וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הצגות ומחווה ליעקב אגמון: מה צפוי השנה בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר?

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 14:06

הפסטיבל יכלול מאות משתתפים אשר יעלו כ-60 מופעי תיאטרון, מתוכם למעלה מ-20 הצגות מקור. בפסטיבל יעלו שמונה הצגות בכורה אשר יתחרו על ההצגה הטובה ביותר ושש הצגות חממה. המנהלת האמנותית דליה שימקו: "השנה הוגשו 326 הגשות לפסטיבל ובכך נשבר שיא של כל הזמנים"

הצצה להצגה ״הכאב״, ״על הגבעה״/צילום: בלאק בוקס מדיה בע''מ

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, אשר חוגג את שנתו ה-43, יתקיים בחול המועד סוכות בין התאריכים 11-14 באוקטובר ברחבי העיר הצפונית: באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה ובמוקדים נוספים.

הפסטיבל יכלול מאות משתתפים אשר יעלו כ-60 מופעי תיאטרון, מתוכם למעלה מ-20 הצגות מקור. בפסטיבל יעלו שמונה הצגות בכורה אשר יתחרו על ההצגה הטובה ביותר, שש הצגות חממה, הצגות בכורה של יוצרים מבטיחים בתחילת דרכם, שמונה מופעים במתחם שמעניק אפשרות ליוצרים חדשים להיחשף, ארבע הצגות אורחות, וגם מופעים אומנותיים ללא תשלום שיחלו כל ערב החל מהשעה 17:00.

במסגרת הפסטיבל, ייערך ערב הוקרה ליעקב אגמון המנוח, אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית ששימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות התשעים. האירוע יתקיים בנוכחות אלמנתו, כלת פרס ישראל השחקנית גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" - פרס מפעל חיים על שמו.

פסטיבל עכו ההצגה על הגבעה. שלומי יוסף,
ההצגה "על הגבעה"/שלומי יוסף

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אמר: "הפסטיבל מסמל את חזרתה של העיר עכו לתנופת צמיחה מיוחדת, אשר תקרין על תושבי עכו והסביבה ועל צביונה התרבותי של מדינת ישראל כולה. עכו היא עיר רב תרבותית אשר חרטה על דיגלה את קידום התרבות והתאטרון הישראלי".

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית, הוסיפה: "הפסטיבל מאפשר לכלל היוצרים והאמנים - מחזאים, במאים, שחקנים, רקדנים ועוד, להגשים את החלומות שלהם דרך יצירה ישראלית מקורית, רב גונית וייחודית, אשר מעשירה את חיינו הרוחניים והתרבותיים וממשיכה להדהד עוד הרבה אחרי שהמסך יורד".

דליה שימקו, מנהלת אמנותית של פסטיבל עכו סיכמה: "אין לי מילים לתאר את ההתרגשות, הזכות והיראה שאני חשה מכך שהפסטיבל הוותיק והנפלא הזה הופקד בידי לניהול האמנותי. השנה הוגשו 326 הגשות לפסטיבל ובכך נשבר שיא של כל הזמנים. פסטיבל עכו השנה מציג תוכנית עשירה ושופעת ואני מאמינה שכל אוהב תרבות ימצא בה משהו שיסקרן, יאתגר וירגש אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully