וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצרת וכלת פרס ישראל שרה ברייטברג-סמל הלכה לעולמה

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 11:58

האוצרת, מבקרת האמנות וכלת פרס ישראל לאמנות פלסטית לשנת 2020, הלכה לעולמה בגיל 75. היא אצרה תערוכות משפיעות ופורצות דרך, שהותירו חותם על שדה האמנות המקומי, ביניהן "דלות החומר כאיכות באמנות הישראלית"

שרה ברייטברג סמל/החינוכית

האוצרת, מבקרת האמנות שרה ברייטברג-סמל, כלת פרס ישראל לאמנות פלסטית לשנת 2020, הלכה לעולמה בגיל 75. ברייטברג סמל, מהכוחות המשפיעים והמעצבים של האמנות הישראלית, שימשה כאוצרת במוזיאון תל אביב לאמנות בין השנים 1977-1989 ועורכת כתב העת לאמנות "סטודיו" עד שנת 2004. היא אצרה תערוכות משפיעות ופורצות דרך, שהותירו חותם על שדה האמנות המקומי, ביניהן "דלות החומר כאיכות באמנות הישראלית" (1986) במוזיאון תל אביב לאמנות.

דלית מתתיהו, אוצרת בכירה לאמנות ישראלית, מוזיאון תל אביב, ספדה לה: "שרה ברייטברג סמל היא מהאוצרות החשובות והמשפיעות שקמו לנו. בכתיבה צלולה ומבט רגיש ומפוכח, היא ניסחה את האיכויות המצטברות של האמנות הישראלית".

חוצה ישראל – פרק 10 – שרה ברייטברג סמל. חינוכית 23
ברייטברג סמל/חינוכית 23

בנימוקי ועדת פרס ישראל נכתב: ''ברייטברג סמל השפיעה והגדירה את האמנות הישראלית ביושרה, בחכמה ובידע רב. שרה ברייטברג סמל שימשה כאוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב, ולאחר מכן בתערוכות מוזיאליות חשובות רבות והנחילה לאמנות ולתרבות הישראלית מטבע לשון חדש, "דלות החומר" ומודל תיאורטי מקיף שהנחה את השיח הציבורי של עולם האמנות הישראלי שנים רבות''.

ברייטברג הייתה נשואה לעדי סמל, אחיו של מנכ"ל הבימה נעם סמל ומי שהיה מנהל אירועי התרבות של מוזיאון תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully