וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: בריטניה תארח את אירוויזיון 2023 במקום אוקראינה

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 14:17

איגוד השידור האירופי וה-BBC הודיעו היום (שני) רשמית כי אירוויזיון 2023 ייערך בבריטניה, כמחווה לזוכת התחרות השנה, אוקראינה. ה-BBC יהיה אחראי על האירוח, ובחירת העיר שבה תיערך התחרות תחל השבוע. אוקראינה תעלה אוטומטית לגמר

מיכאל בן דוד בחזרה לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון בטורינו, איטליה, 11 במאי 2022/יניב דורנבוש

איגוד השידור האירופי וה-BBC הודיעו היום (שני) רשמית כי אירוויזיון 2023 ייערך בבריטניה, כמחווה לזוכת התחרות השנה, אוקראינה. ה-BBC יהיה אחראי על האירוח, ובחירת העיר שבה תיערך התחרות תחל השבוע. אוקראינה תעלה אוטומטית לגמר. כזכור, כבר לפני חודש הודיע איגוד השידור האירופי (EBU) כי לא יהיה אפשרי לערוך את התחרות באוקראינה בצל המלחמה המתרחשת שם. כזכור, הלהקה האוקראינית קאלוש אורקסטרה היא זו שניצחה באירוויזיון האחרון שהתקיים השנה באיטליה.

האיגוד החל בדיונים עם ה-BBC בבריטניה על אירוח במקום האוקראינים, מאחר שהבריטים זכו במקום השני בתחרות בחודש מאי - וכעת כאמור התקבלה ההודעה הרשמית. נציגים מטעם רשות השידור האוקראינית יעבדו לצד ה-BBC כדי לצרף מרכיבים אוקראינים לאירוע.

אוקראינה אירחה את האירוויזיון פעמיים בעבר - ב-2005 וב-2017. כאמור, היא זכתה גם השנה בעזרת להקת קאלוש אורקסטרה שייצגה אותה, ובעיקר בשל סחף של תמיכה במדינה שנאלצת להתמודד עם הפלישה הרוסית.

בהודעת איגוד השידור האירופי לפני כחודש נמסר: "הכוונה המלאה שלנו היא שהניצחון של אוקראינה יבוא לידי ביטוי בהופעות בשנה הבאה. זה יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו בדיונים שלנו עם המארחים בסופו של דבר". ה-BBC מסרו בתגובה, כפי שפורסמה בדדליין-הוליווד: "ברור שזו לא סדרה של נסיבות שמישהו ירצה. בעקבות החלטתם, נדון כמובן באפשרות שה-BBC יארח את האירוויזיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully