וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא תאמינו איך נראה היום הילד מ"ג'רי מגווייר" - ומה הוא עושה למען הקהילה היהודית

10.8.2022 / 23:35

היום לא תצליחו לזהות את ג'ונתן ליפניקי, הילד המתוק ששיחק לצד טום קרוז ורנה זלווגר בסרט "ג'רי מגווייר". הוא התחטב והפך ללוחם MMA שפועל למען הקהילה היהודית בארה"ב. הנה תמונות שלו - אז והיום

הטריילר לסרט "ג'רי מגוויר"/Sony pictures

אנחנו זוכרים אותו בתור הילד המתוק בן ה-6 שכיכב על המסך הגדול לצד טום קרוז ורנה זלווגר בסרט המועמד לאוסקר "ג'רי מגווייר" - כמו גם בסרטים "סטיוארט ליטל" ו"דוקטור דוליטל". השחקן היהודי ג'ונתן ליפניקי כבר בן 31 והוא ממש לא הילד התמים עם הקוצים בשיער והמשקפיים ששבה את לבנו בשנות ה-90. הילד גדל, התחטב והפך ללוחם MMA שמלמד בעצמו אמנויות לחימה.

למעשה, ליפניקי החל להתאמן באומנויות לחימה עוד כשהיה ילד, לאחר שלוחם שפגש הבטיח שילמד אותו להתאגרף. לאחר 14 שנות אימונים, הוא קיבל את החגורה השחורה שלו בג'יו ג'יטסו בשנת 2020. מתברר שהכל נשאר במשפחה, שכן אביו היה הבעלים של חברת קידום לאמנויות לחימה, או כפי שתיאר זאת ליפנקי בעצמו בריאיון ל-ESPN: "זה סוג של עסק משפחתי". באותו ריאיון הוא גם סיפר שהפך למאמן וכי הוא מאמן כעת את אחד מחבריו הטובים ביותר.

ככה אנחנו זוכרים אותו:

וככה הוא נראה היום:

בשנה שעברה הוא ניצל היטב את כישורי הלחימה שלו בליווי יהודים אורתודוקסים לבית הכנסת, בעקבות התקפות אנטישמיות שאירעו ברחבי ארה"ב. לאחר תקרית מחוץ למסעדה בלוס אנג'לס, בה הותקפה קבוצת גברים יהודים, ליפניקי וחברו, רמי פרנקלין, הקימו קבוצות אבטחה מחוץ לבתי הכנסת כדי לוודא שהמתפללים יוכלו להגיע אליהם ומהם חזרה לביתם בבטחה.

הוא אמר ל-TMZ: "היו הרבה פשעי שנאה אנטישמיים ואלימות כלפי יהודים. הוא (רמי) הקים את הקבוצה הזו שמטרתה לוודא שאנשים יגיעו הביתה ולבית הכנסת בשלום. רבים מאיתנו הם אמני לחימה או בעלי מכוני כושר לאומנויות לחימה ולא כולנו יהודים. אלה רק אנשים שרוצים לעזור לאנשים אחרים. לכל אחד צריכה להיות הזכות להתפלל מבלי להיות מופלה לרעה".

הוא הוסיף: "בריונים מכל סוג או אנשים שמקדמים שנאה לא אוהבים כשיש שם נוכחות ואני חושב שהנוכחות שלנו היא גורם מרתיע עצום".

בזמנו החופשי ליפניקי עדיין משתמש בכישורי המשחק שלו, לאחר שכיכב בסדרה של סרטים קצרים. הוא גם הופיע בתכניות ריאליטי כמו "יוצאים לדייטים" ו"הטבחים הגרועים ביותר של אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully