וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן לוק גודאר, מגדולי הבמאים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 91

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 12:08

הבמאי המהולל ("עד כלות הנשימה", "לחיות את חייה", "פיירו המשוגע"), היה אחד הבמאים הצרפתיים המשפיעים ביותר בזרם "הגל החדש" בשנות ה-60 של המאה ה-20, ואחד הכותבים הראשונים במגזין המוערך "מחברות הקולנוע"

ז'אן-לוק גודאר. AP
ז'אן לוק גודאר/AP

הבמאי הצרפתי ז'אן לוק גודאר הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 91 - כך דווח בתקשורת בצרפת. גודאר היה אחד הבמאים הצרפתיים המשפיעים ביותר בזרם "הגל החדש" בשנות ה-60 של המאה ה-20, ונחשב כאחד הבמאים הגדולים של כל הזמנים.

הוא נולד בפריז, למד בליון ובאוניברסיטת סורבון בפריז. במהלך לימודיו בסורבון חבר לקבוצת חובבי קולנוע צרפתית ובהם פרנסואה טריפו, ז'אק ריבט, ואריק רוהמר. הוא היה לאחד הכותבים הראשונים במגזין המשפיע "מחברות הקולנוע".

סרטו הראשון (1954) היה סרט תיעודי בשם "Opération béton". ב-1958 צילם את "Charlotte et son Jules", אולם סרטו הגדול הראשון היה "À bout de souffle" ("עד כלות הנשימה", 1960) בכיבובם של ז'אן-פול בלמונדו וג'ין סיברג. הסרט זכה לביקורות אוהדות ולהצלחה מסחרית בעולם, והפך לסרט-מפתח של סגנון הגל החדש. עוד בין סרטיו המוכרים: "לחיות את חייה", "פיירו המשוגע", "גברי, נשי" ועוד.

גודאר הואשם בעבר באנטישמיות, בעקבות מספר התבטאויות שלו נגד ישראל ונגד יהודים. לעיתים קרובות כינה את ישראל כ"גידול סרטני על מפת המזרח התיכון". בשנת 1960 הוא קרא למפיק הצרפתי פייר בראונברגר "יהודי מלוכלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully