וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה חדשה של קשת תעסוק בהופעות של לאונרד כהן במלחמת יום כיפור

28.11.2022 / 13:00

סדרת דרמה בת ששה פרקים תעסוק בהופעותיו של לאונרד כהן במלחמת יום הכיפורים ב-1973 ונמצאת בפיתוח. היא תשודר בקשת 12 ומיועדת להיות משודרת גם בעולם. חתום עליה היוצר יהונתן אינדורסקי, והיא תבוסס על הספר "מי באש - לאונרד כהן במלחמת יום הכיפורים" שכתב מתי פרידמן

לאונרד כהן במלחמת יום כיפור. Isaac Shokal,
לאונרד כהן במלחמת יום כיפור/Isaac Shokal

סדרת דרמה חדשה, שתעסוק בהופעותיו של המוזיקאי לאונרד כהן במלחמת יום הכיפורים ב-1973, תשודר בקשת 12. הסדרה מיועדת להיות משודרת גם בעולם אם כי טרם נמצא לה גוף שידור בינלאומי. הסדרה בת ששת הפרקים צפויה לצאת לצילומים תוך כשנה, נמצאת בפיתוח על ידי קשת אינטרנשיונל (KI) בהפקה משותפת עם Sixty-Six Media הקנדית. חתום עליה היוצר יהונתן אינדורסקי ("שטיסל"), והיא תבוסס על הספר "מי באש - לאונרד כהן במלחמת יום הכיפורים" שכתב העיתונאי מתי פרידמן.

ספרו של פרידמן מספר על התקופה בחייו שבו המוזיקאי היהודי-קנדי היה בן 39, קצת אחרי שנולד ילדו הראשון, חווה קשיים בזוגיות והרגיש משותק יצירתית. ואז פרצה מלחמת יום הכיפורים. כהן הגיע לישראל, ויצא לשיר לחיילים בחצי האי סיני, על רקע הפצצות והתופת. הוא הופיע עם שלישיית התאומים, מתי כספי ואילנה רובינא. לאחר שובו לאולפן ההקלטות בשנת 1974 הוציא את האלבום "New Skin for the Old Ceremony" שהושפע מחוויותיו במהלך ולאחר מלחמת יום הכיפורים. ההשפעה באה לידי ביטוי בין השאר בשיר "Who by Fire", ובשיר "Lover Lover Lover" שכתב במהלך המלחמה.

לאונרד כהן. AP
לאונרד כהן/AP

עתר דקל, מנהלת הקו פרודוקציות הבינלאומיות של KI מסרה: "סיבוב ההופעות של לאונרד כהן ב-1973 היה מומנט תרבותי יוצא דופן שהיווה השראה לכמה מיצירותיו האהובות ביותר. אנחנו נרגשים לחבור ל-Sixty-Six Media וליהונתן אינדורסקי ולהביא את הסיפור האמיתי לראשונה לקהלים מסביב לעולם".

יובל הורוביץ, מנהל פיתוח דרמה בקשת, מסר: "רצינו לעבוד עם יהונתן אינדורסקי במשך זמן רב והיצירה הפנומנלית של מתי היא הפרויקט המושלם לשיתוף הפעולה הזה. 'מי באש' מחזק את המחויבות של קשת להביא סיפורי דרמה ישראלים למסך הישראלי, ואז לחלוק אותם עם יתר העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully