וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכו לראות סרטים!": מיכל הרצוג הוציאה לדרך את פסטיבל הקולנוע ירושלים

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 22:18

בנוכחות הנשיא ורעייתו ואחד הבמאים הלוהטים בעולם הקולנוע: פסטיבל הקולנוע ירושלים יצא לדרך בהקרנה חגיגית מול חמשת אלפים צופים וצופות

מתוך הסרט "משולש העצבות"/פסטיבל קאן

חזרה לשגרה: לפני שנתיים, פסטיבל הקולנוע ירושלים לא התקיים בגלל הקורונה. בשנה שעברה הוא התקיים מאוחר מהרגיל ובלי אורחים מחו"ל, והערב הוא יצא לדרך בנוכחות רובן אוסטלנד, אחד הבמאים הלוהטים כיום, ש"משולש העצבות" פרי עטו פתח הלילה את הפסטיבל בהקרנה מול חמשת אלפים צופים וצופות בבריכת הסולטן.

"משולש העצבות" זכה רק לפני כחודשיים בדקל הזהב בפסטיבל קאן בו ערך את בכורתו העולמית, ומעבר לכך לא הוקרן כמעט בשום מקום בעולם, כך שהקרנתו בירושלים כבר כעת היא הישג עצום לפסטיבל ולתרבות הקולנוע הישראלית.

מלבד אוסטלנד, נכחו בפסטיבל גם הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג; שר התרבות והספורט חילי טרופר; ושר הבינוי והשיכון ושר ירושלים ומורשת זאב אלקין.

טקס הפתיחה של פסטיבל ירושלים. סיון פרג',
השר חילי טרופר, מיכל הרצוג, יצחק הרצוג ומנהל פסטיבל ירושלים רוני מהדב-לוין/סיון פרג'

"כל קיץ קורה דבר מה נפלא שנקרא פסטיבל הקולנוע ירושלים", בירכה מיכל הרצוג בהשראת השיר של נתן יונתן. "פסטיבל הקולנוע הפך לשם דבר, למרחב שטומן בחובו מנעד רחב כל כך, איכותי כל כך, ומעשיר כל כך. הפסטיבל הזה לא רק חושף את הקולנוע הישראלי למי שמובילים ומובילות את הזירה הקולנועית הבינלאומית; אלא גם מצליח לעודד יצירה מקומית, גם בשלביה המוקדמים ובוודאי כשהיא בשיאה; והכי חשוב להיות חממה לשלל פעילויות ומפגשים מעוררי השראה במובן הכי אותנטי של המילה בין יוצרים מהארץ ומהעולם. לקולנוע יש כוח להוציא אותנו מתוך היומיום שלנו, או לגרום לנו לשהות בתוך נימי הנפש. יש לו כוח פוצע אבל גם מרפא. כמו כל אמנות, יש בו, בקולנוע, כוח חיים. זו הסיבה שבגללה אמנות איננה מעין תחביב או עיסוק לשעות הפנאי, היא חייבת להיות חלק ממנעד ההתנהגויות האנושיות שלנו. היא חייבת להיות מגוונת ונגישה לכולם. לכו לראות סרטים!"

עוד בוואלה!

פסטיבל הקולנוע ירושלים: המדריך המלא

לכתבה המלאה
טקס הפתיחה של פסטיבל ירושלים. סיון פרג',
הנשיא יצחק הרצוג, הבמאי רובן אוסטלנד, מנהל פסטיבל ירושלים רוני מהדב-לוין ואשת הנשיא מיכל הרצוג/סיון פרג'

עוד אורחים בפסטיבל הם משפחת-אטאל גינסבורג, משפחת האצולה של עולם הקולנוע הצרפתי: הבמאי איוון אטאל, זוגתו השחקנית שרלוט גינסבורג ובנם המשותף בן אטאל. הם לא נכחו בטקס אך יגיעו מחר לסינמטק להציג את סרטם הטרי והמדובר "האשמה".

את טקס הפתיחה הנחתה שפרה קורנפלד. ראש עיריית ירושלים משה ליאון שלח ברכה מצולמת, ורובן אוסטלנד קיבל במהלכו אות הוקרה מן הפסטיבל. חוץ מאשר "משולש העצבות" הטרי, האירוע יציג גם את כל סרטיו הקודמים, בהם "הריבוע" המופתי שגם גם כן זכה בדקל הזהב, "כוח עליון" ואחרים. החגיגה תימשך במשך כעשרה ימים ומומלץ להכין כרטיסים מראש כי רוב ההקרנות כמעט סולד אאוט. יחי הקולנוע!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully