וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת גזענית, עשו לי לינץ'": אוסנת מארק בדמעות בריאיון לאילה חסון

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 23:51

חברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, אוסנת מארק, התראיינה לתכנית "המטה המרכזי" בהגשת אילה חסון - לראשונה מאז שוויתרה על מועמדותה כמנכ"לית משרד המדע: "ארץ נהדרת זו כבר לא תוכנית סאטירה, זו גזענות נוראית. למה משחירים אותי? כי אני ימנית? כי אני מזרחית?"

חברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, אוסנת מארק, התראיינה הערב (שבת) לתכנית "המטה המרכזי" בהגשת אילה חסון - לראשונה מאז שוויתרה על מועמדותה כמנכ"לית משרד המדע. בריאיון אמרה מארק כי היא עברה לינץ'. בנוסף תקפה את התכנית "ארץ נהדרת" שלעגה לה: "זו כבר לא תוכנית סאטירה, זו גזענות נוראית. על מה? על זה שגדלתי באופקים ופרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות? אבא שלי עבד כדי שנלך ונלמד, אנחנו ארבע עורכות דין בבית".

"גם ב'זהו זה' מגחכים אותי. אני אקדמאית, למדתי, למה עושים לנו את זה? הרגו את המשפחה שלי. את המלחמה הזו אני עושה בשביל הבנות בנתיבות, שדרות, באר שבע, אופקים, שלא מצליחות לפרוץ תקרת זכוכית. בגלל שאני ימנית משחירים אותי. על מה?"

"למה משחירים אותנו? מה עשיתי? זה בגלל שאני לצדו של נתניהו? אני אמשיך להיות לצד נתניהו. על מה עשו לי את זה? משרד המדע קטן עליי, קטן על היכולות שלי". דבריה של אוסנת מארק גרמו לאילה חסון לדמוע: "גרמת לי לבכות. זה טקסט מאד חשוב. עשו ממך קרקס".

צפו בריאיון המלא

עורך "ארץ נהדרת" מולי שגב הגיב בעמוד הטוויטר שלו לדברים של מארק כשצירף קטע מעמוד הוויקיפדיה של הילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד המדע היוצאת. "לפני שתטבעו בדמעות התנין: זאת האישה שנאלצה לפנות מקום כדי שהחנפנית של שרה נתניהו תקבל ג'וב. לא שזה משנה, אבל גם היא מזרחית מהפריפריה".

לפני עשרה ימים הודיעה מארק לשר החדשנות והמדע אופיר אקוניס כי היא מוותרת על מועמדותה לתפקיד מנכ"לית המשרד. "צר לי על בחירתה", מסר אקוניס בהודעתו. "האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות ומסירות ותתרום תרומה גדולה למשרד אך אני מכבד את החלטתה ומאחל לה מכל הלב הצלחה בכל דרך שתבחר". לפי גורמים בליכוד, מארק הבינה לאחר הראיון כי מועמדותה לא תאושר בנציבות ולכן ביקשה למשוך אותה מראש.

מארק כיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד בכנסת ה-21 וה-23 אך נבחרה במקום לא ריאלי בפריימריס האחרונים. היא נחשבת כמקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, ובשבועות האחרונים שמה הוזכר גם כמועמדת אפשרית לתפקיד מזכירת הממשלה או מנכ"לית הכנסת. אקוניס החליט למנות אותה כמנכ"לית במשרדו ועד להודעת הפרישה היא היתה צפויה להיות המנכ"לית הראשונה שתתמנה בממשלה ה-37.

  • עוד באותו נושא:
  • אסנת מארק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully