וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ציור של מונדריאן תלוי הפוך במוזיאונים כבר 75 שנה

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 9:29

למרות התגלית המהפכנית, היצירה,שנקראת New York City I, תמשיך להיות מוצגת בדרך הלא נכונה כדי להימנע מפגיעה בה

הציור "ניו יורק I" של מונדריאן שהיה תלוי הפוך במשך יותר מ-70 שנה/רויטרס

ציור של האמן ההולנדי האבסטרקטי פיט מונדריאן היה תלוי הפוך במוזיאונים שונים מאז הוצג לראשונה לפני 75 שנה, כך חשפה היסטוריונית של האמנות, אך היא הזהירה שהוא עלול להתפורר אם ייתלה בצורה הנכונה עכשיו. היצירה מ-1941, היא רשת שמורכבת מסרטי הדבקה אדומים, צהובים, שחורים וכחולים ונקראת "ניו יורק סיטי I". בגרדיאן דווח שהיא הוצגה לראשונה במוזיאון ה-MoMA בניו יורק ב-1945, אך הייתה תלויה כחלק מאוסף האמנות של המדינה הפדרלית הגרמנית נורדריין-וסטפאליה בדיסלדורף מאז 1980.

באופן שבו התמונה תלויה כעת נראים הקווים הצבעוניים מתעבים בתחתית, מה שמרמז על גרסה פשוטה ביותר של קו רקיע. עם זאת, כאשר האוצרת סוזן מאייר-בוסר החלה לחקור מוקדם יותר השנה את התערוכה החדשה של המוזיאון על אמן האוונגרד ההולנדי, היא הבינה שהתמונה צריכה להיות הפוכה. "עיבוי הרשת צריך להיות בחלק העליון, כמו שמיים כהים", אמרה מאייר-בוסר. "ברגע שהצבעתי על זה לאוצרים האחרים, כולם הבינו שזה מאוד ברור. אני בטוחה ב-100% שהתמונה תלויה בדרך הלא נכונה"

הסימנים המצביעים על תלייה שגויה הם כפולים - ציור שמן בעל שם דומה ובאותו גודל, שנקרא "New York city" ומוצג בפריז במרכז פומפידו, כולל עיבוי של קווים בחלקו העליון. תצלום של הסטודיו של מונדריאן, שצולם ימים ספורים לאחר מותו של האמן ופורסם במגזין הלייף סטייל האמריקאי Town and Country ביוני 1944, מראה גם הוא את אותה תמונה כשהיא יושבת על משטח בצטרה הפוכה מזו שבה היא נתלתה.

מאייר-בוסר אמרה כי סביר להניח שמונדריאן עבד על ידי הכנת השכבות המורכבות שלו עם קו עבה בחלק העליון של המסגרת ואז עשה את דרכו למטה, מה שגם מסביר מדוע חלק מהקווים הצהובים נעצרים כמה מילימטרים מהקצה התחתון. "האם זו הייתה טעות כשמישהו הוצי את היצירה מהקופסה שלה לפני התלייה? האם מישהו התרשל כשהיצירה הייתה במעבר?", תהתה האוצרת, "אי אפשר לדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חלק מהבעיה היא שבניגוד לרוב עבודותיו הקודמות של מונדריאן, זו לא נושאת את חתימתו, אולי משום שהוא לא חשב שהיא גמורה. למרות כל הראיות המצביעות על כך שהיצירה מוצגת כעת במהופך, היא תמשיך להיות מוצגת כך, כפי שהייתה תלויה במשך 75 שנה בתערוכה החדשה של מונדריאן שנפתחה בדיסלדורף בשבת. "סרטי ההדבקה כבר רופפים מאוד ותלויים על בלימה", אמרה מאייר-בוסר. "אם היינו הופכים אותה עכשיו, כוח המשיכה היה מושך אותם לכיוון אחר. עכשיו זה כבר חלק מהסיפור של היצירה".

  • עוד באותו נושא:
  • ציור
  • הפוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully