וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צנועה וראויה" או "מגיע לו יותר"? תמונת המצבה של צביקה פיק מעוררת סערה ברשת

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 9:02

תמונת המצבה של המוזיקאי צביקה פיק, שהלך לעולמו לפני חודש בגיל 72, פורסמה ברשתות החברתיות ועוררה שיח ער. על המצבה נכתב שמו והשנים שבהן חי, והגולשים הופתעו מכך: "אני לא שופט, אבל מגיע לו יותר מכך"

צביקה פיק בריאיון אחרון/רשת 13

תמונת המצבה של המוזיקאי צביקה פיק, שהלך לעולמו לפני חודש בגיל 72, פורסמה ברשתות החברתיות ובאופן מיידי עוררה מחלוקת בקרב הגולשים. המצבה, כפי שניתן לראות כאן למטה, היא מצבה פשוטה ונקייה, שעליה כתוב "צביקה הנריק פיק" והשנים שבהן חי - 1949 עד 2022. בניגוד למצבות אחרות, לא נכתבו עליה משפטים נוספים. בעוד היו כאלה ששמחו לראות את "מצבה צנועה, מכבדת וראויה", היו כאלה שכתבו שחורה להם שלא חרוט על המצבה משפט כלשהו, ולו מתוך שיר שהוא הלחין. היו גם כאלה שטענו כי המצבה באה בניגוד מוחלט לאישיותו הצבעונית, הססגונית והגדולה מהחיים. "אני לא שופט אבל מגיע לו יותר", כתב אחד הגולשים.

כך נראית המצבה של פיק:

פיק נולד בורוצלב, פולין, בשם הנריק פיק. הוא היה בן 8 כשעלה עם משפחתו לישראל, וכבר כילד למד מוזיקה באופן סדיר בקונסברטוריון רמת גן. בנעוריו שימש כקלידן, גיטריסט וזמר בלהקות "טלסטאר", "השמנים והרזים" ו"השוקולדה". פריצתו לתודעה התרחשה ב-1970, אז נבחר לגלם את דמותו של קלוד במחזמר "שיער". על תפקיד זה זכה פיק בתואר שחקן השנה. דמותו האניגמטית של פיק, שכללה ססגוניות בלבוש ומיניות מופגנת, הפכה אותו לחביב התקשורת הישראלית של אותן שנים.

פיק נחשב לאחד מחלוצי הפופ הישראלי והוא היה פעיל במשך חמישה עשורים והלחין עשרות להיטים מוכרים כמו "נאסף תשרי", "אהבה בסוף הקיץ", "אין מדינה לאהבה", "מוזיקה (מעלה מעלה)" ו"דיווה", שזכה באירוויזיון 1998. לפני כמה שנים עבר אירוע מוחי.

שבועות ספורים לפני מותו צולם לסרט תיעודי אודותיו שצפוי לעלות בערוץ yes דוקו. בקטע נראה צביקה אומר: "אני לא יודע לעשות כלום חוץ ממוזיקה ולשיר. אם אני לא עושה את שני הדברים האלה, זה חבל בשבילי, שלא לדבר על אנשים אחרים. ואלוהים רוצה שאני אשיר עוד, אז אפשר".

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה פיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully