וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת הברזילאית האגדית גל קוסטה מתה בגיל 77

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 20:17

קוסטה, מהמוזיקאיות הבולטות בסגנון הטרופיקליה בשנות ה-60, שרה עם גדולי המוזיקה הברזילאית. עטיפת אלבומה "India" צונזרה בגלל התמקדות בחלק התחתון של הביקיני שלה. היא הופיעה פעמיים בישראל. מתי כספי לוואלה! תרבות: "היא הייתה כוכבת, זמרת יוצאת דופן"

הזמרת הברזילאית גל קוסטה. Silvio Tanaka, Creative Commons
גל קוסטה/Creative Commons, Silvio Tanaka

הזמרת הברזילאית האגדית מריה דה גרסה קוסטה פנה בורגוס, המוכרת בשם הבמה גל קוסטה, הלכה היום (רביעי) לעולמה בגיל 77. קוסטה היתה אחת המוזיקאיות הבולטות בסגנון הטרופיקליה בשנות ה-60. סיבת המוות לא פורסמה. באחרונה ביטלה הזמרת הופעה בפסטיבל מוזיקה מקומי בעצת הרופא שלה, לאחר ניתוח שעברה בספטמבר להסרת גושים מחלל האף הימני שלה. היא היתה אמורה לשוב לבמה בסאו פאולו בחודש הבא.

קוסטה נולדה בספטמבר 1945 בעיר סלבדור, בירת באהיה שבברזיל, והחלה לשיר באופן מקצועי בגיל 19. היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "דומינגו", ב-1967. "רציתי לשיר מאז שנולדתי, וחיכיתי להיות זמרת", אמרה בריאיון לפני כשנתיים. היא זכתה לפופולריות רבה במוזיקה הפופולרית בברזיל של שנות ה-60. היא שרה עם כמה מהשמות הגדולים ביותר במוזיקה הברזילאית, ובהם טום ג'ובים, צ'יקו בוארקה, מילטון נסימנטו וקאאטנו ולוסו.

בשנת 1973, עטיפת אלבומה "India" צונזרה בגלל התמקדותה בחלק התחתון של הביקיני האדומה שלה. בשנת 1982 הוציאה את להיטה הגדול ביותר "Festa Do Interior". בשנת 1995 כיכבה בסרט "המנדרין" בדמות הזמרת כרמן מירנדה. אלבומה האחרון היה "Nenhuma Dor" שיצא בשנת 2021. לאורך חייה הוציאה 33 אלבומי אולפן בהם שרה בפורטוגזית, ספרדית ואנגלית. קוסטה הופיעה בישראל ב-1982 ושוב ב-2013.

קוסטה הותירה אחריה את בנה בן ה-16.

המוזיקאי מתי כספי, ששר בעבר שיר שבוצע במקור על ידי קוסטה, ספד לקוסטה בשיחה עם וואלה! תרבות: "צר לי על מותה. היא היתה כוכבת. זמרת יוצאת דופן בגישה שלה, בשירה שלה, באינטרפטציה המוזיקלית שלה. מצער".

  • עוד באותו נושא:
  • גל קוסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully