וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבי פנקר על "הכוכב הבא": "ללכת לריאליטי היה הדבר הכי טוב שעשיתי"

קיץ ברבנר, מעריב

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 9:22

רגע לפני שתעלה על הבמה בגמר הגדול של "הכוכב הבא" (קשת 12), ליבי פנקר בת ה־24 מדברת על ההחלטה ללכת לתוכנית ועל הביקורת שקיבלה מהשופטים. בנוסף, חוזרת לפריצה שלה לתודעה כמתמודדת ב"בית ספר למוסיקה"

הכוכב הבא/צילום: קשת 12

אחת המתמודדות הבולטות בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא", שכבשה את השופטים והקהל עם ביצועים שקטים ומרגשים, היא ליבי פנקר בת ה־24 מראש העין, שבחרה לבצע באודישן הראשון שלה את הלהיט האלמותי של זהר ארגוב "הפרח בגני" בעיבוד עדין ויפהפה, והרימה את המסך עם 95% מהקולות.

מחר (קשת 12, אחרי החדשות) תעלה הזמרת על הבמה בלייב פארק ראשון לציון בגמר הגדול של הריאליטי, ותתמודד מול אליאב זוהר, מיטב שרמן ונופיה ידידיה. "אני מודה על הזכות לעמוד על הבמה, גם על הבמה של התוכנית, מבחינתי זו פלטפורמה שאינה מובנת מאליה", היא אומרת כעת. "העובדה שיש מקום לשיר את הנפש שלך, זה דבר שהוא מאוד מוערך ואני מקווה שאחרי התוכנית אני אמשיך לתת מעצמי".

איך נולדה ההחלטה להשתתף בריאליטי?

"האמת שזה כבר כמה שנים היה בשיח, ופשוט לא הרגשתי שזה הזמן הנכון, הייתי בלימודים ברימון, ולקראת סוף השנה השלישית שלי הרגשתי בשלה. זה הרגיש הזמן הנכון. היו לי חששות, ביני לבין עצמי. בהתחלה המחשבה הייתה למה לא ללכת, אבל מתחת לכל החששות - מאוד רציתי לעשות את הצעד הזה, וזה היה הדבר הכי טוב שעשיתי".

למה החלטת דווקא על "הכוכב הבא" מכל התוכניות?

"זו תוכנית שאני חושבת שהיא ברמה הכי גבוהה בהקשר של מוזיקה".

מה היה הרגע המרגש ביותר של העונה מבחינתך?

"הכי מרגש היה האודישן. ואם אני מדברת על הכי מרגש מבחינת לחץ, אז דווקא השיר 'אוטובוס אחרון'. הרגשתי שהוא מאתגר אותי מבחינת הביצוע ורציתי להביא אותו כמו שצריך, לתת לו צבע אחר".

יצא שהתקבעת על סגנון של שירים שקטים.

"אני משתדלת לגוון, אבל בהחלט האזור הבולט יותר הוא הבלדות והדברים הפחות גדולים. אני שומעת גם שירים אחרים, אבל בהקשר של שירה, זה המקום שאליו אני מתחברת יותר מבחינת הגשה, מבחינת התייחסות לטקסט שאני יותר אוהבת".

מה היה הרגע הכי מאתגר?

"זה לא משהו שצולם, אבל בחירת השיר הנכון היא לדעתי החלק הכי מאתגר. מצד אחד אין באמנות דבר נכון או לא נכון. אבל יש שירים שיכולים להחמיא או לבטא את הקול שלי בצורה שיותר נכונה לו, והרבה פעמים מצאתי את עצמי לא בטוחה מה יהיה השיר הנכון. לאורך התוכנית אפשר לראות שלפעמים אנשים נשארים והולכים על בחירת השיר".

למי מהשופטים הכי התחברת?

"לרן דנקר. מההתחלה היה איתו חיבור נחמד. הוא אמר שבטייפקאסט אני לא הזמרת שעל הנייר הוא אמור לאהוב, אבל הוא התחבר למשהו. אני אוהבת לשמוע את מה שיש לו להגיד - לטוב ולפחות טוב".

ליבי פנקר הכוכב הבא, ספטמבר 2022. אלוני מור, מעריב
ליבי פנקר/מעריב, אלוני מור

אחרי שבשנה שעברה ריאליטי השירה "הכוכב הבא" הפסיק להיות הפלטפורמה הרשמית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון, נראה כי גם אופי המתמודדים השתנה. במקום זמרי פופ עם עיבודים מהודקים ללהיטים גדולים, ראינו העונה יותר בלדות, יוצרים מקוריים וגרסאות מיוחדות לשירים מוכרים שלא מכוונות בהכרח לדוז פואה.

יש צביטה על כך שהזוכה לא ייצג את ישראל באירוויזיון?

"לא, זה ממש בסדר. זה לא שהפתיעו אותנו במהלך העונה, אני לא רואה בזה בעיה. השתתפתי באירוויזיון הילדים בגיל 15, זה כבוד מטורף ופסיכי לעמוד על הבמה הזו ולייצג את המדינה. זה פשוט לא הפורמט הפעם".

את יוצרת גם מוזיקה משלך, למה בחרת לא לשיר משהו מקורי בתוכנית?

"זה עוד לא המוצר המוגמר שהייתי רוצה להוציא, יש לי את התכנים המקוריים שלי וזה לא היה הזמן שלהם לצאת".

היה מתח לאורך התוכנית מול המתמודדים האחרים?

"לי לא יצא להרגיש מתח, אני לא חושבת שזה משהו שבלט לאורך התוכנית בינינו".

נוצרו חברויות מאחורי הקלעים?

"בטח, הנבחרת מדהימה. אנשים טובים אחד־אחד, מאוד מצחיקים. אני לא יודעת מה היה בשנים הקודמות, אבל ההרגשה היא שאנחנו מאוד מגובשים. בימי בחירות שירים, כולם יושבים יחד במשך היום ויש כל מיני סרטונים מצחיקים שאנחנו מצלמים, ועצם זה שאנחנו ביחד - זו חוויה מאוד אינטנסיבית, ויש בזה משהו מלכד".

פנקר הגיעה לאודישן מלווה בסבתה רחל, שליוותה אותה גם לאורך העונה. "בשבילי זה היה תענוג, ראיתי מדינה שלמה מתאהבת בסבתא שלי, ומדינה שלמה לוקחת בעלות על סבתא שלי, היא ממש שמחה מזה", היא מספרת. "אני לא בטוחה שהיא מבינה את גודל החשיפה שהייתה לה. היא מאוד שמחה בימי הצילום, היא הרגישה בנוח עם ההפקה, עם האנשים, הביאה לימי צילום קובנות ואוכל, לראות אותה שמחה זה מדהים עבורי".

איך התמודדת עם הצדדים הפחות נעימים של הביקורת?

"גם כשאמרו דברים שלא מצאו חן בעיניי - הדרך הייתה נעימה, ובחרתי אם לקחת את זה לתשומת לבי או להקשיב לביקורת ולהבין שאני פחות מתחברת אליה. זה קרה באווירה טובה ולא נוצר מצב לא נעים. בשיר 'סליחה' למשל הייתה את הביקורת של קרן פלס, שהשופטים הסכימו איתה. היא רצתה לשמוע עוד צבע, שאני אשיר חזק יותר, בעוצמה גדולה יותר, והיא ביקשה ממני להדגים ועשיתי את זה. אבל בדיעבד, כשראיתי את זה על המסך, אני חושבת שאם הייתי צריכה לשיר את השיר הזה עוד פעם, הייתי בוחרת לא לשנות את איך שעשיתי זאת".

ליבי פנקר הכוכב הבא, ספטמבר 2022. אלוני מור, מעריב
ליבי פנקר/מעריב, אלוני מור

"הכוכב הבא" לא הייתה טבילת האש הראשונה של פנקר על המסך הקטן: הזמרת הצעירה הגיעה לתוכנית עם ניסיון בריאליטי שרכשה לפני כעשור כשהשתתפה בתחרות הילדים הטלוויזיונית "בית ספר למוסיקה". רבים בקהל זכרו את פנקר כילדה בת 14 בתוכנית, ביניהם קרן פלס, שהייתה השופטת שלה גם לפני עשור.

כסוג של מחווה לעצמה כנערה, בחרה פנקר לחזור לאחד השירים הזכורים שלה מ"בית ספר למוסיקה" - "סליחה" ולתת לו אינטרפרטציה בוגרת יותר. "ברמת החוויה והתחרות עצמה - זה לא היה שונה מאוד", מתארת פנקר, "היחס היה אחר כי ב'בית ספר למוסיקה' מדובר בילדים וב'הכוכב הבא' זה אנשים בוגרים, יש דינמיקה שונה ולחץ שונה. אבל מבחינתי השוני המרכזי הוא שאני כבר לא ילדה, אני יותר מנתחת ויותר חושבת קדימה. כילדה באתי לשחק משחק, והמשחק נגמר".

כילדה, היה קשה לך לחוות הפסד?

"לא, יצאתי בתחושה טובה. ההורים שלי דאגו שאחזור מהר לתלם של ילדה בחטיבת ביניים ואחווה את הילדות שלי. אני מודה להם על זה וחושבת שזה איזן את החוויה".

ילדים שמתפרסמים בן לילה סובלים לא פעם מקשיים בבית הספר בעקבות החשיפה. זה משהו שעברת?

"לא היה משהו חריג. פתאום כל בית הספר מכיר אותך, אבל אני מרגישה שבאמת מאוד דאגו במעטפת שלי לשמור אותי עם רגליים על הקרקע, וזה עשה את העבודה".למה בחרת לחזור ולשיר את "סליחה"?
"זה שיר יפהפה, ורציתי לתת זווית יותר בוגרת לשיר ולעשות עם זה סגירת מעגל. אם תהיה לי את האופציה, אני אשיר אותו עוד ועוד".

חלמת להיות כוכבת מגיל צעיר?

"לא חושבת שהיה לי את הרצון הזה. בספר מחזור של כיתה ו' כתוב שאני רוצה להיות רופאה, אבל כן תמיד היה לי את הרצון להיות על הבמה, ותמיד הייתה לי זיקה למוזיקה, אבל לא הייתי ילדה שאמרה: 'אני אהיה כוכבת'".

בעשור בין "בית ספר למוסיקה" ל"כוכב הבא" הספיקה פנקר בין היתר לשרת בלהקה צבאית, לעבוד בצוות בידור באילת וכאמור ללמוד בבית הספר רימון.

איך זה יהיה עבורך לשיר בלייב מול כל המדינה?

"מרגש מאוד. אני מחכה לזה ממש. אני חושבת שזה לא משהו שמדאיג אותי, אין על לשיר בלייב. יש חשש שמשהו יכול להתפקשש, אבל אין דבר גדול יותר מלהופיע בלייב, ואני מאוד מחכה להופיע על הבמה הזו".

בעידן שבו יש הרבה תוכניות מוזיקה, יש חשש להיבלע בתוך ההמון?

"אני חושבת שזה היה אחד החששות לפני שהלכתי, אני פה בתוך החוויה, אני ברגע, מה יהיה אחר כך אי אפשר לדעת - ההתעסקות בזה מורידה מהטוב שיש בחוויה".

יש שיתופי פעולה שהיית רוצה לעשות?

"נשמע לי טוב לעשות דואט עם רביד פלוטניק או חנן בן ארי".

מה תעשי עם כספי הזכייה אם תזכי?

"אשקיע כדי להביא את המוזיקה שלי לקהל, באלבום שהוא איכותי, בהופעות שיהיו ברמה. אני לא מדברת על משהו גרנדיוזי, אלא שהכל ייעשה ברמה הכי גבוהה, שהקהל יבוא ויהיה בבועה ויצא ממנה בתחושות טובות".

  • עוד באותו נושא:
  • הכוכב הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully