וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית אנג'לה לנסברי ("רצח במשיכת קולמוס") הלכה לעולמה בגיל 96

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 22:50

לנסברי השתתפה בעשרות סרטים, הצגות וסדרות טלוויזיה לאורך קריירה עשירה וארוכה שנמשכה כשבעה עשורים. במהלך הקריירה קטפה לנסברי חמישה פרסי טוני ושישה פרסי גלובוס הזהב. בין השאר שיחקה ב"המיטה המעופפת", "רצח במשיכת קולמוס" ו"תמונתו של דוריאן גריי"

אנג'לה לנסברי. GettyImages
אנג'לה לנסברי/GettyImages

השחקנית הבריטית-אמריקאית אנג'לה לנסברי הלכה לעולמה בגיל 96. לנסברי השתתפה בעשרות סרטים, הצגות וסדרות טלוויזיה לאורך קריירה עשירה וארוכה שנמשכה כשבעה עשורים. במהלך הקריירה קטפה לנסברי חמישה פרסי טוני ושישה פרסי גלובוס הזהב. היא הייתה מועמדת ל-18 פרסי אמי ולשלושה פרסי אוסקר. ב-2013 זכתה בפרס אוסקר לשם כבוד.

ילדיה של לנסברי פרסמו הודעה שבה נכתב: "אנו נאלצים להודיע בכאב כי אמנו מתה בשלווה במהלך שינתה בביתה בלוס אנג'לס, ימים ספורים לפני יום הולדתה ה-97". עוד נמסר כי טקס הלוויתה ייערך במסגרת המשפחתית.

הסרט הראשון שבו לנסברי השתתפה היה "אורות הגז" שיצא ב-1944 ובזכותו הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר. גם על הסרטים "תמונתו של דוריאן גריי" משנת 1945 ו"השליח ממנצ'וריה" (1962) הייתה מועמדת לאוסקר. בנוסף שיחקה ב"המיטה המעופפת", "מוות על הנילוס" וכן דיבבה את גברת תיון בסרט "היפה והחיה" של דיסני. בין 1984 ל-1996 שיחקה בסדרת הטלוויזיה המצליחה "רצח במשיכת קולמוס", שם גילמה את ג'סיקה פלטשר. על תפקיד זה זכתה ארבע פעמים בפרס גלובוס הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully