וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמיניסטיות מוחות על סקסיזם ואפליה באוסקר

27.2.2003 / 15:26

קבוצה המתקראת "בנות הגרילה" יוצאת בקמפיין נגד שליטתם המוחלטת של גברים לבנים בתעשיית האוסקר

קבוצה פמיניסטית המתקראת "בנות הגרילה" יוצאת בקמפיין המוחה נגד שליטתם המוחלטת של גברים לבנים בתעשיית האוסקר. הנשים הזועמות מוחות על הסקסיזם, הבא לידי ביטוי הן בזוכים בפרסים והן באנשי התעשייה, המדירה מתוכה נשים ומיעוטים אתניים. נשות הגרילה יחשפו בשבת בלוס אנג'לס לוח מודעות המשווה את מספר הנשים בסנאט האמריקאי למספר הנשים בתעשיית הקולנוע. בין השאר נכתב שם: "אפילו הסנאט האמריקאי יותר מתקדם מהוליווד". עוד הוסיפו כי רק אחד מבין מאה הסרטים המכניסים של השנה האחרונה נעשה על ידי אשה, רק שמונה סרטים נכתבו על ידי נשים ורק 12 השתמשו בשירותיה של עורכת. בנוסף מצטטות נשות הגרילה מחקר הטוען כי אין אף אדם שאינו לבן בעמדת כוח בתעשיית הקולנוע, מה שלטענתן מעיד על אפליה מדאיגה.

"יש דרך קלה לשנות דברים", מציעות החברות: "תפתחו את מועדון הבנים הזה ותעסיקו יותר נשים ושחורים. זה עבד ברפואה, בעסקים ובמשפטים. זה עבד בעולם האמנות. עכשיו הגיע תורה של הוליווד".
מועמדותה של סלמה הייק השנה, על תפקידה כאמנית המקסיקנית פרידה קאלו, נתפש במובן זה כמהלך חיובי שעוזר להתגבר על הגזענות של הוליווד. בשנה שעברה, להזכירכם, הקדישה השחקנית השחורה האלי בארי את הפרס שקיבלה לנשים השחורות באשר הן, בנאום נרגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully