וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס המסוורת' לוקח פסק זמן ממשחק אחרי שגילה נטייה גנטית לאלצהיימר

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 10:01

שחקן הקולנוע האוסטרלי כריס המסוורת' עומד לקחת פסק זמן ממשחק לאחר שהתבשר כי יש לו נטייה גנטית לאלצהיימר. המסוורת', 39, שגילה על הנטייה הגנטית בסדרת הדוקו שהוא הצטלם אליה, נושא למעשה שני עותקים של הגן APOE4, שמעלים הסיכון לאלצהיימר

טריילר הסרט "תור: אהבה ורעם"/פורום פילם

שחקן הקולנוע האוסטרלי כריס המסוורת' עומד לקחת פסק זמן ממשחק לאחר שהתבשר כי יש לו נטייה גנטית לאלצהיימר. המסוורת' קיבל את הבשורה על כך בעת שהצטלם לסדרת הדוקו "חסר גבולות" שעלתה השבוע בדיסני פלוס. "זה עורר אצלי רצון לקחת הפסקה", אמר השחקן בריאיון למגזין "ואניטי פייר". "כשאשלים את מסע יחסי הציבור של הסדרה, אחזור הביתה להעביר זמן בחופש, להיות עם ילדיי ואשתי".

כריס המסוורת'. AP
כריס המסוורת'/AP

המסוורת', 39, שגילה על הנטייה הגנטית בסדרת הדוקו שהוא הצטלם אליה, נושא למעשה שני עותקים של הגן APOE4, אשר נושאים סיכון מוגבר למחלה. אחד מכל ארבעה בני אדם נושא עותק אחד של הגן, אבל רק שניים עד שלושה אחוזים מהאוכלוסייה נושאים את שניהם. כעת מתברר כי לשחקן יש סיכוי גבוה פי 8-10 לפתח את המחלה. "אם זה יגרום לאנשים לטפל טוב יותר בעצמם - זה נהדר". עוד אמר כי יש ביכולתו לנקוט צעדי מנע לעיכוב המחלה כגון עשיית כושר, שינוי תזונתי והורדת רמת המתח. "אני אסיר תודה על כך שיש לי כלים לשפר את עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully