וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעתי שאמר שהיה שמח לחלוק איתי את הפרס": כך הגיב תמיר קליסקי לזכיית זאב נחמה

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 14:26

בתגובה לזכיית נחמה בפרס אקו"ם על מפעל חיים, אומר שותפו לשעבר לוואלה! תרבות: "אני מרגיש שהפרס שניתן לזאב הוא גם שלי. גונב לאוזניי שזאב אמר שהיה שמח אם הייתי חולק איתו את הפרס על הבמה. הייתי מסכים לעלות איתו על הבמה"

אתניקס/כתב: שגיא בן נון, צלם: אבי כהן

"אני מרגיש שהפרס שניתן לזאב הוא גם שלי, וגונב לאוזניי שזאב אמר שהוא היה שמח אם הייתי חולק איתו את הפרס על הבמה. אם היו מעניקים לי את הפרס עם זאב הייתי מסכים לעלות איתו על הבמה" -
כך אמר לוואלה! תרבות המלחין והמפיק המוזיקלי תמיר קליסקי, שהיה מאבני היסוד של להקת אתניקס, בתגובה להענקת פרס אקו"ם למפעל חיים לשותפו לשעבר, זאב נחמה.

ההכרזה על זכייתו של נחמה בפרס מפעל חיים עוררה מעט תמיהות בתעשייה, שכן אתניקס היא מפעל חייו של נחמה - ותמיר קליסקי היה אחד ממייסדי הלהקה ומי שיצר בצוותא עם נחמה את עשרות להיטיה. כזכור, באמצע העשור הקודם הסתכסכו השניים, קליסקי הוצא מההרכב, והמחלוקות הגיעו עד לבית המשפט. בשיחה עם וואלה! תרבות, הודה קליסקי בעצמו שהוא מרגיש שהפרס מגיע גם לו, אך במקביל גם שלח ברכות לשותפו לשעבר.

תמיר קליסקי, לא מוזר בעיניך שאקו"ם נותנים פרס על מפעל חיים לזאב נחמה לבדו ולא לאתניקס המקורית שכוללת אותך?

"אולי הוועדה של אקו"ם חושבת שמוקדם לסכם את פועלי? אני מרגיש עם אבל הולך בלי. אני מרגיש שזה גם שלי אבל בסופו של יום אני מפריד את העניין האמנותי והמשפטי, זה היום של זאב וצריך להתרכז בזאב. אני חושב שהמוזיקה הישראלית קיבלה פרס".

אבל למה זאב לבד ולא איתך, הרי בלעדיך לא היתה אתניקס.

"יש ועדה, היא קבעה וזה בסדר. במציאות שלנו אומרים מה פתאום. אני לא במקום הזה. גונב לאוזניי שזאב אמר שהוא היה שמח אם הייתי חולק איתו את הפרס על הבמה".

גיששו איתך מהוועדה של אקו"ם אם תסכים לקבל את הפרס עם זאב?

"איש לא דיבר איתי. איך אמר שמעון פרס - איני עוסק בזה. הוא קיבל ונברך אותו".

להקת אתניקס. יח"צ, עיבוד תמונה
"איני עוסק בזה". להקת אתניקס/עיבוד תמונה, יח"צ

המהלך הזה תמוה במיוחד בגוף כמו אקו"ם שאמור לדאוג ליוצרים ולא למבצעים, אתה לא חושב?

"אני מזמן לא בקטע של להתעצבן, לכעוס או להיפגע. אני במקום נהדר בחיים שלי. מה גם שזאב בעצמו אמר שהוא חושב שהיה מגיע לי להיות לצדו על הבמה. מה שהוועדה החליטה - היא החליטה. אז הכריעו. בסדר. אני לא אומר את זה מדיפלומטיה. מה שאנחנו חתומים עליו ביחד אי אפשר לקחת את זה ממני. כל אחד שיחליט מה שהוא רוצה".

אם היו נותנים לשניכם את הפרס היית עולה איתו על הבמה, מצטלם איתו ולוחץ לו את היד בחיוך?

"מבחינתי חד משמעית - כן. זה לא אומר שאני לא מרגיש פגוע ממה שעשו לי. אני חלק מזה, לא משנה, אם זה כתוב, אם קיבלתי את זה בפועל או באופן מטאפורי. זה לא משנה. אני חי עם זה בשלום".

ומתי נראה קאמבק שלך ללהקה?

"אני באמת לא מתעסק בזה. זה לא על הפרק. אני נמצא במקום שונה. עושה דברים אחרים. ביום הזה לא צריך להתעסק בי אלא בשמחה של זאב. אני לא רוצה לקחת את הפוקוס אליי".

בזירה המשפטית היו לך יותר הפסדים מניצחונות מול נחמה.

"אני לא רוצה להתייחס לזה. זה יום חג".

טרם התקבלה תגובת זאב נחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully