וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ' קרא לחרדים "בטלנים שלא משלמים מסים"; סמוטריץ': "דברי הסתה אנטישמיים"

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 22:56

מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' התייחס בתכניתו לדברי יו"ר יהדות התורה לפיהם "יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית" באמרו "הם ינהלו את המדינה עוד שבועיים ויאמרו לנו מה לעשות. הם מנותקים ולא עובדים". הרב גולדקנופף: "להשעות אותו". סמוטריץ': "בושה וחרפה"

אייל ברקוביץ בביקורת על חרדים, קטע מתוך "אופירה וברקוביץ'" של קשת 12/קשת 12

סערה בעקבות דבריו של מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' נגד החרדים: בתכניתו "אופירה וברקוביץ'" תקף ברקוביץ' במילים חריפות את יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף לאחר שהאחרון אמר כי "יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית". ברקוביץ' אמר שגולדקנופף צריך להתבייש בעצמו ותקף את החברה החרדית שממנו גולדקנופף מגיע: "הם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה בעוד שבועיים. הם יגידו לך ולי ולכולם פה מה לעשות, אלה שלא אכפת להם מהעם שלנו בכלל, שמנותקים. הם קוראים בתורה כל היום, לא הולכים לעבוד, לא משלמים מיסים, לא הולכים לצבא. בטלנים".

בתחילת התכנית אמר ברקוביץ': "לקחתי מאוד ללב את שני החיילים שנהרגו, עידו ברוך ונועה לזר. לקחתי את זה מאוד קשה וחיכיתי לאולפן הזה רק בשביל להגיד למר יצחק גולדקנופף מיהדות התורה שיתבייש לו. אני רוצה לשאול אותך, גולדקנופף, ותחשוב טוב בבית - מי יותר יהודי? אתה או אני? אני שלא קראתי שורה אחת מהתורה אבל הלכתי לצבא, אני עובד ומשלם מיסים וכששני חיילים נהרגים אני בוכה בבית, או אתה שרק קורא תורה כל היום, לא אכפת לו מאף אחד במדינת ישראל והולך ומלגלג על החיילים יומיים אחרי שהם נרצחים?.

"תתבייש לך. בושה שאנשים כמוך מייצגים אותי במדינת ישראל, בממשלה ובכנסת. אני מבקש ממך, תחשוב טוב לפני שאתה הולך להיבחר שוב. אני בחיים לא הייתי בוחר באחד כמוך. בושה וחרפה. שבועיים אני מחכה להגיד לו בפנים. איזה יהודי זה? שמלגלג על חיילי צה"ל אחרי שהם נהרגים? זה יהודי? בושה וחרפה. הם מנותקים מהעם, זה לא מעניין אותם".

אופירה וברקוביץ'. קשת 12, צילום מסך
סערה חדשה. אופירה וברקוביץ'/צילום מסך, קשת 12

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף מסר בתגובה: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע החמורים שהושמעו על ידי אייל ברקוביץ' בערוץ 12 כנגד הציבור החרדי. אלמלא הדברים נאמרו בעברית היה ניתן לחשוב שזהו קטע מערוץ תעמולה אנטישמי בחו"ל. אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, התשובה שלנו תינתן בקלפי".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הוסיף: "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א' יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא: "אמירות אנטישמיות כמו אלה של אייל ברקוביץ' העם היהודי ספג במשך כל השנים מהגרועים שבשונאיו. בושה וחרפה שכאן בישראל על המסך נשמעת הסתה חמורה כזו כלפי הציבור החרדי, שתורם רבות לעם ישראל בשלל מפעלי חסד, בלימוד תורה ששומר על המסורת היהודית, ויותר ויותר גם בהשתלבות בצה"ל ובשוק התעסוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully