהפיכתן המצמררת לדני ויעל. מעונה לעונה מסתמן ש"חתונמי" היא התלמה ילין של פרחי הריאליטי, בסופה יוצאים כולם מוכנים לחיים חדשים ומלהיבים של תמונות גרניטה באינסטגרם ותובנות בנאליות על החיים.

ולמרות פס הייצור שעברה, במאי יש משהו גולמי שנוגע ללב. היא מקריאה את מכתב האהבה שלה במהירות שיא, כאילו נקלעה למשימת נאום סיום כיתה ו', משה מביט בה מאוהב. כנגד 42 ימים דיברה ברכתו של משה, וכעת כשהוא מסוגל להגיד "אוהב אותך", נפתחה לו הצ'אקרה והוא חוזר על כך ב-42 שפות. אני רוצה לדעת בבקשה אילו שפות ספציפיות בחר, ומדוע.

הנוכחים מסיימים בחיבוק קבוצתי שמגדיר מחדש "אי נוחות", ומאי ומשה יוצאים משם לחיים עצמאיים. "מאמי, אולי תציע לי נישואין?", נישאת מאי על גלי החגיגה, אבל אם משה יציע לה נישואין באמת, זה לא יכול לקרות סתם ככה - הוא יהיה הרי חייב להפוך את זה לאירוע מבדר ולהטמין את הטבעת בקקי של ריי. מאמי, את רואה שם משהו נוצץ? תסתכלי, תסתכלי.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
משה ומאי/צילום מסך, קשת 12

הם חוזרים אל האולם שהתחתנו בו לצלילי מוזיקת דיסני אגרסיבית, משחזרים שוב את יום החתונה. בטור הקודם הנחתי שכיף לבקר אותם כזוג, אבל עכשיו אני חוזרת בי: הם בוודאות מהזוגות שמכריחים את כולם לצפות בסרט החתונה שלהם וכן ב-32 הפרקים שאחריו. זירת האירוע מחזירה אותם אל הנאום מסמר השיער של משה, במילותיו "כאן, בראשית עולם" על משקל "כאן, בקרון הזה", לפני שמבטו של משה התרכך בכוח האהבה.

כעבור פגרה של שבעה חודשים חוזר משה לספת המומחים. כמתבקש, המציאות הכתה בפניו: בלי המצלמות הוא נאלץ להסתכל על מאי תוך כדי שהוא מדבר איתה, ונזכר שבעצם הם לא ממש מכירים. בזמן שהוא מקלל את המגהץ שלה, ואנו יודעים שמשה פורק תסכול בקטטות עם חפציה של מאי, זו מתארת את הקושי לצעוד יחד ללא גלגלי העזר. שניהם יצאו באופוריה והתרסקו אל הקרקע. הם עפו קרוב מדי לשמש, ועוד הסתכלו עליה תוך כדי.

בין השורות, עולה תחושה שמאי ומשה התקשו להיפרד מהשואו. בפרט משה, שבדיוק החל לשגשג עם תכנית הפספוסים הפיראטית החדשה שלו. יום אחד בהיר, שניהם נאלצו להתעורר מהאקשן והפסיליטיז וריפוד הפקתי מכל עבר לשגרה אפורה, שבה הם סתם שני אנשים עם הרבה שיערות בבית.

ולמרות הכל - הכינו הזיקוקין - מ"מ שלנו עדיין ביחד! ובנימה מתוקית זו, אניח את הציניות בצד ואומר: כל הכבוד. באמת, מגיע להם. בתום הסערות והשיערות שעברו יחד, כשני רווקים מקצועיים בלי המון כלים לניהול מערכות יחסים, משה ומאי עשו את זה ובענק.

מותר גם לפרגן ל"חתונמי" על שהצליחה לייצר העונה כבר שני זוגות, ועל פי השמועות והפרומואים, שלושה בקרוב. הישג מרשים לתכנית טלוויזיה, ודאי לז'אנר טלוויזיוני צהוב. אין זה אומר שכוונותיה טהורות; אחרי הכל, מדובר במכונת רייטינג משומנת, והיא תמיד תראה את צרכיה מעל הכל. לבי גם עם המשתתפים שנפגעו ממנה, ואין לי ספק כי היו נפגעים גם העונה. לצד זה, יש תחושה שהעונה נעשה כאן משהו נכון יותר ברמה האנושית, גם אם טלוויזיונית היה זה לפרקים שעמום בדרגת הרצאה שלמה של רפאל על פולי קפה.

"בעיניים של מאי יש אמת יותר ממה שיש בכל מקום בעולם", מתפייט משה על ספת המומחים. בתוך משה הסתתר משורר קטן, כך מסתמן, ורק עכשיו הוא קונה את לבי באמת. "שלא יתחיל לעשות לי פפראצי על הבטן", צוחקת מאי, אבל אם היא הולכת להביא ילדים עם משה, עליה לקחת בחשבון שהוא יתעד את הלידה בזווית ישירה אל האירוע.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
מאי/צילום מסך, קשת 12

גיא ומתן

הבנתי מה קרה בין גיא למתן, והתאוריה היא כזו: במהלך סופ"ש הזוגות, נחטף גיא הקודם על ידי חייזרים והוחלף בגיא חדש, הלא הוא גיא 2, אשר תוכנת, בטעות, עם רגשות כלפי מתן. על כן גיא 2 הפתיע בגילויי אהבה פתאומיים, וכעת הוא מדלג בקלילות בעודו מפתיע את מתן עם רהיט גינה חדש כדי שיהיה לו "מקום נוח להשתזף במרפסת". אפשר היה להתחיל בזר פרחים או חולצה יפה, אבל כולנו ראינו "מראה שחורה" - אי אפשר ללמד את השיבוטים האלה הכל.

בינתיים, מתן איננו חושד והוא נפרד מגיא 2 בדייט אחרון. הפרידה לא משפיעה עליו יותר מדי, שהרי מצוי ממילא בנידה תמידית. גיא 2 טרם עודכן בקורותיו של גיא 1, ועל כן מכריז: "חודש וחצי אני מאושר". לרוע מזלו, גם גיא 2 לא עונה על ציפיותיו של מתן במלואן, ומתן שועט קדימה כשהוא מדבר על הקמת משפחה. מערכת הבקרה של גיא 2 מתחילה להעלות עשן.

למתן יש טעות אחת מרכזית, נפוצה וטראגית: הוא מגיע לקשר כה מוכוון מטרה שהוא מרחיק מעליו את הפרטנר, עם מילים כמו "לבנות" ו"להתקדם", שאין כמוהן מרככות פינים. תוסיפו לזה את גיא, בעצמו לא טיפוס מהנה במיוחד, וקיבלתם כבדות שתגרור כל מערכת יחסים לרצפה. אבל לא זו הסיבה שהקשר בין מתן לגיא לא עובד. כידוע, גיא דחה את מתן אי שם בעבר, כשניסו חברים משותפים לשדך ביניהם, על רקע מראה חיצוני. לא משנה באמת איך מתן היה מתנהג, גיא כבר חרץ את גורלו מזמן. הוא רק חיכה שחייזרים יחטפו אותו, מה שמחזק את התאוריה שלי.

אבל גיא רצה שזה יצליח. הוא כל כך רצה שכמעט שכנע את עצמו ואותי שאהבת החלומות צמחה בינו לבין מתן בן לילה. אבל כמו שאמרה אחותו של מתן: מילים כמו חול, ואין מה לאכול. ובעיקר, אין עם מי לשכב. בימים הנפרדים היה לו די זמן להרהר והוא הבין בינתיים עד כמה מהותיים הפערים ביניהם, דרכו הדיפלומטית של גיא לומר "הוא רוצה אותי מאוד, ואני לא". במאמר מוסגר הוא מודה, "נפתחתי ונפתחתי אבל לא הגעתי לרמות של מתן, זה לא מספיק". גיא 1 חזר אלינו.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
גיא ומתן/צילום מסך, קשת 12

במעמד ההחלטות, ממלמל מתן אחרי אלפי סייגים שהוא אופטימי לגבי הקשר. "תוציא את זה מהסוגריים", 'אני אופטימי'!", מביימת יעל את מתן. אבל בניגוד לגיא, מתן לא כל כך טוב בלשקר לעצמו. אל מסיבת הסקפטיות הזו מצטרף גיא. נדרשת ממנו הצהרת כוונות, והוא עונה בהייקו מעורר השראה: "אני לא מפחד להרגיש / וגם לא מפחד לא להרגיש". זוהי טקטיקת ההתמודדות עם שאלות על שם בן אביבי, שנועדה לבלבל את הצד השני עד שהוא לא מבחין שבעצם לא ניתנה לו תשובה.

אל מול סבך הערפל הזה, מתן פותח בווידוי אהבה, ישיר, בהיר וכן. גיא חושק שפתיים, נוגע בזקן - ניכר שהוא מרגיש לא בנוח. "אני מבטיח לך שאני פה, לא מוותר, בחור עקשן", מפליג מתן. גיא: מחבק. המוח של גיא: רץ אל החלון, מנופף ידיים אל מסוק, פוצע את עצמו וכותב SOS בדם.

כעת לרגע המכתב של גיא, שנשמע כאילו הומצא בזה הרגע. בזמן שהוא מצהיר על החלטתו להישאר עם מתן הוא שוב מלטף את הזקן, מסתיר את הפה. אינני מומחית לשפת גוף ולא צריך להיות מומחה כדי להבחין שהתבצעה פה פניה חדה אל המושב הקסום נאות חירטוט. לדבריו, הוא יוצא ל"עוד אתגר ועוד משימה, לבחון מה באמת מרגישים". היזהרו שמא אפרוץ כאן בצהלולי חג.

כעבור שבעה חודשים הם חוזרים לביקורת זיווג. המשך הדרך המשותפת שלהם היה מלווה התלבטויות מצד גיא, והקשר הסתיים כעבור זמן קצר. זה לא מפתיע. מה שכן מפתיע הוא שמתן מסכם את זה כזוגיות "מדהימה". בעיני רוחי, ראיתי את שני האינטנסיביים הללו שולחים אחד לשני מבטי איבה לדראון עולם, אבל הפרידה שלהם בוגרת להכעיס.

בסופו של דבר, גיא לא הותיר למתן ברירה אלא להיפרד ממנו, מה שאני צופה שיקרה, אגב, גם בין בן למעין. גיא מספר שאיכזב את עצמו שלא הרגיש יותר, ואני מאמינה לו. על הצד החיובי, כיף לגלות שמתן התחיל להעריך את עצמו כראוי בעקבות הצפייה בתכנית, מה שנשמע די ההיפך ממה שקורה לרוב המשתתפים בה.

צריך להודות: השידוך בין מתן לגיא היה די גרוע, אבל הכישלון שלו לא מוריד מההישג של נירמול זוגיות גאה על המסך. מכתבי התודה שמתן מקריא למומחים הם ההוכחה הניצחת לכך. לפעמים, גם בתכנית ריאליטי מטופשת יש איזה רגע של הולדת. חוץ מזה, למצוא אקס טוב, זה לפעמים מסובך יותר מלמצוא בן זוג. בתכנית "אקס ממבט ראשון", הם לגמרי זכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully