וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק הקולנוע והטלוויזיה מיכאל שרפשטיין הלך לעולמו בגיל 74

עודכן לאחרונה: 27.8.2022 / 20:36

שרפשטיין, מבכירי מפיקי הקולנוע בארץ, הפיק בין השאר את הסרטים "עד סוף הלילה", "נישואים פיקטיביים", "זהר", "לילסדה", "כידון" ו"ציפורי החול" ואת הסדרות "טירונות" ו"כתב פלילי"

מיכאל שרפשטיין. Creative Commons
מיכאל שרפשטיין/Creative Commons

מיכאל (מיכה) שרפשטיין, מבכירי מפיקי הקולנוע בארץ, הלך היום (שבת) לעולמו בבית חולים בלינסון. בן 74 היה במותו.

שרפשטיין נולד בדצמבר 1947 במחנה פליטים בגרמניה, ושנתיים לאחר מכן עלו הוריו לישראל. עבודתו הראשונה בתעשייה הייתה כשחקן בסרט הטלוויזיה "קרלוס" משנת 1971. בהמשך שנות השבעים, שיחק בסרטים "שוד הטלפונים הגדול" של מנחם גולן, וב"עיניים גדולות" של אורי זוהר. בהמשך, עבד כעוזר תאורן בכמה סרטים, כעוזר הפקה בתכניות שביימו אורי זוהר וצבי שיסל לערוץ הראשון, וכמפיק בפועל של הסרטים "הצילו את המציל", "פנטזיה על נושא רומנטי". הסרט הראשון שבו שימש כמנהל הפקה היה "מסע אלונקות" בבימוי ג'אד נאמן, ולאחר מכן ביים שימש כמפיק בפועל, מנהל הפקה ועוזר במאי ראשון בסרט "יוצאים קבוע".

בשנות השמונים הוא עבד בין השאר בסרטים "חמסין" ו"עדות מאונס", ושימש כמפיק בפועל בסרטים "הדודה מארגנטינה" ו"נורית 2". הסרט הראשון בו שימש כמפיק (לצד נסים דיין) היה "לנה" בבימוי איתן גרין עבורו הפיק גם את הסרט "עד סוף הלילה". עוד הפיק את הסרטים "גשר צר מאוד", "ספר נשים", "ללקק ת'תות" ו"נישואים פיקטיביים".

בשנות התשעים הפיק בין השאר את הסרטים "גמר גביע", "זהר" ו"לילסדה". עוד באותו עשור, הפיק לראשונה סדרת טלוויזיה - "סטרייט ולעניין", ולאחר מכן את הסדרות "תמונות יפואיות" עם אריק לובצקי ומתי הררי, את הגרסה הישראלית לסדרה "משמר המפרץ" ואת "טירונות".

בשנות האלפיים הקים עם משה ולאון אדרי את חברת ההפקה "טופיה", והפיק בין השאר את הסרטים "פלייאוף", "הפנטסיה הגדולה של סימיקו הקטן", "רוק בקסבה", "כידון", "תפוחים מן המדבר" ו"ציפורי החול", ואת הסדרות "כחול עמוק" ו"כתב פלילי".

שרפשטיין הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully