וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט שבו חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית יעלה השבוע בנטפליקס

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 16:25

הסרט הירדני "פארחה", של הבמאית הירדנית דארין ג' סלאם, שבו נראים חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית בזמן מלחמת העצמאות, יעלה ביום חמישי בנטפליקס. בן גביר: "אסור לעבור בשתיקה על נסיון עלילת הדם"

הסרט פארחה. TaleBox / Picture Tree International,
הסרט פארחה/TaleBox / Picture Tree International

הסרט הירדני "פארחה", של הבמאית הירדנית דארין ג' סלאם, שבו נראים חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית בזמן מלחמת העצמאות, יעלה ביום חמישי בנטפליקס. הסרט מתרחש בשנת 1948 בפלסטין והוא עוסק בנערה פלסטינית בת 14 שאבא שלה נועל אותה במחסן כדי לשמור עליה מפני תקיפות צה"ל בכפר. הסרט כולל, כאמור, בין השאר סצנה שבה חיילי צה"ל מוציאים להורג משפחה עם תינוק. "פארחה" גם נבחר לייצג את ירדן באוסקר השנה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "סרט ההסתה הירדני שישודר בנטפליקס מוכיח כמה צביעות יש בעולם כלפי ישראל שמותקפת בטרור רצחני עוד לפני הקמתה. הנדסת התודעה הזאת צריכה להיות מטופלת על ידי משרד החוץ בנחישות, בהסברה והצגת התמונה האמיתית מי הם הרוצחים ותאבי הדם. אסור לעבור בשתיקה על נסיון עלילת הדם שתהדהד בעולם".

הסרט הוקרן במספר פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם בפסטיבל טורונטו. הבמאית סיפרה על הבמה שם שהסרט שלה מבוסס על סיפורים אמיתיים ששמעה. "שמעתי על ילדה פלסטינית שנכלאה בחדר כדי להגן על חייה. היא חלקה את הסיפור הזה גם עם נערה סורית שגדלה והתחתנה, והיא חלקה את הסיפור הזה עם הבת שלה, שזו אני. מאז לא הפסקתי לחשוב על הנערה הזו". בטריילר לסרט נכתב כי הוא מבוסס על סיפורים אמיתיים.

על בחירתה ליצור את הסרט, שנבחר לייצג את ירדן בהתמודדות על האוסקר לסרט הבינלאומי, הוסיפה: "הרבה במאים מדברים על פלסטין, אבל הרגשתי שאין שום דבר על המקור לכל מה שקורה היום, שזה 1948. הרגשתי שקטסטרופת הנכבה היא אירוע חשוב שמתעלמים ממנו, ושחסר בקולנוע הערבי. סרטים דוקומנטריים יש, אבל אין עלילתיים, שהם הסרטים שמעוררים ומעבירים יותר רגשות".

בנטפליקס בחרו שלא להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully