וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור זגורי, יהודה ברקן והמנדט הבריטי: מה מצפה השנה בפסטיבל חיפה?

5.9.2022 / 15:00

"ולריה מתחתנת", מהמועמדים המובילים בפרסי אופיר, ינסה לסחוף גם את הכרמל כשמולו יתחרו גם עיבוד לרב המכר של עמוס עוז, "הבשורה על פי יהודה", וכן "ילדים של אף אחד" - סרט חדש של ארז תדמור. עוד בפסטיבל: סרטיהם החדשים של דרור מורה וחיים בוזגלו. כל הפרטים

מתוך הסרט "ולריה מתחתנת" בבימוי מיכל ויניק. גיא רז,
מגיע לכרמל אחרי סיבוב בפסטיבל ונציה. "ולריה מתחתנת"/גיא רז

פסטיבל הסרטים ה-38 של חיפה ייצא לדרכו בחודש הבא, והיום (שני) נחשפת התכנייה הישראלית המרשימה שלו, לרבות המשתתפים בתחרות העלילתית ובתחרות התיעודית.

בתחרות העלילתית ישתתפו כמה סרטים של כמה מהיוצרים הבכירים בתעשיית הקולנוע הישראלית. בין היתר ישתתף בה "ולריה מתחתנת" של מיכל ויניק, העוסק במציאות חייהן של נשים אוקראיניות שמתחתנות עם גברים ישראלים. זהו הסרט המוביל במספר המועמדויות בפרסי אופיר הקרוב (בשיוויון עם "קריוקי"), והוא יגיע לכרמל אחרי סיבוב בפסטיבל ונציה.

מולו יתחרו עוד לא מעט סרטים מסקרנים, בהם "בתולים", סרט הבכורה של מאור זגורי, המלווה נער במסע התבגרות ובהשתתפות שחקנים כמאור לוי, ליאנה עיון, חן אמסלם ועמוס תמם; "הבשורה על פי יהודה" של הבמאי הוותיק דן וולמן ("מיכאל שלי", "גיא אוני"), שמגולל כמה סיפורים בחורף אחד בירושלים של שנת 1959 לפי ספרו המצליח של עמוס עוז; "השכן שלי אדולף" של לאון פרודבסקי, שהשתתף בפסטיבל ונציה, ובמרכזו ניצול שואה שחי בדרום אמריקה ומשוכנע ששכנו החדש הוא לא פחות מאשר הדיקטטור הנאצי שמסתתר בזהות בדויה; "הנפש הטובה" של איתן ענר, שמפגיש בין מפיקת סרטים שפשטה רגל ובמאי-עבר נערץ שחזר בתשובה ומחפש את הקאמבק, בכיכובם של מורן רוזנבלט ורמי הויברגר; "ילדים של אף אחד" של הבמאי ארז תדמור ("סיפור גדול", "הבן של אלוהים"), ובו אדם אחד שיוצא למאבק נגד הסגירה של בית מחסה לנוער בסיכון, ומחליט לבצע מעשה קיצוני כדי למנוע זאת - בכיכובו של רועי אסף, שגם היה שותף לכתיבת התסריט; ו"השמן" של גודיס שניידר, שמלווה קשר ארוך שנים בין גבר ואישה מהימים שבהם היא הייתה קצינה והוא חייל פשוט, ושוב כשהם נפגשים מחדש ומתאהבים אחרי יותר מעשור.

מתוך הסרט "בתולים", בבימוי מאור זגורי. בועז יהונתן יעקב,
סרטו הראשון של מאור זגורי. מתוך "בתולים"/בועז יהונתן יעקב
מתוך הסרט "השכן שלי אדולף", בבימוי לאון פרודבסקי. ראדק לדזוק,
שכן תמים או דיקטטור בתחפושת? מתוך "השכן שלי אדולף"/ראדק לדזוק

בתחרות התיעודית בולט לעין "אנחנו לא ניפרד לעולם", סרטו של הבמאי אלון גור-אריה ("המוסד"), שהספיק לתעד את השחקן המנוח יהודה ברקן מספר על תחנות חייו. כמה סרטים נוספים דנים בדילמות בריאותיות שונות והשלכותיהן: רותם גרוס תציג את "44 שעות", שעוסק בגבר צעיר שמורדם ומונשם עם בצקת מוחית; מוריה בן אבות תציג את "בידיים ריקות", שגיבוריו נאלצים להחליט אם להפסיק הריון מתקדם בצל תוצאות בדיקות מדאיגות; עם שם ונושא דומים תציג אפרת ליבי את "ידיים מלאות", שמלווה שלושת צעירות דתיות שלא יכולות ללדת עוד, ובכל זאת חולמות על משפחה גדולה; ועמית מילר ומירי אורמן יציגו את "חיה בסרט", שבמרכזו עומדת אישה מבוגרת שמחליטה להפסיק לאכול ולקחת תרופות, ויוזמת "מסיבת פרידה" מהחיים.

עוד בתחרות התיעודית: תומר ושלמה סלוצקי יציגו את "ברונקה", המלווה את המאבק להסגרתו של ארגנטינאי החשוד בפשעים נגד האנושות שמצא מקלט בישראל; אורי ברבש הוותיק יציג את "הבחירה של ניצה", שעוסק בניצולת שואה שמתחקה אחר עבר המשפחתי; וקובי ועלמוורק דוידיאן, שיציגו את "מלכודת דבש", שמתאר כיצד תכנית פינוי-בינוי מערערת את חיי קהילת יוצאי אתיופיה בשכונת קרית משה ברחובות.

יהודה בארקן, מתוך "אנחנו לא ניפרד לעולם", בבימוי אלון גור-אריה. יוני המנחם,
פרידה מיהודה ברקן. מתוך "אנחנו לא ניפרד לעולם"/יוני המנחם

בנוסף לשתי התחרויות העיקריות, יתקיימו כרגיל תחרויות לסרטי סטודנטים קצרים, סרטים עצמאיים קצרים וסרטי אנימציה קצרים. ומחוץ לתחרות צפויות כמה הקרנות מסקרנות נוספות. כך, שתי סדרות חדשות יזכו להקרנת בכורה: "מי שמע על חווה ונאווה" שיצר ליס הצוות שמאחורי "האחיות המוצלחות שלי" - התסריטאיות נועה ארנברג וגלית חוגי והבמאי גורי אלפי - ובה קרן מור וחנה לסלאו משחקות שתי יוצאות להקה צבאית משנות ה-70 שמגלות מחדש את החברות ביניהן אחרי 50 שנה; ו"המנדט", מיני-סדרה תיעודית בשלושה חלקים שיצרו לתאגיד ירון ניסקי ("אויבים") ואבי מרקדו ("הייתם צריכים להיות שם").

אירועים מיוחדים נוספים יוקדשו לסרט "מסדרונות הכוח" של דרור מורה ("שומרי הסף"), שבוחן את תגובת מנהיגי ארצות הברית לדיווחים על רצח עם ופשעים נגד האנושות מאז נפילת הגוש הסובייטי; לקומדיה "שער הפרחים - באב אל וורד" של הבמאי חיים בוזגלו, שמתאר את תלאות ההגירה של משפחה מרוקאית בעיירת פריפריה ישראלית בדיונית ששמה כשם הסרט, ומככבים בו שחקנים כמו אריק משעלי, אינט כהן, חיים זנאתי, ריימונד אמסלם, אלברט אילוז, סשה דמידוב, זאב רווח ואחרים; ולסרט התיעודי "שפה אחת - Prophets of Change" של הבמאי אסף בן שיטרית, שעוסק ביכולת של מוזיקה לקרב בין בני נוער ישראלים ופלסטינים. זו תהיה גם הקרנת הבכורה העולמית של הסרט.

עוד בוואלה!

פרסי אופיר 2022: "ולריה מתחתנת" ו"קריוקי" מובילים במספר המועמדויות

לכתבה המלאה

ואם לא די בכך, הפסטיבל יציין גם 50 שנה לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב עם הקרנות חגיגיות של חמישה סרטי גמר של סטודנטים שיהפכו לימים לדמויות מפתח בתעשייה, ובנוכחותם: "לז'רדאן" של מנשה נוי, "תסנים" של עילית זקצר, "שאנן שיא" של ארי פולמן ואורי סיוון, "סרק" של מיכל ויניק ו"חבצלת" של לבנה חכים. במקביל יוצגו בפסטיבל גם גרסאות מחודשות לשתי קלאסיקות ישראליות: "חתונה בירושלים" של רנן שור, העוקב אחר חתונת ילדיהם של אורי זוהר ואריק איינשטיין ב-1985; ו"מדוזות" עטור השבחים של שירה גפן ואתגר קרת.

הפסטיבל ייערך השנה בחול המועד סוכות, בין התאריכים 17-8 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully