וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצרת פורצת דרך": פרס מפעל חיים לבמאית לינה צ'פלין

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 13:29

צ'פלין בת ה-88, שביימה, כתבה והפיקה יותר מ-50 סרטים, בהם "חצוצרה בוואדי", תזכה להוקרה מצד האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה בטקס פרסי אופיר שייערך בספטמבר. "היקף פועלה כיוצרת בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית הוא אדיר"

לינה צ'פלין. מוטי קיקיון,
"היקף פעילות אדיר". לינה צ'פלין/מוטי קיקיון

הבמאית והתסריטאית לינה צ'פלין תקבל השנה פרס מפעל חיים מהאקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה - כך הוכרז היום (שני).

הקריירה של צ'פלין, בת 88 וילידת ברית המועצות, כוללת מעורבות בלמעלה מ-50 סרטים ונמשכת עד עצם היום הזה, כשסרטה האחרון, "במסתרים", התחרה השנה בפרסי אופיר בקטגוריית הסרטים התיעודיים הקצרים. היא כתבה, הפיקה וביימה סרטים תיעודיים ועלילתיים כאחד, לעתים קרובות יחד עם בעלה סלבה צ'פלין, שהלך לעולמו בשנת 2013. סרטם "חצוצרה בוואדי", על פי ספרו של סמי מיכאל, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של האדמיה לשנת 2002. בעבר כבר זכתה בפרס לנדאו של מפעל הפיס, וככלת פרס שר החינוך והתרבות לבמאים.

"לינה היא יוצרת פורצת דרך, והיקף פועלה כיוצרת בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית הוא אדיר, כאשר מספר הסרטים שהיא יצרה, בכל ז'אנר אפשרי, לאורך עשרות שנים של עשייה, הוא עצום ואין הרבה כדוגמתו", נכתב בנימוקים למתן הפרס. "יצירתה אוניברסלית וזוכה להכרה, לפרסים ולהקרנות בתחרויות ובפסטיבלים ברחבי העולם. אהבת האדם והאופטימיות שלה ניכרת בסיפורים אותם היא טווה. כיוצרת שהגיעה מתרבות מפוארת של יצירות ספרות, תיאטרון וקולנוע, הנחשבות לקלאסיקה עולמית, הצליחה לינה להטמיע ברגישות ובמסירות אופיינית DNA זה בעבודותיה וליצור גשרים תרבותיים על ידי חשיפה, מורכבות ונקודת מבט ייחודית".

צ'פלין תקבל את הפרס בטקס פרסי אופיר, שייערך ב-18 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully