וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב רצה להתערב, רשת סירבו": למה נגנז הריאיון עם משה קצב?

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 13:44

ברשת הוחלט לא לשדר את הסרט על פרשת קצב כי "הנהלת רשת איננה שלמה עם התוצאה הסופית". השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי ברשת סיכמו עם פרקליט קצב על צפייה מוקדמת בתוכנית. גורם ברשת לוואלה! תרבות: "מטעם קצב רצו להוריד כל מיני דברים מהראיון - רשת סרבו". רשת מכחישה

הנשיא משה קצב אצל סיון כהן/ערוץ 13
לוואלה! ברנז'ה נודע כי קודה הפקות, בה מפיקים את התוכנית עבור רשת 13, הגיעה לסיכום עם פרקליטו של קצב עו"ד ציון אמיר על צפייה בפרקי הסדרה טרם מועד שידורם

ברשת 13 הוחלט לא לשדר את סרטה של סיון כהן-סבן על פרשת משה קצב. מרשת נמסר כי "הנהלת רשת איננה מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית ולכן התקבלה ההחלטה שלא לשדר אותו". השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי ברשת סיכמו עם פרקליטו של קצב על צפייה מוקדמת בתוכנית. גורם ברשת טוען היום בשיחה עם וואלה! תרבות שהריאיון לא ישודר לאחר ש"מטעמו של קצב רצו להתערב ולהוריד כל מיני דברים מהראיון - ורשת לא הסכימו". רשת 13 מכחישים.

הנשיא לשעבר משה קצב הורשע באונס, במעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית של נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה, וריצה חמש שנות מאסר, לאחר שעונשו קוצר, מסוף 2011 לסוף 2016. הרשעתו עוררה עניין עצום בתקשורת - בארץ ובעולם, אך קצב עצמו שמר על שתיקה לאורך כל השנים וסירב באופן גורף להתראיין. השבוע הודיעו ברשת 13 כי קצב יתראיין לראשונה בקרוב בתכנית "רגע האמת", במסגרתה "סיון כהן-סבן חוזרת אל ימי תחילת הפרשה, סירובו של קצב להסכים לעסקת טיעון, בה הואשם רק בנשיקה בלחי וליטוף ירך ועד הרשעתו באונס בשתי ערכאות. קצב מדבר לראשונה מול המצלמה של כהן-סבן ועונה על השאלות הקשות. בתכנית יובאו גילויים חדשים, שטרם נחשפו, על מה שהתחולל מאחורי הקלעים של הפרשה שטלטלה את ישראל".

בוואלה! ברנז'ה נחשף השבוע כי קודה הפקות, בה מפיקים את התוכנית עבור רשת 13, הגיעה לסיכום עם פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, על צפייה בפרקי הסדרה טרם מועד שידורם. מדובר בפרקטיקה לגיטימית, אך לא חפה מבעיות. לרוב נהוג לאפשר צפייה מוקדמת בפרויקטים דוקומנטריים, או כאלו שדורשים רגישות אנושית מורחבת כמו במקרה הורים שכולים או נפגעות עבירות מין או אלימות. בוודאי לא בהקשר של ראיונות עם פוליטיקאים או אנשי ציבור לשעבר. בהקשר זה טענו מוקדם יותר השבוע ברשת כי "עורך הדין שלו ציון אמיר רואה את הפרקים מראש אבל אין לו שום אפשרות להוריד או לשנות דבר ואין לו זכות וטו. סיון לא נוכחת בצפייה כך שציון אמיר לא יוכל להשפיע עליה".

היום אומר גורם ברשת בשיחה עם וואלה! תרבות שהריאיון לא ישודר לאחר ש"מטעמו של קצב רצו להתערב ולהוריד כל מיני דברים מהראיון - ורשת לא הסכימו". רשת 13 מסרו בתגובה: "זה ממש ממש ממש לא נכון ולא קרוב לאמת מהסיבה הפשוטה: הם לא ראו את הריאיון".

אדם אחר, מקורב לרשת, אומר לוואלה! תרבות: "צריך להיות ערך עתונאי משמעותי לסיפור כזה. באופן טבעי במהלך עבודה על סיפור כזה עושים כמה גרסאות, גרסה ראשונה, שנייה ושלישית, יש דיונים ויש ריבוי דעות. הערך העתונאי לא היה מספיק טוב. לעיתונות אמיתית צריך להיות אומץ גם בפרשה בעייתית, אם פוחדים להגיד משהו חדש אז אין טעם. הראיון היה בסדר גמור, הבעיה שיש בנושא כזה ריבוי דעות. הוסכם שציון אמיר יצפה, התנאי היה שיתקן רק אם יש תיקונים עובדתיים. הסיבה לכך שזה לא משודר היא שלא היה לזה ערך עיתונאי, והגרסה האחרונה היתה פשוט משעממת. צריך להגיד שזאת החלטה אמיצה של רשת שיש לה משמעות כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully