וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי חמור, אבל זה עדיף על להיות רוצח": זדורוב ידבר בפרק חדש של "צל של אמת"

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 14:25

הסדרה השנויה במחלוקת חוזרת בפרק חמישי עם ראיון עומק ראשון עם זדורוב, שישודר ב-HOT8 עם הכרעת הדין במשפטו החוזר בגין רצח תאיר ראדה. "הייתי צריך להיות יותר חזק, ללכת עם האמת שלי עד הסוף", אמר בפרק

טריילר ל"צל של אמת: ההכרעה"/HOT8

הסדרה "צל של אמת" חוזרת בפרק חדש וחמישי שייקרא "ההכרעה" ויכלול ריאיון עומק ראשון עם רומן זדורוב. הפרק, שנוצר אף הוא על ידי יותם גנדלמן, ארי פינס ומיקה תימור, ישודר ב-HOT8 עם הכרעת הדין.

כ-15 שנה אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם, התקבלה בקשתו של זדורוב למשפט חוזר והוא השתחרר למעצר בית, ומשם ניהל את מאבקו במשפט החוזר. זדורוב, שהיה עד לא מזמן במאסר, יציג בקולו שלו את גרסתו לאירועים שהתרחשו לטענתו מיום הרצח ועד עכשיו, וינסה להסביר מדוע הודה ברצח אם כביכול אין לו כל קשר אליו? במקביל לכך, הפרק יעסוק גם בראיות שהביאו למשפט החוזר של זדורוב ובמחדלי החקירה שהתגלו במהלכו.

"אני גם חשבתי ככה: אין דבר כזה, לא יכול להיות שבנאדם יודה ברצח שלא עשה", אומר זדורוב בפרק. "חשבתי, אבל עד שאתה לא עובר את זה בדם שלך ובעור שלך, אתה לא תרגיש את זה ולא תבין את זה. זאת טעות כי אני הייתי צריך להיות יותר חזק, ללכת עם האמת שלי עד הסוף, אבל לא ידעתי. חמור, אהבל יושב פה. הייתי נאיבי כמו ילד. אבל עדיף להיות נאיבי ומטומטם וחמור ואהבל במקום רוצח".

בנוסף לריאיון עם זדורוב, יופיעו ראיונות עם ד"ר חן קוגל, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית, שיגיב לחקירה הנגדית שעבר בידי הפרקליטות; פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי; וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, שזה הראיון האחרון שנתן בחייו, לפני שמת מקורונה.

רומן זדורוב. HOT8,
"הייתי נאיבי". זדורוב/HOT8

"פרשת זדורוב מעסיקה את הציבור הישראלי יותר מכל פרשה פלילית אחרת, אבל רוב הציבור אשר עוקב אחר הפרשה מתקשה להתמצא בראיות והגילויים שעלו במשפט החוזר", מסרו פינס וגנדלמן. "לכן, המטרה העיקרית שלנו בפרק החדש היא קודם כל לעשות סדר בפרשה, להסביר לציבור למה מתקיים משפט חוזר, מה התגלה במהלכו ומדוע גילויים אלה חשובים לחקר האמת. לצד זה, אנו רואים חשיבות גדולה בכך שזדורוב יוכל לספר לראשונה מדוע הודה ברצח שלטענתו הוא לא ביצע. העובדה שחקירותיו של זדורוב תועדו במלואן, לצד הימים והלילות שבילה בתא המעצר עם מדובבים, מאפשרת לנו כיוצרים לעשות דקונסטרוקציה לחקירה המשטרתית, להראות לצופים מה היתה הדינמיקה שהובילה להודאה, עקב בצד אגודל, ולתת להם להחליט אם הם מאמינים לה או לא".

הסדרה "צל של אמת" ספגה ביקורות רבות. פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן כינה את הסדרה "סכנה לדמוקרטיה". בשנה שעברה שודר סרט התעודה "צל כבד" של הבמאי עידו הר, ובו סיפורה של אולה קרבצ'נקו, שעמדה מאחורי ראשי התיבות א"ק. לטענת יוצר הסרט, נהגו יוצרי "צל של אמת" בחוסר יושר ובחוסר אחריות כלפיה. בנובמבר 2021 הגישה אולה קרבצ'נקו תביעת לשון הרע בסך 5.4 מיליון ש"ח נגד יוצרי "צל של אמת", ארי פינס ויותם גנדלמן, ונגד עו"ד ירום הלוי פרקליטו של זדורוב. חודש לאחר מכן דרש הפורום הדוקומנטרי בישראל מהנהלת ערוץ HOT8 שתוסיף בתחילת הפרק הרביעי של הסדרה הבהרה לפיה אולה קרבצ'נקו אינה חשודה ברצח.

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו. אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. לפני כשנה קבע שופט העליון מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר, ובקרוב צפויה הכרעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully