וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולן להקת ארקייד פייר מואשם ב"התנהגות מינית בלתי הולמת"

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 9:14

שלוש נשים ועוד אחת שמזדהה כג'נדר פלואיד מאשימות את המוזיקאי ווין באטלר שדרש מהן תמונות עירום וסקס ובמגע בלתי הולם. באטלר מכחיש: "היו לי מערכות יחסים בהסכמה מחוץ לנישואים"

Win Butler, להקת ארקייד פייר. Juan Naharro Gimenez, GettyImages
ווין באטלר/GettyImages, Juan Naharro Gimenez

ווין באטלר, סולן להקת ארקייד פייר, מואשם בהתנהגות מינית בלתי הולמת על ידי ארבעה אנשים, כך מדווח מגזין המוזיקה פיצ'פורק. שלוש הן נשים שאומרות שהן היו מעריצות מושבעות של הלהקה, וטוענות שההתנהלות הפסולה התרחשה בין 2016 ל-2020. מאשימ.ה רביעי.ת, שמזדהה כג'נדר פלואיד, טוענ.ת שבאטלר תקף אותו.ה מינית פעמיים בשנת 2015. בכל המקרים גיל המתלוננות נע בין 18 ל-23 וגילו של באטלר נע בין 34 ל-39.

באטלר הכחיש את ההאשמות על התנהלות מינית פסולה, ואמר כי היו לו "מערכות יחסים בהסכמה מחוץ לנישואים שלי", על פי הצהרות שסיפק לפיצ'פורק. הסולן נשוי לחברת הלהקה, רז'ין שסיין.

המאשימות סיפרו שבאטלר יצר איתם קשר תחילה דרך הרשתות החברתיות לפני שפגש אותם באופן אישי, ובהמשך דרש תמונות עירום וסקס. אחת הנשים אמרה לפיצ'פורק כי "באטלר שלח לה תמונות של איברי המין שלו בניגוד לרצונה". אישה אחרת תיארה כי לאחר שהתחברה לראשונה עם באטלר באינסטגרם לאחר הופעה של ארקייד פייר במונטריאול, השניים החליפו "הודעות סקס ושיחות וידאו" לפני שקיימו יחסי מין. עם זאת, המתלוננת סיפרה לפיצ'פורק שבעקבות מפגש מיני בחדר השינה שלה בוונקובר לפני הופעה באוקטובר 2017, היא ניסתה להתאבד. "הרגשתי שפופה להפליא," היא אמרה. "המחיר של הצורך לשמור הכל בסוד, לדחוק כל הזמן את הצרכים שלי הצידה כדי לפייס אותו, היעדר הגבולות, והאשמה בלהיות האישה האחרת - הכל נהיה קשה מכדי להתעלם."

באטלר הודה שהוא מודע לניסיון ההתאבדות שלה אך אמר כי סיפרה לו "שזה לא קשור אליי, היא סבלה ממחלת נפש". "זה היה קשור אליו לחלוטין", אמרה המתלוננת בתגובה.

וין באטלר מלהקת הארקייד פייר. Simone Joyner, GettyImages
וין באטלר/GettyImages, Simone Joyner

המתלוננ.ת הג'נדר פלואיד, סטודנט.ית לאמנות בן 21 באותה תקופה, סיפר.ה שפגש.ה את באטלר בינואר 2015, כשהלהקה ניגנה במונטריאול. השניים החליפו מידע ליצירת קשר ונפגשו בפברואר, שם לטענת המתלוננ.ת באטלר נגע בה.ו באופן בלתי הולם ללא הסכמתה.ו. יומיים לאחר מכן הוא הופיע בדירתה.ו, שם "הצמיד אותי לקיר ותפס באגרסיביות את גופי והדביק את הלשון שלו בגרוני", סיפר.ה. "זה היה ניסיון להיות סקסי, וזה היה כל כך לא בסדר בהקשר".

בהצהרה שלו, באטלר כינה את נישואיו לפעמים "לא שגרתיים", אמר כי מערכות היחסים עם ארבע המתלוננות היו "קצרות מועד", והוסיף כי "כל אחת מהאינטראקציות הללו הייתה הדדית ותמיד בהסכמה בין מבוגרים". "מעולם לא נגעתי באישה בניגוד לרצונה, וכל רמיזה שעשיתי זאת היא פשוט שקרית", הוסיף. "אני מכחיש בתוקף כל הצעה שכפיתי את עצמי על אישה או דרשתי טובות הנאה מיניות. זה פשוט, וחד משמעי, מעולם לא קרה", אמר.

באטלר שלח הצהרה שנייה לפיצ'פורק שבה הודה בהתמודדות עם דיכאון ושתייה. "נאבקתי זמן רב עם בעיות נפשיות ועם רוחות רפאים של התעללות בילדות. בשנות ה-30 לחיי התחלתי לשתות כשהתמודדתי עם הדיכאון הכבד בחיי לאחר שמשפחתנו חוותה הפלה. כל זה לא נועד לתרץ את ההתנהגות שלי, אבל אני כן רוצה לתת קצת הקשר ולשתף במה שקרה בחיי בסביבות הזמן הזה".

שסיין, מצידה, עומדת לצד בעלה. בהצהרה לפיצ'פורק היא כתבה שבאטלר הוא "חבר הנפש שלי, השותף שלי לכתיבת שירים, בעלי, אביו של הילד היפה שלי. הוא השותף שלי בחיים ובמוזיקה כבר 20 שנה". היא הוסיפה ואמרה: "אני יודעת מה יש בלבו, ואני יודעת שהוא מעולם לא נגע, ואף פעם לא ייגע, באישה ללא הסכמתה ואני בטוחה שהוא מעולם לא עשה זאת. הוא איבד את דרכו והוא מצא את הדרך חזרה. אני אוהבת אותו ואוהבת את החיים שיצרנו ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully