וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצרת נדירה": קורין אלאל זכתה בפרס מפעל חיים על שם לנדאו של מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 9:54

המוזיקאית הוותיקה קורין אלאל זכתה בפרס מפעל חיים על תרומתה בתחום המוזיקה: "אלאל היא מהמלחינות המקוריות שהיו בישראל ולחניה מעידים על טביעת אצבע ייחודית ויוצאת דופן". גם יוני גודמן, ענת דניאלי, נועה צדקה ועמית דרורי זכו בפרסי לנדאו

קורין אלאל/צילום: ראובן קסטרו

מפעל הפיס הכריז על הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים על שם לנדאו לשנת 2022: המוזיקאית הוותיקה קורין אלאל זכתה בפרס מפעל חיים על תרומתה בתחום המוזיקה.

בנימוקי השופטים נכתב: "קורין אלאל היא יוצרת נדירה ופורצת דרך במוזיקה הישראלית. אלאל היא מהמלחינות המקוריות שהיו בישראל ולחניה מעידים על טביעת אצבע ייחודית ויוצאת דופן: מצד אחד מדובר בלחנים מפתיעים ומתוחכמים שלוקחים את המאזינים להרפתקה ומצד שני הם מצליחים לתקשר עם הקהל הרחב ולהיות אהובים ואפילו המנוניים. לכך מתווספת בחירת טקסטים מדויקת ומעוררת מחשבה הודות לעבודה עם כותבים ידועים ומוערכים לצד כותבים שהיו אז בתחילת דרכם ואלאל זיהתה את הכשרון ואת השפה החדשה שהביאו איתם. השילוב של הטקסטים יחד עם התעוזה וההרפתקנות המוזיקלית של אלאל הצליח לספר את הסיפור הישראלי מזווית מפוכחת אך עדיין אוהבת ולהגדיר את הקלאסיקה הישראלית מחדש".

בתחום האמנויות זכו כמה יוצרים: בתחום האנימציה זכה יוני גודמן, בתחום המחול זכתה ענת דניאלי, בתחום הצילום זכתה נועה צדקה ובתחום הבינתחומי זכה עמית דרורי. כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקל.

הפרס גם ניתן בתחום המדעים. בפרס בתחום מיקרוביולוגיה זכה פרופ' רותם שורק ממכון ויצמן; בפרס בתחום הסיעוד זכתה פרופ' דורית פוד מאוניברסיטת חיפה; בפרס בתחום רפואה מותאמת אישית זכה פרופ' ניר פרידמן מהאוניברסיטה העברית ירושלים; ובפרס בתחום חקר תנ"ך ולשון זכה פרופ' שמואל פסברג מהאוניברסיטה העברית ירושלים.

קורין אלאל בהופעה באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"יוצרת נדירה". קורין אלאל/ראובן קסטרו

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו, הפך ברבות השנים לאחד הפרסים החשובים והיוקרתיים ביותר. בתחום האמנות והתרבות אנחנו חווים פריחה מחודשת שמגיעה עם סיום משבר קשה במיוחד לענף, וקוצרת כבר השנה פירות מדהימים בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, הצילום והאנימציה. פרס מפעל חיים יוענק השנה לקורין אלאל וזאת על עשייתה הייחודית ורבת השנים בתחום המוזיקה תוך יצירת נכסי צאן ברזל שמלווים וימשיכו ללוות את החברה הישראלית עוד שנים רבות. אין ראויה ממנה לפרס זה, ובמיוחד בעת הזאת".

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות של מפעל הפיס, אמרה: "בכל שנה אנחנו משנים את הקטגוריות של הפרס במטרה להקיף כמה שיותר תחומים ולהגיע לכמה שיותר אישים שתרמו תרומה משמעותית לתחומי המדע, המחקר והאמנות. הפרסים שמפעל הפיס מעניק הם דרך נוספת להכיר, להוקיר ולתמוך במצוינות, הן בתחומי האמנויות השונים והן בתחומי המדע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully