וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'יי פוקס קיבל פרס על מאבק בפרקינסון וחשף: "חייתי בהכחשה שבע שנים"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 21:19

השחקן, המתמודד עם פרקינסון מזה 30 שנה, אמר בנאומו בטקס: "כשאובחנתי בגיל 29 עם פרקינסון, אמרו לי שיש לי עשר שנים לעבוד. זה היה חרא. החלק הכי קשה באבחון היה ההתמודדות עם חוסר הוודאות של המצב. הדבר היחיד שידעתי זה שזה רק ילך ויחמיר"

בווידאו: מייקל ג'יי פוקס קיבל אוסקר של כבוד על מאבקו בפרקינסון/צילום: רויטרס

כוכב "בחזרה לעתיד", השחקן מייקל ג'יי פוקס (61), קיבל בסוף השבוע פרס אוסקר של כבוד על מאבקו במחלת הפרקינסון שעמה הוא מתמודד כ-30 שנה. הפסלון המכובד מוענק מדי שנה על פעילות הומניטרית של אישיות מעולם הקולנוע. ג'יי פוקס קיבל את הפרס מידיו של השחקן וודי הרלסון שחיבק אותו על הבמה. "אתם גורמים לי לרעוד, תפסיקו!", אמר ג'יי פוקס לקול צחוקו של הקהל שעמד על רגליו ומחא לו כפיים ממושכות.

"כשאובחנתי בגיל 29 עם פרקינסון, אמרו לי שיש לי עשר שנים לעבוד. זה היה חרא", אמר בנאומו. "החלק הכי קשה באבחון היה ההתמודדות עם חוסר הוודאות של המצב. הדבר היחיד שידעתי זה שזה רק ילך ויחמיר. האבחנה הייתה ודאית".

צפו בנאומו של מייקל ג'יי פוקס:

"לאחר מכן עברתי שבע שנים של הכחשה, בניסיון להבין את הכול. סיפרתי למעט מאוד אנשים והם שמרו על הסוד שלי". בסופו של דבר הוא החליט להודיע בפומבי על האבחנה שלו בשנת 1998 כשהתראיין לברברה וולטרס ב-ABC. "מה שקרה לאחר מכן היה מדהים. קיבלתי מבול של תמיכה מהציבור, מהקולגות שלי ומתעשיית הבידור. הבנתי שכל מה שקיבלתי - ההצלחה, החיים שלי עם אשתי טרייסי, המשפחה שלי - הכין אותי להזדמנות הזו ולאחריות הזו. זו הייתה מתנה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מייקל ג'יי. פוקס עם וודי הרלסון, 19 בנובמבר 2022. Kevin Winter, GettyImages
ג'יי פוקס והרלסון/GettyImages, Kevin Winter

לפני כחודש הגיע ג'יי פוקס לכנס קומיק-קון בניו יורק, שם הוא השתתף בפאנל מיוחד על סרט הלהיט "בחזרה לעתיד" לצד כריסטופר לויד שכיכב לצדו בסרט. בסרטונים שפורסמו מהאירוע ניתן היה לראות את ההידרדות שחלה במצבו הבריאותי של פוקס, החולה בפרקינסון מזה יותר משלושים שנה. במהלך האירוע, ג'יי פוקס ולויד התחבקו לקול תשואות הקהל הנרגש והשחקן שגילם את מרטי מקפליי סיפר על החיים לצד המחלה, על השנה הקשה שעבר, על השברים מהם סבל בחודשים האחרונים ועל האופטימיות שלו.

מייקל ג'יי פוקס התחיל את קריירת המשחק שלו כילד בקנדה, והתפרסם בשנות השמונים בסדרה "קשרי משפחה" בתפקיד אלכס קיטון, הבן המעונב והשמרן של משפחה ליברלית. ב-1985 הפך פוקס לכוכב-על אחרי שהשתתף בסרט "בחזרה לעתיד", וכן כיכב בשני ההמשכונים ובסרטים כמו "זאב צעיר", "סוד ההצלחה שלי", "ד"ר הוליווד", "הנשיא מאוהב", "הפלישה ממאדים" ואחרים. מלבד תפקידיו הראשיים ב"קשרי משפחה" ו"ספין סיטי", ב-2013 כיכב פוקס בקומדיה "מייקל" שהתבססה בחופשיות על חייו, אך בוטלה כעבור עונה אחת. כמו כן התארח בסדרות "סקראבס", "בוסטון ליגל", "הצילו", "השורד המיועד", "תרגיע", "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב".

לאורך הקריירה שלו זכה פוקס בחמישה פרסי אמי - שלושה על "קשרי משפחה", אחד על "ספין סיטי" ואחד על "הצילו" - והיה מועמד ל-12 נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully