וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הגיעו להופעת פלסידו דומינגו ונדהמו לגלות שבוטלה מבלי שעודכנו

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 10:09

עשרות אנשים הגיעו הערב להיכל מנורה מבטחים כדי לצפות בהופעת זמר האופרה הנודע, והופתעו לגלות שהיא בוטלה מבלי שקיבלו עדכון על כך. גם התקשורת והרשתות לא קיבלו הודעה על ביטול. "זו אכזבה ועוגמת נפש". ההפקה: "כל מי שרכש כרטיסים קיבל מייל ביטול וזיכוי מלא"

פלאסידו דומינגו. Chris Hofer, GettyImages
פלסידו דומינגו/GettyImages, Chris Hofer

עשרות אנשים שהגיעו הערב (ראשון) להיכל מנורה מבטחים בתל אביב, במטרה לצפות בהופעה שאמורה היתה להתקיים במקום של זמר האופרה והמנצח הספרדי פלסידו דומינגו, נדהמו לגלות שההופעה בוטלה. כמה מהם אמרו לוואלה! תרבות כי לא קיבלו כל הודעה על הביטול. דומינגו היה אמור לשוב לישראל להופעה עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של יוג'ין קוהן.

ד"ר עלינא ברנשטיין ובעלה נח בריגר, סולן באופרה הישראלית, הם בין העשרות שהגיעו הערב להיכל והופתעו לגלות שערים סגורים. "בעלי ואני רכשנו כרטיסים דרך 'לאן', לא קיבלנו שום הודעה על ביטול ההופעה", אמרה ברנשטיין לוואלה! תרבות. "פינינו ערב, חנינו, הגענו למנורה מבטחים, וכשהתקרבנו זה היה נראה מאוד חשוד. לא ראינו שום שער פתוח. התברר שאין הופעה. זו עוגמת נפש. במקום היו עוד כשלושים אנשים שהגיעו לשם, והם אמרו שהיו קודם עוד אנשים, והם אמרו שגם הם לא קיבלו הודעה על ביטול. גם לא ראיתי שהחזירו לי את הכסף. איך זה יכול להיות שלא הודיעו בשום צורה בהודעה או בתקשורת? מאוד מאכזב".

למיטב ידיעתנו, כלי התקשורת אכן לא קיבלו שום הודעה על דחייה או ביטול של ההופעה. בנוסף גם בעמוד הפייסבוק של חברת ההפקה, טאלנט מיוזיק איוונט, לא נכתב דבר על כך - כמו גם באתר מכירת הכרטיסים לאן ולא בעמוד הפייסבוק של החברה.

אישה נוספת שרכשה כרטיסים להופעה אומרת לוואלה! תרבות שההפקה לא יזמה שליחת הודעה או מייל על ביטול המופע של דומינגו, "וגם עוד לא ראיתי החזר כספי של הכרטיסים. ההתנהלות הזאת שלהם ממש מחפירה ומזלזלת", אמרה.

בתגובה לטענות הקהל שהגיעו אלינו, מסרה ההפקה, טאלנט מיוזיק: "כל מי שרכש כרטיסים דרך 'לאן' קיבלו מייל ביטול וזיכוי מלא באשראי". ההפקה בחרה שלא להשיב על השאלות מדוע לא יצאה לתקשורת שום הודעה על דחייה או ביטול של ההופעה והאם ביטול המופע קשור לטענות נגד דומינגו לפיהן פגע מינית בנשים.

פלאסידו דומינגו. Marcos Brindicci, GettyImages
פלסידו דומינגו/GettyImages, Marcos Brindicci

דומינגו בן ה-81 הוא זוכה גראמי, ונחשב לאחד מזמרי האופרה הגדולים בכל הזמנים. הוא הופיע אלפי פעמים על במות ברחבי העולם במספר שפות, השתתף בסרטים מוזיקליים והיה חבר בהרכב שלושת הטנורים עם לוצ'אנו פבארוטי וחוזה קררס. בנוסף, שימש כמנכ"ל האופרה של וושינגטון והיה ממייסדי האופרה של לוס אנג'לס, בה שימש גם כיועץ אמנותי ואחר כך מנכ"ל.

באוגוסט 2019 פורסמו לראשונה ב-AP טענות כי דומינגו הטריד מינית מספר נשים שעבדו עמו במשך יותר מ-30 שנה. בהמשך פורסמו עדויות נוספות שהצטברו ל-20 נשים. בעקבות הפרסומים, דומיגנו התפטר מתפקידו כמנכ"ל האופרה של לוס אנג'לס. הטענות אמנם לא הובילו להליכים משפטיים אבל חקירה עצמאית שנמשכה חצי שנה, שהוזמנה על ידי האופרה של לוס אנג'לס "מצאה את הטענות אמינות", קבעה ש"התנהגותו הייתה לא הולמת", שהוא הותיר חלק מהנשים ב"טראומה משמעותית". גם הגילדה האמריקאית של המוזיקאים ביצעה חקירה עצמאית שלא פורסמה באופן פומבי, אך לפי AP החוקרים מצאו 27 נשים וגברים שטענו כי הם הוטרדו מדומינגו או היו עדים להתנהגות בלתי הולמת שלו.

רק חצי שנה לאחר פרסום הטענות, בפברואר 2020, דומינגו התנצל בפני כל מי שנפגע ממנו - אבל הכחיש את הטענות ולא לקח אחריות אמיתית. "מעולם לא התנהגתי באופן אגרסיבי כלפי אף אחד, ואף פעם לא עשיתי דבר כדי לעצור או לפגוע בקריירה של מישהו בשום דרך".

הפרשה לא ירדה מהכותרת, ושלשום (שישי) פורסם בלוס אנג'לס טיימס כי דומינגו היה לקוח VIP של שירות "גיישות" שפעל במסווה של בית ספר ליוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully