וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון עדר, מאדאם באטרפליי ואבישי כהן: 10 המלצות לתחילת דצמבר

1.12.2022 / 0:20

אלון עדר ולהקה מגיעים לגריי ביהוד, האופרה המדוברת מאדאם באטרפליי - או פסטיבל "המגבר" בתל אביב? קבלו כמה המלצות תרבותיות ששווה לשים אליהן לב השבוע

מאדאם בטרפליי

אחת האופרות האהובות ביותר, שכיכבה ממש השבוע בפרק 5 של "הלוטוס הלבן", תעלה בבימויו של הבמאי הפולני מריוש טרלינסקי ובניצוחו של דן אטינגר. ההפקה הזו זכתה להצלחה גדולה בעולם וכעת היא מגיעה לעשרה ימים לישראל.

מתי? 2-12 בדצמבר

איפה? בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בת"א

פסטיבל המגבר

פסטיגל שכל כולו על טהרת הרוק והגיטרה. במשך ארבעה ימים רצופים יופיעו יוצרים מובילים, רובם במופעים שנבנו במיוחד לפסטיבל, כשכל מופע יכלול אירוח של יוצר/יוצרת נוספת. הליינאפ השנה כולל את: אהוד בנאי מארח את נגן הפדל סטיל המוערך BJ COLE במחווה למייקל צ'פמן, רוקפור במחווה לסיד בארט, רונה קינן מארחת את חמי רודנר, תמר אייזנמן מארחת את דני סנדרסון, גבע אלון שיארח את האמן הספרדי דהפדרו, עמרי קרן מארח את פיטר רוט, טברנק שיארחו את סימה נון וניר קליין (נוט און טור), יהוא ירון והאחים צברי, וגם כיתת אמן מיוחדת עם קולין ניומן ומלכה שפיגל בהנחיית אורי משגב.

מתי? 7-10 בדצמבר

איפה? מרכז ענב, אבן גבירול 71, תל אביב

אבישי כהן והתזמורת

לאחר הצלחת המופע הראשון, שנערך אי שם בתחילת ימי הקורונה ב-2020, ייפגש שוב אחד מגדולי החצוצרנים הישראלים עם שלושה מההרכבים שלו (BIG VICIOUS, AVISHAI COHEN QUARTET, DUO WITH YONATHAN AVISHAI) לבין תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים. המופע מתקיים במסגרת סדרות המוזיקה באופרה הישראלית שמנהלים אמנותית שלומי שבן ואבנר בירון. מנצח: מאיר בריסקמן.

מתי? 8 בדצמבר

איפה? בית האופרה, תל אביב

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אלון עדר ולהקה

אחד המוזיקאים המעניינים והבולטים בישראל ממשיך לחרוש את הארץ עם להקתו הנהדרת שכוללת גם כלי מיתר ונשיפה, במופע רוקנרול איכותי.

מתי? 3 בדצמבר

איפה? גריי יהוד

"מצבי רוח"

"תזמורת המהפכה" ביצירה מקורית לתזמורת בתנועה מאת רועי אופנהיים וזהר שרון. ערב שמתחיל בפרלוד של שופן ויוצא למסע בין יצירות מאת באך, ז'ובים, רדיוהד ומוזיקה מקורית שכתב זהר שרון. זהר, רועי ונגני התזמורת משתפים פעולה עם מעצב התנועה אריאל וולף ובמהלך הערב הנגנים נמצאים בתנועה בלתי פוסקת.

מתי? 1-2 בדצמבר

איפה? היכל אמנויות הבמה, הרצליה

פסטיבל תמונע

20 יצירות חדשות מהארץ ומהעולם בתחום התיאטרון, המחול, הפרפורמנס, המוזיקה, הספרות והאמנות הפלסטית בפסטיבל גדול שיארך 11 יום. בין השאר ישתתפו הסופר הצרפתי פיליפ בסון בשיחה אישית עם שלומי אלקבץ בסופ"ש ספרות גאה; ניב שינפלד ואורן לאור מארחים את ליאת דרור וניר בן גל עם היצירה "דירת 2 חדרים"; קברט של אנסמבל Fulcro שהגרו כפליטים לישראל עם הפלישה של רוסיה לאוקראינה; ועוד ועוד.

מתי? 6-16 בדצמבר

איפה? תיאטרון תמונע, תל אביב

יעל דקלבאום

יעל דקלבאום משיקה את אלבומה החדש What About The Women , אלבום שהוא סיכום של מסע ארוך בכל העולם בהשתתפות זמרות גדולות ובינלאומיות כמו ג'וס סטון, זאפ מאמא, אמירה ליון. היא תארח בהשקה את הבנות נחמה ואסתר רדא.

מתי? 7 בדצמבר

איפה? גגרין תל אביב

נלי תגר עושה סטנדאפ

אחרי ההצלחות בקולנוע ובטלויזיה, השחקנית נלי תגר מגיעה בפעם הראשונה לבמת הסטנדאפ. על הבמה היא מדברת כמו שאף פעם לא שמעתם אותה, ויש לה מה להגיד על כל דבר: על בעלה, על אמא שלה, על עיתון "הארץ" ועל הכבל התת ימי. כתיבה: אמיר בן סירה ונלי תגר.

מתי? 3 בדצמבר

איפה? צוותא, תל אביב

נלי תגר חתונה אליאנה תדהר לי בירן. ניר פקין, מערכת וואלה!
נלי תגר/מערכת וואלה!, ניר פקין

הולגאב

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית, מבית היוצר של בית הקונפדרציה ובניהולו האמנותי של אפי בניה, מציין 13 שנים להיווסדו. הפסטיבל כולל הפקות מקור שנוצרו במיוחד לפסטיבל בתחומי הבמה השונים - תיאטרון, מוזיקה, ספוקן וורד ואחרים - ע"י יוצרים ויוצרות מובילים בתחומם. בין השאר יופיעו רודי ביינסין עם ההרכב אדיס אלם של יוסי פיין, יאיר דלאל, אבטה בריהון, בן אילון ואדוניה גואדה, איילה אינגדשט במופע חדש, אורית טשומה במופע ספוקן וורד, ועוד ועוד.

מתי? 7-14 בדצמבר

איפה? רחבי ירושלים

רוח בחומר: פסלי אלים מהמוזיאון הלאומי של הודו

תערוכה חדשה של מוזיאון ישראל תציג 14 פסלי ברונזה ואבן, 8 מהם יצירות ייחודיות בהשאלה מהמוזיאון הלאומי של ניו דלהי ויוצגו לצד 6 פסלים נוספים מאוסף המחלקה לאמנות אסיה במוזיאון ישראל. כל הפסלים מתארים אלים ואלות בולטים מהפנתיאון ההינדי של האלוהיות - כל אחד מהם יצירת מופת של אמנות הודית בעלת חשיבות עליונה. זהו שיתוף פעולה ראשון אי פעם בין המוזיאון הלאומי של הודו בניו דלהי עם מוזיאון ישראלי כלשהו.

מתי? החל מ-1 בדצמבר

איפה? מוזיאון ישראל, ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully