וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מעגל: ג'וזי כץ בין הזוכים בפרס ע"ש אריק איינשטיין לאמנים ותיקים

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 17:47

לבד מכץ, חברתו של איינשטין ללהקת החלונות הגבוהים, זכו בפרס שמחלק משרד התרבות עוד 20 אמנים, בהם אושיק לוי, מואיז בן הראש, יונה אליאן-קשת, אלי מגן, חדוה הרכבי, אילן דר, יצחק צפל ישורון, דני קרמן ועוד

ג'וזי כץ מקבלת תקליט מהמהדורה הראשונה של "החלונות הגבוהים", 12 בדצמבר 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
חיבור נוסף עם אריק איינשטיין. ג'וזי כץ/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

יונה אליאן קשת, אושיק לוי, מואיז בן הראש וג'וזי כץ הוכרזו היום (רביעי) כזוכים בפרס אריק איינשטיין לאמנים ותיקים. מלבדם, נבחרו עוד 17 אמנים נוספים.

בכך נרשמה סגירת מעגל מרגשת: כץ הייתה שותפתו של איינשטיין להרכב "החלונות הגבוהים", ועתה היא זכתה בפרס על שמו. מלבדה קשורים לאיינשטיין עוד כמה זוכים: אלי מגן, שהחליף אותו בהרכב החלונות הגבוהים לתקופה קצרה, וליווה אותו כנגן; והמלחין אריה לבנון, שאיינשטיין שר כמה משיריו, כמו "ליפא העגלון".

הפרס שמחלק משרד התרבות והספורט, בשווי של 40 אלף שקלים, מוענק בשבעה תחומים: מחול, תיאטרון, ספרות ושירה, מוסיקה אומנותית, זמר עברי, אמנות פלסטית וקולנוע. הוא ניתן לאמנים אשר הרימו "תרומה משמעותית לתרבות בארץ, השאירו את חותמם וסייעו להתפתחות התרבות בארץ לאורך השנים".

רשימת הזוכים המלאה כוללת את אבי גנור, דני קרמן וטניה פרמינגר בתחום האמנות הפלסטית; אמנון דמתי, אילנה כהן ומלכה חג'בי בתחום המחול; יונה אליאן-קשת, שמעון ישראלי ואילן דר בתחום התיאטרון; אריה לבנון, אושיק לוי וג'וזי כץ בתחום הזמר העברי; רות אלמוג, חדוה הרכבי ומואיז בן הראש בתחום הספרות והשירה; אלי מגן, שוש רייזמן ואלברט בגר בתחום המוסיקה האמנותית; ואיציק לרנר, עפרה וינגרטן ויצחק (צפל) ישורון בתחום הקולנוע.

"בכוונתי להמשיך ולדאוג לאמנים הוותיקים שלנו, שכל אחד ואחת מהם תרם, ועודנו תורם, תרומה משמעותית לתרבות הישראלית ולמדינת ישראל", מסר שר התרבות והספורט הנכנס, מיקי זוהר, "אפעל להגדלת התמיכה באמנים ותיקים שתורמים לחברה הישראלית".

כץ: "אריק אהוב עליי במיוחד"

"אני מתרגשת עד עמקי נשמתי מהפרס שמוענק לי", מסרה כץ. "כל פעם מחדש אני מופתעת מכמות האהבה שאני זוכה לה ושמחה שדורות שלמים נהנים מהשירים, מאזינים להם ושרים אותם ביחד. אני רוצה להודות לוועדה, שבוודאי לא היה לה קל לבחור מבין ההיצע הענק של אמנים הראויים לפרס. העשייה שלי לאורך השנים קשורה לאנשים רבים, ואחד מהם, איש אהוב במיוחד, הוא אריק איינשטיין, שהפרס נקרא על שמו".

זוכה נוסף, אושיק לוי, הודה גם הוא על הכבוד. "אני שמח מאוד לקבל את הפרס וגאה על כך להיכלל ברשימת הזוכים המפוארת לאורך השנים. זה מחמיא לדעת שאנשים שמים לב לעשייה שלי לאורך השנים ומעריכים אותה", מסר לוי, והוסיף: "השנתיים האחרונות היו רכבת הרים רגשית עבורי עם פטירתה של אשתי האהובה מצד אחד, והצלחה בכל הפן המוסיקלי בצד השני. הפרס הזה מוסיף שמחה לחיים ונותן כוח להמשיך וליצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully