וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים ממשיכות להיפגע שם": לאחר העדות ב"עובדה" - אירה נחשפת בפניה ומספרת הכול

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 9:47

בין הנשים שסיפרו מה קרה בין כותלי "המכללה" בהנהגתו של ניסן גבני, הייתה אירה שגוללה את מה שעברה באותה דירה בהצללה. אמש היא החליטה לספר את סיפורה בפנים גלויות: "הדבר הזה ממשיך לפעול ונשים ממשיכות להיפגע"

ניסן גבני, איש ה-BDSM, שפתח את מועדון הפטיש "הטאבו"/עריכה: אליס ריבקין

ביום חמישי האחרון הוצגו בתחקיר של חן ליברמן ב"עובדה" עשרות עדויות על פגיעות מיניות קשות שמתבצעות על ידי איש חיי הלילה ניסן גבני וחבריו במקום שמכונה "המכללה". בין הנשים שמסרו בתחקיר את עדותן וסיפרו מה קרה בין כותלי המקום הייתה אירה, שגוללה את מה שעברה באותה דירה בהצללה. אמש היא החליטה לספר את סיפורה בפנים גלויות.

בריאיון לרפי רשף בקשת 12 סיפרה אירה: "ראיתי את התגובות. פנו אליי נשים שחוו דברים כאלה וזה נתן לי קצת יותר כוח. אחרי שראיתי את התחקיר הבנתי שאין כל כך הבדל בין להיחשף ללא להיחשף - כבר עושים את הצעד".

"בהתחלה זה היה נטו עניין חברתי, והייתי מאבדת עניין מהר מאוד אם לא הייתי מתחברת עם אחד האנשים שגרים שם, שבאמת נהיינו חברים קרובים", סיפרה אירה. "משם המשכתי להגיע מספר חודשים. ראיתי שם סיטואציות עם מספר בחורות, אבל הייתה בחורה ספציפית שמאוד נגעה לליבי והשפיעה על איך שאני רואה את הדברים. מאותו רגע שהיא סיפרה לי את הסיפור, הכל התחיל לרתוח אצלי שזה לא יכול להיות ככה, שהיא לא יכולה לחיות כאן במצב שהיא באה ובמקום שהיא באה ממנו".

אירה תחקיר ניסן גבני עובדה. קשת 12, צילום מסך
"אין הבדל בין להיחשף ללא להיחשף". אירה/צילום מסך, קשת 12

קרוב לארבע וחצי שנים עברו מאז שאירה עזבה את המכללה, אך החוויה שם עדיין זכורה לה היטב: "מישהי שאלה אותי למה אני רוצה לחזור על זה, למה אני רוצה לעורר שדים. וזה לא ככה, לא באמת יוצאים מזה, עד שכל הדבר הזה ממשיך לפעול ונשים ממשיכות להיפגע שם. לא באמת יוצאים כדי לחזור לשם נפשית".

אירה היא לא היחידה שהחליטה להיחשף בפניה ובשמה. מרואיינת נוספת בתחקיר, נועם, החליטה לפרסם פוסט בפייסבוק שלה ובו היא כתבה: 'תמיד יהיה בי את הצד שמתבייש, אבל אני גם מאוד גאה בעצמי'".

חן ליברמן שעשתה את התחקיר הוסיפה: "היא עדיין מתביישת על העובדה שהיא הלכה למקום הזה מרצון ואפילו חזרה לשם אבל היא כן מאוד גאה בעצמה. הן כל כך חששו מהתגובות ומהשיפוטיות וכשפתאום הן רואות איזה חיבוק הן מקבלות ואיך הרוב מבינים את מה שהן עברו ולמה זה לא הגיע להן, למה זה לא באשמתן, אז זה מקל עליה כמו שזה גם הקל על אירה עכשיו להיחשף ולהגיד זאת אני".

ליברמן הוסיפה ואמרה: "יש נשים שעדיין נמצאות שם. במהלך סוף השבוע אני קיבלתי פניות מאנשים שמכירים אותן, משפחות, שרוצות איכשהו להוציא אותן משם. הן זועקות לעזרה, חסרות אונים". לגבי המועדון "טאבו" בבעלותו של גבני אמרה ליברמן: "ביום חמישי ובשישי המועדון היה פתוח ואנשים העלו משם סטורי לאינסטגרם. ניסו לשדר עסקים כרגיל. זה רק עניין של זמן עד שהמשטרה תחליט להתערב ותשים לזה סוף".

  • עוד באותו נושא:
  • עובדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully