וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפזמונאית דורית צמרת ("החיטה צומחת שוב") הלכה לעולמה בגיל 80

עודכן לאחרונה: 6.1.2023 / 14:18

הפזמונאית דורית צמרת, חברת קיבוץ בית השיטה, שמה קץ לחייה בגיל 80. צמרת כתבה את המילים לכמה שירים שהולחנו. שירה המפורסם ביותר הוא "החיטה צומחת שוב" ללחן של חיים ברקני

דורית צמרת. באדיבות המשפחה
דורית צמרת/באדיבות המשפחה

הפזמונאית דורית צמרת, חברת קיבוץ בית השיטה, הלכה לעולמה בגיל 80 לאחר ששמה קץ לחייה. צמרת כתבה את המילים לכמה שירים שהולחנו. שירה המפורסם ביותר הוא "החיטה צומחת שוב" ללחן של חיים ברקני, שבוצע על ידי הגבעטרון, חוה אלברשטיין, ירדנה ארזי, רוחמה רז ודודו זכאי. צמרת איבדה את בעלה ניסן ארנברג לפני כשלוש שנים. היא הותירה אחריה ארבעה ילדים ותשעה נכדים. היא אמה של נועה ארנברג, תסריטאית ויוצרת ישראלית.

הלוויתה תיערך מחר (שישי), בשעה 11:00 בבוקר, בבית העלמין שבקיבוצה, בית השיטה.

"החיטה צומחת שוב" נכתב בשנת 1974 על ידי צמרת בעקבות האבל הכבד שאחז בקיבוץ בית השיטה עם נפילתם של 11 מבניו במלחמת יום כיפור. שיר זה הוא אחד השירים המזוהים ביותר עם שירי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. השיר התפרסם תחילה בעיבודו של אילן גלבוע ובביצוע להקת הגבעטרון. ב-1983 הקליטה אותו חוה אלברשטיין.

צמרת כתבה גם את מילות השיר "זה רק מילים" ללחנו וביצועו של יחזקאל דורי, את השיר "יש מה לספור" שהלחין דן פלד ואת השיר "סיפורי אהבה" שהלחין יחזקאל דורי. בנוסף כתבה את מילות השיר "וכל זה תם ולא נשלם יותם" ללחן של נחום היימן, שביצעה סי היימן. השיר נכתב לזכר יותם לוטן, בן בית השיטה, שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית השיטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully