וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבדתי את הילד שלי": כשרומן זדורוב פרץ בבכי במהלך הריאיון

3.1.2023 / 20:00

הסדרה השנויה במחלוקת "צל של אמת" של HOT8 חוזרת בפרק חמישי ובו ריאיון עם זדורוב שהורשע פעמיים ברצח תאיר ראדה. צפו בקטעים מתוכו בהם מדבר זדורוב על תחושתו לאחר השחרור וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן ז"ל שמספר מה גרם לו להצטרף בהתנדבות לצוות ההגנה של זדורוב

קטע מתוך "צל של אמת: ההכרעה"/באדיבות HOT8

הסדרה "צל של אמת" חוזרת בפרק חדש וחמישי שייקרא "ההכרעה" ויכלול ריאיון עומק עם רומן זדורוב. הפרק, שנוצר אף הוא על ידי יותם גנדלמן, ארי פינס ומיקה תימור, ישודר ב-HOT8 עם הכרעת הדין, ואורכו כ-75 דקות. צפו בהצצות לשני קטעים מתוך הפרק הכוללות חלקים מהראיון עם זדורוב (מעל ומתחת).

כ-15 שנה אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם, התקבלה בקשתו של זדורוב למשפט חוזר והוא השתחרר למעצר בית, ומשם ניהל את מאבקו במשפט החוזר. זדורוב, שהיה עד לא מזמן במאסר, יציג בקולו שלו את גרסתו לאירועים שהתרחשו לטענתו מיום הרצח ועד עכשיו, וינסה להסביר מדוע הודה ברצח אם כביכול אין לו כל קשר אליו. במקביל לכך, הפרק יעסוק גם בראיות שהביאו למשפט החוזר של זדורוב.

בנוסף לריאיון עם זדורוב, יופיעו ראיונות עם ד"ר חן קוגל, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית, שיגיב לחקירה הנגדית שעבר בידי הפרקליטות; פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי; וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, שזה הראיון האחרון שנתן בחייו, לפני שמת מקורונה.

באחד הקטעים בסדרה, זדורוב מדבר על תחושותיו בעקבות שחרורו למעצר בית. "אני יצאתי אחרי 15 שנה שהייתי בבית סוהר", הוא אומר, "וזה פשוט לא ייאמן, הכל חדש, כאילו אתה חזרת מחיים שאתה לא מכיר שום דבר. הכי התגעגעתי למשפחה שלי, לילדים, לאשתי, לאמא. מתי לקחו אותי מהמשפחה, איבדתי את הילד. אני חזרתי, אני לא גידלתי אותו. קשה להסביר לך מתי אותך לוקחים ואתה איבדת הכל בשניות. אלה רגשות שאני לא יודע איך להסביר, אני אפילו ברוסית לא אצליח להסביר לך מה שאיבדתי. לקחו חיים שלך, תבין ככה, בשפות פשוטות".

קטע נוסף מתוך "צל של אמת: ההכרעה" באדיבות HOT8

קטע מתוך "צל של אמת: ההכרעה"/באדיבות HOT8

בקטע השני מסביר סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, מה גרם לו לעזוב את כל עיסוקיו ולהצטרף בהתנדבות לצוות ההגנה של זדורוב. יוצרי הסדרה מסרו: "יצחק התראיין אלינו ב-2020, שבועות לפני שנפטר בטרם עת מסיבוכי קורונה. הוא לא זכה לראות בימי חייו שעבודתו נשאה פרי, ושבקשתו של רומן למשפט חוזר התקבלה חודשים ספורים לאחר שהלך לעולמו. לכן החלטנו להקדיש את הפרק החדש לזכרו".

אילן אומר בפרק בין השאר: "אני גיליתי עניין בתיק זדורוב רק אחרי שראיתי את הסדרה 'צל של אמת'. אני הבנתי שוואלה, יכול להיות שבן אדם חף מפשע יושב בכלא. והלכתי בדרך המלך, פניתי לעורך הדין שלו. אמרתי לו: תקשיב, אני מבין בחקירות, אני מבין רוסית, אני רוצה להתנדב בתיק הזה ולעזור לך ככל שאני יכול. ישבתי יום ולילה, יום ולילה, והגעתי למסקנה חד-משמעית: רומן זדורוב חף מפשע, הוא לא רצח את תאיר ראדה. מדובר בהודאת שווא כל כך מוחשית, כל כך ברורה - אומר את זה אחד ששמע הרבה הודאות שווא, כולל ברציחות".

זדורוב אומר עוד: "הנפש שלי, אני בן אדם רגיש, אולי פיזית אני חזק אבל בנפש שלי אני חלש, ואני חושב שהגיע איזו נקודה כזאת מהמצב, שאני בלי עזרה, אני מרגיש בודד, אני פשוט נשברתי, ואמרתי ככה לעצמי: מצד אחד, מאסר עולם לשבת על תיק שלא עשיתי שום דבר, לא רוצה. אבל מצד שני אני לא יכול להוכיח את חפותי, פשוט לא יכול. אפילו שאני יודע שאני חף מפשע, פה אין מה לעשות, אין ברירה. איפה אני אפנה? אין למי לפנות, אין עם מי לדבר. ובגלל זה הודיתי אפילו שידעתי שאני חף מפשע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

הסדרה "צל של אמת" ספגה ביקורות רבות. פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן כינה את הסדרה "סכנה לדמוקרטיה". בשנה שעברה שודר סרט התעודה "צל כבד" של הבמאי עידו הר, ובו סיפורה של אולה קרבצ'נקו, שעמדה מאחורי ראשי התיבות א"ק. לטענת יוצר הסרט, נהגו יוצרי "צל של אמת" בחוסר יושר ובחוסר אחריות כלפיה. בנובמבר 2021 הגישה אולה קרבצ'נקו תביעת לשון הרע בסך 5.4 מיליון ש"ח נגד יוצרי "צל של אמת", ארי פינס ויותם גנדלמן, ונגד עו"ד ירום הלוי פרקליטו של זדורוב. חודש לאחר מכן דרש הפורום הדוקומנטרי בישראל מהנהלת ערוץ HOT8 שתוסיף בתחילת הפרק הרביעי של הסדרה הבהרה לפיה אולה קרבצ'נקו אינה חשודה ברצח.

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו. אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. לפני כשנה קבע שופט העליון מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר, ובקרוב צפויה הכרעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully