וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "נשלול תקציבים ממי שיציגו חיילים כרוצחים ושהידים כגיבורים"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 13:50

בטקס החילופים לתפקיד שר התרבות, אמר השר היוצא חילי טרופר לשר הנכנס מיקי זוהר: "אל תמהר להתקוטט גם כשיזמינו אותך לקטטה. היו שנים של מריבות וקטטות, לא כדאי לחזור עליהן". זוהר: "הגעתי למשרד הזה מתוך רצון להיות בו. יש לי אינספור תכניות והלוואי ואצליח לממשן"

שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר ושר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר בטקס החילופים, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זוהר וטרופר/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ מיקי זוהר נכנס הבוקר (שני) לתפקידו כשר התרבות והספורט לאחר שהחליף את השר היוצא חילי טרופר. בטקס החילופים שנערך במשרד התרבות והספורט בירושלים, בירך אותו טרופר, סיכם את כהונתנו בת השנתיים וחצי, הודה לצוותו ונתן כמה עצות לשר החדש: "תרגמנו תפיסת עולם למעשים. נתנו מקום שווה לכולם, שמרנו על חופש יצירה ותרבות והבנו שכל התערבות פוליטית מביאה לפחות יצירה. תקציב המשרד צמח דרמטית בזכות ההתנהגות הישרה שלנו. הוצאנו אינספור תכניות, משום שלא צעקנו ולא עלבנו באף אחד".

שר התרבות והספורט הנכנס, מיקי זוהר, הודה לטרופר על "עבודה מקצועית, רצינית ועניינית למען הצלחת התרבות והספורט בישראל" ואמר שהוא ייזכר "כשר תרבות וספורט מצוין שעשה רבות למען התחומים האלה". זוהר אמר שהתפקיד החדש הוא הגשמת חלום: "כשנבחרתי לכנסת לפני 8 שנים שאלו אותי מה התפקיד שהייתי רוצה ואמרתי 'שר התרבות והספורט'. הגעתי למשרד הזה מתוך רצון להיות בו. יש לי אינספור תכניות והלוואי ואצליח לממש את כולם. אם זה יקרה אין לי ספק שהתרבות והספורט יגיעו לשיאים חדשים. נדע לעבוד יחד בהרמוניה, נעשה הכל כדי להביא עוד ועוד משאבים. משימתנו הגדולה היא להגדיל את תקציב התרבות והספורט. אני אעשה כל מה שאפשר על מנת לממש את החזון הזה. אנחנו צריכים לצמצם פערים ביחס לעולם ביחס לתרבות והספורט. אירופה בורחת לנו, והעולם בורח לנו. כדי לצמצם את אותם פערים צריך להשקיע בכשרונות צעירים. צריך לבנות מלמטה. לאפשר לצעירים להתחיל עוד מגיל צעיר לקבל את כל הכלים להצלחה. את עולם התרבות אני מכיר. יש לי ילד אמנותי בבית. אני מכיר נפש של אמן. עולם התרבות והאמנות מבחינתי הוא עולם שמייצג אותנו כעם, כאומה. עם בלי תרבות עשירה פוגע בעצם מהותו כעם".

אליאב זוהר בטקס כניסתו של אביו מיקי זוהר לתפקיד שר התרבות והספורט , 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אליאב זוהר בטקס/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד אמר שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר: "נרצה להביא עוד הישגים ברמה הבינלאומית, וזה גם יביא עוד משאבים אם תהיינה הצלחות שם. המשרד בראשותי לא יממן יצירות שיפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל. לא נאפשר דבר שכזה. נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו. מחבלים ושהידים לא יוצגו כגיבורים במימון ישראלי. חיילים לא יוצגו כרוצחים. לא במשמרת שלנו, ולא במשמרת של אף אחד אחר. נבחרנו כדי לממש את המדיניות של ציבור בוחרינו. לא נתפשר על אידיאולוגיה על דברים שתמיד דגלנו בהם. כולם יקבלו יחס הוגן, שווה, מקצועי וענייני. נבחן כל דבר בצורה הכי אובייקטיבית שיש, לטובת כל אזרחי ישראל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר ושר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר בטקס החילופים, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זוהר וטרופר/פלאש 90, יונתן זינדל

"תם פרק", אמר טרופר בנאומו. "יש משהו עצוב בכל פרידה. לשר יש כוח רב, ומעמדת הכוח הזאת אפשר להרבות בטוב ואפשר לעשות רע. אפשר להשחית באמצעות הכוח ואפשר לתקן באמצעותו. זה בידיים שלנו ואין מה לגלגל את זה על אחרים כמו יועצים משפטיים. מוטב שכולם יהיו צנועים. אסור להשתמש בכוח לרעה. אני מסיים שנתיים וחצי בהם יכולנו לתרגם תפיסת עולם למעשים. לתת מקום שווה ומכובד לכולם, להקפיד על חופש יצירה ותרבות. והרבה השקעה בתשתיות. והכי חשוב לשמור על דרך מכבדת והגונה, כזאת שיודעת להודות בטעויות ולהתנצל. תרבות של שקר ושנאה אין לה תוחלת. תקציב התרבות צמח. יש להודות שכמעט תמיד המריבות הגדולות נובעות מצרכים פוליטיים".

טרופר פנה לזוהר ואמר: "אל תמהר להתקוטט גם כשיזמינו אותך לקטטה. לא חייבים להענות לכל הזמנה מפוקפקת. היו שנים של מריבות וקטטות, לא כדאי לחזור עליהן".

שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר ושר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר בטקס החילופים, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זוהר וטרופר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כשבוע כתב אליאב זוהר, זוכה העונה התשיעית של "הכוכב הבא" ובנו של שר התרבות הנכנס, בטוויטר כי "אסור חלילה שנגיע למצב בו אדם בישראל יופלה לרעה על רקע אמונתו או נטייתו המינית". אליאב הוסיף ופנה לאביו: "אבא, סומכים עליכם". הזמר והמוזיקאי בן ה-22 כתב את הדברים לאחר הסערה שפרצה מאמירותיהם הגזעניות של חברי הכנסת מהציונות הדתית החברה בקואליציה הנכנסת, אורית סטרוק שאמרה כי אין לכפות על רופא להעניק טיפול שעומד בניגוד לאמונתו הדתית, ושמחה רוטמן שאמר שאפשר לסרב לארח הומואים.

"אני לא אוהב לדבר על פוליטיקה אבל יש משהו שיושב לי על הלב שחשוב לי לומר", כתב אליאב. "אסור חלילה שנגיע למצב בו אדם בישראל יופלה לרעה על רקע אמונתו או נטייתו המינית. אני בטוח שגם הממשלה החדשה תשמור על החופש של כולנו. אבא, סומכים עליכם. 'להיות עם חופשי בארצנו'".

ח"כ מיקי זוהר כתב בתגובה לבנו: "אליאב בני היקר, אתה מכיר אותי מספיק כדי לדעת שנשמור על החופש של כל אזרחי ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully