וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאוסקר: הסרט הישראלי שכן נכנס לרשימה המקוצרת של האקדמיה

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 16:12

סרט האנימציה "מגלשה שחורה" של אורי לוטן נמצא בין הסרטים המועמדים לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. לפני כשנה סיפר הבמאי לוואלה! תרבות מאיפה בא הרעיון לסרט ומדוע החליט לחזור לטראומת ילדותו שנים רבות אחרי

מתוך הסרט "מגלשה שחורה". יח"צ,
מתוך הסרט 'מגלשה שחורה'/יח"צ

אתמול פורסמה הרשימה הקצרה של המועמדים לפרס האוסקר, והתברר כי הסרט הישראלי "סינמה סבאיא", זוכה פרס אופיר והמועמד מטעם ישראל לאוסקר, לא העפיל לרשימה ונותר בחוץ. הרשימה הקצרה, הכוללת 15 סרטים, תצטמצם בעתיד לחמישה שיתחרו על הפרס. ישראל לא היתה מועמדת לאוסקר מאז "הערת שוליים" לפני עשור, ולא הייתה גם ברשימה הקצרה מאז עשה זאת "פוקסטרוט", לפני חצי עשור.

עם זאת, הסרט שדווקא כן הצליח להשתחל לרשימה הקצרה הוא "מגלשה שחורה" של הבמאי אורי לוטן שנמצא בין הסרטים המועמדים בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. הסרט עוסק באביה, ילד שברירי על סף גיל ההתבגרות, המתגנב עם חברו צוף למגלשה השחורה, המגלשה המפחידה ביותר בפארק המים. המסע אל המגלשה מכין אותו לאירועים העתידים להתרחש בביתו.

מתוך הסרט "מגלשה שחורה". יח"צ,
מגלשה שחורה/יח"צ

"הרעיון של הסרט הוא בעצם לייצר ניגוד בין המקום עצמו, המימדיון, שהוא מקום נורא כיף - לעומת החוויה המטלטלת שדורשת בגרות", סיפר לוטן בריאיון לוואלה! תרבות לפני כשנה. "לקחתי חוויה אישית שמאוד זכורה לי וניסיתי להעביר את הרגש. צריך להבהיר שאני לא יכול לחשוף את כל מה שקורה בסופו של הסרט אבל מה שאני כן יכול לומר הוא שאני חוזר לרגע חשוב וגדול שבמידה רבה עיצב אותי ואת חיי.

"כל הזמן שאלתי את עצמי למה אני חוזר דווקא עכשיו לטראומה הזו שלא נחשוף אותה כי היא ספוילר. שאלתי את עצמי למה לי לפתוח את זה בכלל. אני חושב שהיה לי איזשהו רצון רומנטי לקבל קתרזיס. היה שם ניסיון לחזור אחורה לנקודה הזו ולראות כמה היא רלוונטית עבורי גם היום. אני חושב שבסופו של דבר הסרט הזה - על הילד שהתמודד עם הפחד מהמגלשה השחורה בפארק המים - רק גרם לי להבין כמה אותו יום עדיין קיים בתוכי".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully