וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוכב הרוק חזר בו מדעותיו ומתקרב לימין": סערת אביב גפן הגיעה לחו"ל

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 15:38

בכותרת באתר הפופולרי של עיתון הגרדיאן הבריטי מתואר המוזיקאי כ"כוכב הרוק שחזר בו מדעות העבר והתקרב לימין, לאחר שהתייחס למתנחלים כאחיו". בכתבה נכתב עוד כי ניתן לראות בצעד זה "מסמר נוסף בארון הקבורה של מורשת רבין"

אביב גפן בנשף רוק- "עורי עור"/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

אביב גפן עושה כותרות בממלכה המאוחדת. בכותרת באתר הפופולרי של עיתון הגרדיאן הבריטי מתואר המוזיקאי כ"כוכב הרוק שחזר בו מדעות העבר והתקרב לימין, לאחר שהתייחס למתנחלים כאחיו". במהלך הופעה שקיים בשבוע שעבר גפן בהתנחלות בית-אל, הוא ביקש כאמור סליחה מהקהל וקרא לאחדות: "הופרדנו מכל מיני סיבות, רציתי לשאת חן בעיני הקהל שלי ודיברתי מתוך בורות. אני רוצה לבקש מכם סליחה מתוך אהבה ומתוך אחדות".

גפן אמר בהופעה, כשעל ראשו כיפה ולצדו גדול הזמר החסידי אברהם פריד: "הרבה חברים עזרו לי במסע הזה. אחת מהן היא חברתי איילת שקד שאמרה לי: 'אביב, תיפתח לעולם, תיפתח לאנשים, לדעות שלהם, תקבל אותם, תחמול אותם ותכבד אותם. אני רוצה להודות לה שפתחה את עיניי. אנחנו אחים אמיתיים ולאהבה שלנו אין אהבה גיאוגרפית אלא אהבה בלב. תודה רבה שהוזמנתי לפה. אני אוהב אתכם".

בכתבה בגרדיאן נכתב כי גפן, "שהיה בעבר סמל של תנועת השלום בישראל, עורר מחלוקת כשהתנצל על דעותיו בעבר במהלך קונצרט בהתנחלות בגדה המערבית הכבושה. ניתן לראות בכך אבן דרך תרבותית המסמלת את התקרבותה של ישראל אל הימין והנחת מסמר נוסף בארון הקבורה של מורשת השלום של ראש הממשלה שנרצח יצחק רבין, שעימו גפן היה מיודד". עוד נכתב כי גפן אמר למתנחלים שהוא עבר תהליך אישי שבסופו נפקחו עיניו וכי בעבר פעל "מתוך בורות".

בכתבה מצוטט גם דוברו לשעבר של יצחק רבין, אורי דרומי, שמתח ביקורת על ההתנצלות מצד אביב גפן. "רבין בטח מתהפך בקברו. הדבר האחרון שרבין היה עושה הוא להתרפס בפני המתנחלים. אני בטוח שהוא היה אומר דברים חריפים נגד זה".

  • עוד באותו נושא:
  • אביב גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully