וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בפרס ספיר לספרות 2022: "אחות לפליאדות" מאת אורית אילן

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 19:40

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2022 בחר באורית אילן כזוכת פרס ספיר לספרות, על הספר "אחות לפליאדות". בפרס ספר הביכורים זכה "פילים לבנים" מאת קרן שווץ

אורית אילן, זוכת פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2022, ויו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. סיון פרג,
זוכה על "אחות לפליאדות". אורית אילן עם פרס ספיר לצד יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי/סיון פרג

אורית אילן היא הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס על ספרה "אחות לפליאדות" בהוצאת ידיעות ספרים, כך הוכרז הערב (שני) בטקס שנערך בתל אביב, על פי החלטת חבר השופטים בראשותו של אורן נהרי. ספרה גבר על "כולנו החמישה" מאת סמי ברדוגו בהוצאת סימן קריאה, "חמתו של תמוז" מאת אילנה ברנשטיין בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר, "השתקן" מאת ארי ליברמן בהוצאת אחוזת בית, ו"אבנים" מאת צחי פרבר בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר.

אילן זוכה במענק על סך 180 אלף שקל וספרה יתורגם וייצא לאור בערבית ובשפה זרה נוספת על פי בחירתה. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת הרשימה הקצרה ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. יתר המועמדים ברשימה הקצרה יזכו למענק בסך 60 אלף שקל.

"עד הרגע האחרון לא ידענו איזה ספר ייבחר - אבל ידענו שכך או כך זה יהיה ספר מעולה", מסר נהרי. "אנחנו, חברי הוועדה, התכנסנו כשעל הפרק - מי מחמשת הספרים ברשימה הקצרה יזכה בפרס הנכסף, וההחלטה בוודאי עוררה דיונים ערים, ויכוחים, מחלוקות. וזה טוב - כי זו הוכחה נוספת לחשיבות הפרס הספרותי היוקרתי בישראל, ולעניין שהספרות והתרבות הישראלית מעוררות, ולמקומן במרכז ההוויה הישראלית".

כמו כן הוכרז הערב כי הזוכה בפרס ספר הביכורים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2022 היא קרן שווץ על ספרה "פילים לבנים", שראה אור בהוצאת בבל, ידיעות ספרים. שווץ גברה על "אביב משוגע", מאת חנן אלומה ונרי אלומה בהוצאת ספרית פועלים, ועל "מוגבל", מאת אילה בן לולו בהוצאת דביר. שלושת המועמדים יקבלו מענק על סך 30 אלף שקל, והזוכה תקבל בנוסף מענק על סך 75 אלף שקל.

"אחות לפליאדות" הוא ספרה השלישי של אורית אילן. ספרה הראשון, "עד החתונה זה יעבור" (עם עובד, 1991), זיכה אותה בפרס אקו"ם. ספרה השני, "ספר המעשיות לאמהות" (רדיום, 2016), היה מועמד אף הוא לפרס ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully