וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצל הוכרז פושט רגל וחויב לשלם 400 אלף ש"ח, הצל: "אני חייב חצי מהסכום"

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 1:09

פרסום ראשון: 11 שנה לאחר שהחל בהליכי פשיטת רגל, בית משפט המחוזי בת"א חייב את יואב ("הצל") אליאסי להחזיר תוך שנה חובות על סך כ-400 אלף ש"ח לבנק דיסקונט, עיריית ת"א, מע"מ וגופים נוספים. הצל: "הגעתי להסדרים מחוץ לבית משפט, החוב הוא כ-200 אלף"

יואב אליאסי הצל. אביב חופי
טענה לחובות של כ-400 אלף שקלים למספר גופים. יואב ("הצל") אליאסי/אביב חופי

פרסום ראשון: יואב אליאסי ("הצל") מחויב להחזיר בתוך שנה חובות על סך של כ-400 אלף שקלים לגופים שונים, ובהם בנק דיסקונט, עיריית תל אביב, מס הכנסה ומע"מ, אלא אם יוכיח שהקטין את חובותיו - כך הוחלט בהסכמת הצדדים בבית משפט המחוזי בתל אביב היום.

לפני 11 שנה, החל אליאסי בהליכי פשיטת רגל ונטען כי צבר חובות של מעל לחצי מיליון שקלים למספר גופים, ובהם בנק דיסקונט שעל פי הטענה לו היה חייב את הסכום הגדול ביותר - 268 אלף שקלים, וכן לעיריית תל אביב, למס הכנסה למע"מ. עוד נטען כי במשך 11 שנה אלו לא מילא אליאסי את כל חובותיו בהליך, והחזיר רק כ-100 אלף שקלים מתוך מעל ל-500 אלף. במהלך הליך פשיטת הרגל, עוקלו לו כספים מאקו"ם ומאשכולות.

עיריית תל אביב הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי אליאסי חייב לה 130 אלף שקלים, המהווים כרבע מכלל תביעות החוב שאושרו כנגדו. לדברי העירייה, אליאסי "מצוי בהליך זה מזה 11 שנה. אליאסי מתנהל בהליך שלא בתום לב. לא זאת בלבד שלא הגיש הצעה להסדר נושים, אף 'מחציף פניו' לנושים במחדלו מלהשלים את כל התשלומים שהיה עליו לשלם עד כה בהתאם לצו התשלומים". אליאסי טען היום בבית המשפט, באמצעות עורכת דינו יפית לבון, שכבר החזיר חלק מחובותיו. הוא טען כי "תביעת החוב של עיריית תל אביב אמורה להימחק וגם מס הכנסה ומע"מ נמחק".

השופטת רחל ערקובי אמרה היום בין השאר כי אליאסי "ביצע גיוס המונים שלא הובא לבית המשפט דבר ועניין בעניין זה, גייס לא גייס, להיכן הועבר הכסף". עורכת דינו של אליאסי הגיבה כי "מדובר בזמר לשעבר שבשלב מסוים החל להתגייס לטובת חיילי צה"ל ומשפחותיהם. אליאסי תורם מזמנו לעזור לאנשים נזקקים. גיוס ההמונים שנעשה על ידי ההורים שלו מתנהל בהליך בעצמו בפני בית משפט זה". מטעמו של אחד הנושים, בנק דיסקונט, נאמר כי "היה צריך הרבה זמן להחזיר אותו למסלול של תשלומים. באותו גיוס המונים גויס ב-48 שעות מיליון ו-200 אלף שקלים, זה מראה את היכולת האדירה שיש לאליאסי".

בבית משפט הוחלט כי אליאסי יחזיר לנושיו כ-400 אלף שקלים כל עוד לא הציג אישור על החזרת חובותיו, זאת בתשלום חודשי של לא פחות מ-10 אלפים שקלים בשלושת החודשים הראשונים, ולאחר מכן לא פחות מ-25 אלף. אליאסי, שכאמור נמצא במעמד של פושט רגל, הוכרז על ידי השופטת כפושט רגל.

ריאיון עם סאבלימינל בפודקאסט של וואלה! תרבות, ספטמבר 2022

אליאסי אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "זה לא נכון. אני משלם את הדברים שלי כמו שעון. הכל שולם, אחרת לא הייתי מגיע למקום שהגעתי אליו. אני ביקשתי לסיים את ההליך, אף אחד לא הכריח אותי, אני אמרתי שאשלם את החובות, אף אחד לא הכריח אותי. כל החובות שיש מסביב, בהכל הגעתי לפשרות והן נוקו מתוך התיק. אני סיימתי עם החובות שלי עם מע"מ ועם מס הכנסה ועם ביטוח לאומי. גם עם עירית תל אביב סיימתי. כל מה שנאמר על גיוס ההמונים הוא שקר. אני הייתי רק הפלטפורמה שזה פורסם דרכו. אני לא זה שעשה את גיוס ההמונים אלא רק הפלפטורמה שהדבר הזה פורסם דרכו. הניסיון להדביק לי את זה הוא מגוחך, לא נכון ושקרי".

אתה טוען "עם עיריית תל אביב סיימתי", אבל על פי הצהרת עיריית תל אביב שנמסרה לבית משפט היום והגיעה לידינו, אתה חייב להם 130 אלף שקלים, ומצוי בהליך הזה מזה 11 שנה.

"אני חייב להם אבל הגעתי איתם להסדר, ועדיין זה נמצא בתיק למרות שזה לא צריך להיות בתוך התיק. העירייה אמרו שיש חוב, אבל הגעתי מחוץ לכותלי בית משפט להסדר עם העירייה. בגלל זה זה נחשב שיש חוב לעירייה. אבל הגעתי איתם להסדר. דרך אגב, זה על דו"חות חנייה על לפני 20 שנה. מצחיק. הם הגיעו מסכום של של 10 אלפים שקל לסכום הזה. זה מה שקורה כשאתה גר בעיריית תל אביב ויש לך אוטו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קובי שמעוני (סאבלימינל) ויואב אליאסי (הצל) מתפייסים בפגישה ראשונה לאחר שנים רבות של נתק וסכסוך מתוקשר, 16 בספטמבר 2022. עמוד הפייסבוק של יואב אליאסי (הצל), צילום מסך
קובי שמעוני (סאבלימינל) ויואב אליאסי (הצל) מתפייסים בפגישה ראשונה לאחר שנים רבות של נתק וסכסוך מתוקשר, 16 בספטמבר 2022/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של יואב אליאסי (הצל)

הטענה היא שכלל החובות שלך עומדים על כ-400 אלף שקלים.

"זה מה שכתוב על הנייר, הנייר סופג הכל. כתוב על הנייר מספר. המספר שכתוב על הנייר הוא לא נכון. אני לא חייב אפילו חצי ממה שאמרת. הגעתי להסדרים, וכבר סגרתי את כל החובות שלי, ותודה לעורכת הדין שלי יפית לבון שליוותה אותי. אני כבר אוטוטו בסוף ההליך ולא חייב שקל לאף אחד בעולם הזה. החלטתי להחזיר הכל, לא ביקשתי הנחה של שקל מבית משפט. ביקשתי להחזיר 100 אחוז. אמרו שאני צריך להחזיר משהו כמו 400 אלף שקל. אבל אם הגעתי להסדר עם מס הכנסה, זה עדיין לא נוקה מהמערכת. אני צריך לקבל מהם מכתב שכתוב הוא נוקה מהמערכת. לא הגשתי את המכתבים האלה. כשהם יוגשו, החוב יהיה בסביבות 200 אלף אני מאמין".

עו"ד יפית לבון המייצגת את יואב אליאסי מסרה בתגובה: "היום יואב הוכרז כפושט רגל באופן רשמי, אחרי מסכת עינויים של 11 שנים על לא עוול בכפו. היום ניתנה לו האפשרות סופסוף להתחיל חיים חדשים. 400 אלף שקלים לא היו ולא יהיו במצבת הנשייה שלו. לצערי היו לא מעט נושים שניסו לשים מקלות בגלגלים, כשבפועל מה שקרה שיואב הוכיח שהוא ראוי לקבל הפטר מחובותיו בהתאם לתשלום. מתוך ידיעה שלי, מחקתי לו את החובות למס הכנסה ומע"מ. עם עיריית תל אביב הגעתי להסכמות, סכום החוב יישאר פרטי, תביעת החוב תימחק בהמשך. יואב לא מתחמק מחובות, נעשה לו עוול, הוא יכול היה לסיים את התיק הזה לפני שנים. נוספו לו חובות נוספים על לא עוול בכפיו. הוא לא יצר חובות חדשים. הטענות נועדו להכפיש אותו. הוצאות משפט לא נחשבות מאחר וכל אחד ואחת יכולים לקבל זאת לאחר ניהול ההליך".

גיורא רובננקו, הנאמן לנכסי אליאסי, מסר בתגובה: "מה שנפסק על ידי בית המשפט ברור ואין מה להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully