וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה פיק, מחלוצי הפופ הישראלי, הלך לעולמו בגיל 72

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 14:46

פיק, מהאמנים האהובים והמצליחים בישראל לאורך כחמישה עשורים, היה אחראי לעשרות להיטים מוכרים כמו "נאסף תשרי", "אהבה בסוף הקיץ", "אין מדינה לאהבה", "מוזיקה (מעלה מעלה)" ו"דיווה". לפני ארבע שנים עבר אירוע מוחי

לראשונה מול קהל מאז שלקה בשבץ צביקה פיק מופיע מול קהל, במסיבת העיתונאים לפסטיגל/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון
צביקה פיק מגיע לביצה. מגד גוזני
אבידה ענקית. פיק/מגד גוזני

המוזיקאי צביקה פיק הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 72. פיק, מחלוצי הפופ הישראלי שהיה פעיל במשך חמישה עשורים, היה אחראי לעשרות להיטים מוכרים כמו "נאסף תשרי", "אהבה בסוף הקיץ", "אין מדינה לאהבה", "מוזיקה (מעלה מעלה)" ו"דיווה", שזכה באירוויזיון 1998. לפני כמה שנים עבר אירוע מוחי.

פיק נולד בורוצלב, פולין, בשם הנריק פיק. הוא היה בן 8 כשעלה עם משפחתו לישראל, וכבר כילד למד מוזיקה באופן סדיר בקונסברטוריון רמת גן. בנעוריו שימש כקלידן, גיטריסט וזמר בלהקות "טלסטאר", "השמנים והרזים" ו"השוקולדה". פריצתו לתודעה התרחשה ב-1970, אז נבחר לגלם את דמותו של קלוד במחזמר "שיער". על תפקיד זה זכה פיק בתואר שחקן השנה. דמותו האניגמטית של פיק, שכללה ססגוניות בלבוש ומיניות מופגנת, הפכה אותו לחביב התקשורת הישראלית של אותן שנים.

אלבום הבכורה שלו, "זוהי הדרך שלי" מ-1972, כלל שלל להיטים כ"שני תפוחים" ו"המנהיג" מאת אהוד מנור, "אני הולך לאן שאן" ו"אין מדינה לאהבה" מאת יהונתן גפן, וכללו שילוב של פופ ורוק. השיר "אחד ועוד אחד" אף נפסל לשידור בשל מה שהוגדר כ"מיניות יתרה". בהמשך שנות השבעים הקליט כמה מלהיטיו הגדולים ביותר, ובהם "אהבה בסוף הקיץ", "נאסף תשרי" (שאף זכה בשיר השנה), "לגור איתו", "דם חם", "הרקדן האוטומטי", "אני לא יכולה בלעדיך", "אני אוהב אותך לאה", "אין מדינה לאהבה", "מעלה מעלה" ועוד. על שירים אלה זכה בפרסים רבים. במקביל התפרסמה הביוגרפיה "מלאך או שטן", שנכתבה אודותיו על ידי העיתונאי דודו אורן, שהפכה לרב מכר.

בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת חלה דעיכה במעמדו של פיק. לצד להיטים ספורים כ"אלף נשיקות" שכתב ליהורם גאון, השירים שכתב והלחין לאחרים לא זכו להצלחה ומעמדו כ"מלך הפופ הישראלי", כפי שהוגדר בשנות השבעים, נעלם. תחילת הקאמבק לתודעה הציבורית החל בסדרה של מסיבות "חזרה לשנות השבעים", בהן כיכב פיק עם להקת "נושאי המגבעת", וזכו להצלחה בקרב קהל צעיר.

את החותמת הרשמית על הקאמבק לתודעה הביא השיר "דיווה", שהלחין עבור דנה אינטרנשיונל. השיר זכה במקום הראשון באירוויזיון, עובד לשלל גרסאות ברחבי העולם ויצר עניין בינלאומי רב סביב פיק. ב-2003 הלחין שיר נוסף לזמר אירוויזיון, הפעם לנציג האוקראיני אלכסנדר פונומיירוב, בשם "Hasta La Vista". השיר הגיע רק למקום ה-14 באותה שנה. פיק הוא האמן הישראלי שהופיע הכי הרבה פעמים בקדם אירוויזיון - 7 פעמים - כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיע היה המקום השני ב-1979, אז הפסיד את המקום הראשון ל"הללויה".

קריירת הבידור של פיק כללה גם הופעות טלוויזיוניות מוצלחות. בין היתר כיכב בסדרה "סיטי טאוור", שימש כשופט בעונות השלישית והשביעית של הריאליטי "כוכב נולד", וכיכב בריאליטי אודותיו בשם "המאסטרו", שעקב אחרי חייו הפרטיים ומערכת היחסים עם בת זוגו, שירה מנור. פיק כיכב גם בריאליטי "גולסטאר". ב-2009 הופיע בתפקיד אורח במיני-סדרה "תמיד אותו חלום", שעלילתה התבססה על שיריו. בנוסף כיכב בשלל קמפיינים פרסומיים לאורך השנים.

פיק היה נשוי בעבר לפזמונאית מירית שם אור, ששיתפה עמו פעולה במרבית להיטיו. לשניים שלושה ילדים: בן לי, דניאלה ושרונה. האחרונות הרכיבו יחד את הצמד המוזיקלי "האחיות פיק", הזכור בעיקר בשל הסינגל "השיר הזה" שיצא ב-2003. פיק ושם אור התגרשו ב-1995. הוא הותיר שני ילדים גם מבת זוגו השנייה, שירה מנור.

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה פיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully