וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם לוגו חדש ואות הוקרה לעופר ניסים: פסטיבל הקולנוע הגאה חוזר

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 17:04

פסטיבל TLVfest, שייערך השנה זו הפעם ה-17, ייפתח בהקרנת בכורה לסרט "כאילו אין מחר" של הבמאי ניצן גלעדי, לצד הענקת פרס לאייקון שיצר לו את המוזיקה: "המוזיקה שלו הוא הפסקול של הקהילה הגאה כבר עשרות שנים". ומה עוד? כל הפרטים

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הגאה, TLVfest, ייערך בסוף אוקטובר זו הפעם ה-17 - כך הוכרז היום (חמישי). השנה מתחדש הפסטיבל עם לוגו חדש בדמות סוסון ים, בעל חיים אשר "מזוהה כחיה היחידה
שמשנה את מינה במהלך חיה. בכלל, זוהי חיה שמסמלת פלואידיות מגדרית, שוויון וחד פעמיות - אין עוד חיה שדומה לה בטבע", כלשון ההודעה.

את הפסטיבל תפתח הקרנת בכורה עולמית של הסרט "כאילו אין מחר" של הבמאי ניצן גלעדי (חתונה מנייר), העוסק בשלושה צעירים - שאותם מגלמים ישראל אוגלבו, דין מירושניקוב ומורן רוזנבלט - שנמלטים מפשע שנאה קטלני בעיצומו של מצעד הגאווה בתל אביב. גם רוזנבלט וגם מירושניקוב היו מועמדים השנה לפרסי אופיר על תפקידם בסרט.

את המוזיקה לסרט הלחין האייקון של הקהילה הגאה עופר ניסים, שלו זו ההתנסות הראשונה ביצירת פסקול. על כן, הפסטיבל ינצל את ההזדמנות ויעניק לו בערב הבכורה אות הוקרה מיוחד מטעמו. "מלבד התסריט, הבימוי והמשחק המעולים, אחד הגיבורים של הסרט הוא הפסקול המסחרר שהלחין עופר ניסים, שהמוסיקה שלו היא הפסקול של הקהילה הגאה כבר עשרות שנים", נימק את הענק הפרס יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל. "לבחור דווקא ב'כאילו אין מחר' כפרויקט הקולנועי הראשון שלו זאת אמירה חשובה והכרחית. החלטנו להעניק את פרס ההוקרה לעופר ניסים על תרומתו לחיי התרבות של הקהילה. על עשייתו הקולנועית הישראלית הראשונה שהיא לא פחות ממדהימה, ומקווים שהוא ימשיך לייצר פסי קול לעוד המון סרטי קולנוע בארץ ובעולם".

מתוך "כאילו אין מחר". ניצן גלעדי,
בכורה עולמית. מתוך "כאילו אין מחר"/ניצן גלעדי

עוד ייערכו בפסטיבל תחרות הסרט הישראלי הקצר, שבה ישתתפו שישה סרטים, ותחרות של סרטי נוער, שבה יתחרו שישה סרטים; יתקיים אירוע חשיפה לפרויקט התיעודי "הזמן הוורוד - סיפורן של הקהילות הגאות" שיצרו אודי ניר, שגיא בורנשטיין, עמית חכמוב ויאיר קדר; יוקרן הפיילוט לסדרה "כמו שאת" שיצרה אסתר אלקיים, שבמרכזו חבורת לסביות תל אביביות בשנות ה-30 לחייהן; בכורה ישראלית לסרט "קבלו אותי" של אייל קנטור, שעוסק בהתבגרות של תיכוניסט גאה שסולק מביתו.

בנוסף, כחלק מהמשך חגיגות היובל לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב יוקרנו גם "צל אחר", סרט הגמר של רון אסולין משנת 1983, שהיה הראשון בתולדות בית הספר שהציג זוגיות בין שני גברים, ו"אולי זה הגיל" של הגר קוט, משנת 1989, שהיה הראשון להציג זוגיות בין שתי נשים.

הפסטיבל ייערך בין התאריכים 27 באוקטובר ו-5 בנובמבר. לפרטים נוספים היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully