וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל ותערוכת אלבר אלבז: 9 המלצות לאמצע ספטמבר

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 14:45

פסטיבל ישראל יוצא לדרך, יפו תארח פסטיבל מוזיקה ערבית למשך שלושה ימים, מוזיאון העיצוב בחולון יארח תערוכה שכל חלליה מוקדשים למסע בין אבני הדרך במסלול האופנה של מעצב-העל אלבר אלבז - ועוד המלצות שאסור לפספס

אלבר אלבז מפעל החלומות – מוזיאון העיצוב חולון/אוראל לוי

פסטיבל ישראל

אופרה בינלאומית על משבר האקלים, מופע טקסי שמוקדש לעין החסרה של משה דיין, ומופעים שמוקדשים לחיבורים בין אמנים מקומיים לתרבות ממרוקו, טורקיה, יפן ואוקראינה - אלה האירועים שיעמדו השנה במוקד פסטיבל ישראל 2022 שייערך החל מהערב בירושלים. הפסטיבל השנתי, שיוצא לדרך תחת הנהגה חדשה - המנהלים האמנותיים הנכנסים איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין, כמו גם יו"ר הפסטיבל החדשה ענבר נכט - ייערך רובו ככולו בתיאטרון ירושלים וסביבותיו. התכנייה שאצרו שני המנהלים האמנותיים לצד המנכ"ל הוותיק איל שר רווייה בעיקר בעבודות פרפורמנס, לצד אירועי תיאטרון, אופרה, מוזיקה, מחול ואלתור.

מתי? 15-22 בספטמבר

איפה? תיאטרון ירושלים

פסטיבל "כתוב"

אירוע ספרות וכתיבה של שלושה ימים שכולו חגיגה ואהבה למילה הכתובה בספריית בית אריאלה. הפסטיבל העירוני של עיריית תל אביב יפו ייפתח בערב חגיגי שיכלול מופעים, דיונים, הקראת שירה ושיחות על אודות ספרות, כתיבה ואמנות. בערב הפתיחה, שאליו מוזמן הקהל הרחב ללא תשלום, ייערכו בין היתר: שיחה בין הבמאי אבי נשר לבין הסופרת צרויה שלו על מלאכת הכתיבה, שיר ראובן ואלעד בר נוי מפרקים את "התפסן בשדה השיפון" , שיחה אינטימית עם אורלי קסטל-בלום, שאול אמסטרדמסקי משוחח עם נועה מנהיים על כסף בספרות , נעה ידלין, ירמי פינקוס ותהל פרוש על ספרות ונדל"ן, הופעת יחיד של נועם ענבר ועוד ועוד.

מתי? 15-17 בספטמבר

איפה? בית אריאלה, שאול המלך 25, תל אביב-יפו

ערביט

פסטיבל מוזיקה ערבית שיחגוג במשך שלושה ימים שילוב של ז'אנרים, בשתי בימות מרכזיות בעיר העתיקה. ערביט יארח הרכבים שמנגנים מוזיקה אלקטרונית לצד מוזיקה ערבית קלאסית, מוזיקת פופ עכשווית לצד עיבודים למוזיקת פופ ישנה בערבית. בין ההרכבים שישתתפו בפסטיבל, המופק על ידי עיריית תל אביב יפו: דיואן אלימן, אמילי שחאדה, זנוביה, לינא מחול טריו, סמא שופאני ועוד ועוד. הכניסה חופשית.


מתי? 15-17 בספטמבר

איפה? כיכר קדומים וגן הפסגה, יפו העתיקה

תערוכת אלבר אלבז

תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב חולון, שכל חלליה מוקדשים למסע בין אבני הדרך במסלול האופנה של מעצב-העל אלבר אלבז, שנפטר אשתקד מקורונה. בתערוכה מוצגים דגמי קוטור, חומרי ארכיון נדירים, חפצים אישיים וצילומים שמעולם לא נחשפו לקהל, וכן קולקציית ההשקה שעיצב אלבז למותג שלו, AZ FACTORY שלא הוצגה עד היום במוזיאון, שמלה שעיצב לשחקנית ההוליוודית מריל סטריפ, ועוד הפתעות רבות שלא נחשפו מעולם.

מתי? החל מהערב

איפה? מוזיאון העיצוב חולון

אלבר אלבז מפעל החלומות – מוזיאון העיצוב חולון קרלי קלוס בלנווין. Mark Leibowitz,
מתוך התערוכה/Mark Leibowitz

"דקהדאנס" ו"דקה'לה"

אחרי שנה של חזרה לשגרת מופעים בארץ ובעולם, להקת בת-שבע יוצאת לדרך עם עונת מופעים נוספת, מלאה ביצירות מתוך הרפרטואר העשיר של הלהקה בניהולה האמנותי של ליאור אביצור. את העונה החדשה הלהקה פותחת עם שני מופעים חגיגיים - "דקהדאנס 22#" ו"דקה'לה".

מתי? 21-22 בספטמבר (דקהדנס), 23 בספטמבר - 14:00 (דקהל'ה)

איפה? המשכן לאמנויות הבמה, ת"א

"גוף אישה קפיצה" + "ג-וף ציפור"

מופע חדש של "אנסמבל מירב כהן", שבו להקת המחול תציג שתי יצירות חדשות - "גוף אישה קפיצה" ו-"ג-וף ציפור". יצירותיה של מירב כהן מציגות בפסטיבלים ותיאטראות בארץ ובחו"ל, בשנת 2020 יסדה את האנסמבל שלה.

מתי? 15 בספטמבר, 20:00

איפה? מרכז לתיאטרון עכו

מייק סטרן ודניס צ'יימברס בישראל

הגיטריסט האגדי מייק סטרן (שעבד עם מיילס דייויס ועם דם יזע ודמעות) והמתופף האגדי לא פחות דניס צ'יימברס (שעבד עם סנטנה ועם ג'ון מקלפלין) מגיעים לישראל להופעה אחת בלבד בזאפה אמפי שוני.

מתי? 18 בספטמבר

איפה? זאפה אמפי שוני

בלט בוריס אייפמן

להקת הבלט הנודעת מגיעה לישראל עם "אפקט פיגמליון", מופע חדש שטרם הוצג בארץ. זהו ביקורה ה- 15 של הלהקה בארץ מאז 1999. במהלך השנים צברה לה הלהקה בישראל עשרות אלפי מעריצים הבאים לראות את מופעיה השונים שוב ושוב. ב"אפקט פיגמליון", חוזר אייפמן לאחר שנים רבות לעסוק בסגנון הטרגי-קומי. "אפקט פיגמליון" הועלה לראשונה בפברואר 2019 וזוכה להצלחה רבה במקומות שונים ורבים בעולם.

מתי? 16-20 בספטמבר

איפה? בית האופרה בתל אביב

נמל תל אביב מארח את תיאטרון אורנה פורת

נמל תל אביב מזמין את המשפחות ליהנות בערבי הסתיו הנעימים מהצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. בין השאר יוצגו "המשאלה הגדולה", ובהמשך "תל אביב שלי" ועוד ועוד. הכניסה חופשית.

מתי? 19 בספטמבר, 17:00 ("המשאלה הגדולה")

איפה? נמל תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully