וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האיום בקיצוץ דרמטי בתקציבו: כאן חתם עם אקו"ם על הסכם ל-5 שנים

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 15:43

לאחר חתימת ההסכם אמר מנכ"ל כאן, גולן יוכפז: "התאגיד הוא מקור הפרנסה של עשרות אלפי יוצרים ויוצרות". מחרתיים יתקיים כנס חירום להצלת השידור הציבורי בהשתתפות קרן מור, יניב ביטון, נועה קולר, תום יער ועוד. בשבוע הבא יתקיים כנס חירום נוסף מטעם ארגון העתונאים

גולן יוכפז. סיון פרג',
מנכ"ל כאן, גולן יוכפז/סיון פרג'

על רקע האיום של התקשורת שלמה קרעי בקיצוץ דרמטי המתוכנן בתקציבו, תאגיד השידור כאן הגיע להסכמות עם אקו"ם בעניין התמלוגים ליוצרי המוזיקה ושני הצדדים יחתמו על הסכם ל-5 השנים הקרובות. אקו"ם היא האגודה שמנהלת בישראל את זכויותיהם של מעל ל-13 אלף יוצרות ויוצרים ישראלים בתחומי המוזיקה והספרות ושל מיליוני יוצרים זרים. כאן עושה שימוש ביצירות המוזיקליות בכל הפלטפורמות שלו - ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה.

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, מסר: "היוצרים והיצירות הישראליות הם הלב והנשמה של השידור הציבורי. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה כדי לשמר את התרבות הישראלית ולחזק את היצירה המקומית וזכויות היוצרים. התאגיד היום הוא מקור הפרנסה של עשרות אלפי יוצרים ויוצרות שהם השותפים המלאים והאמיתיים בעשייה שלנו. אני מודה לאסף נחום ולאנשי אקו"ם כולם".

בשבוע שעבר נחשפה תוכניתו המלאה של שר התקשורת שלמה קרעי, במסגרתה מתוכנן קיצוץ של לפחות מחצית מתקציב התאגיד, וכן הפרטה מוחלטת של מחלקות נוספות בו, שמשמעותן בפועל סגירת השידור הציבורי. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בתאגיד כבר נערכים למאבק. יו"ר כאן, גיל עומר ומנכ"ל כאן, גולן יוכפז, כינסו אתמול (ראשון) את עובדי תאגיד השידור הציבורי לאסיפת חירום ראשונה בירושלים נוכח הכוונות לפגוע בתאגיד השידור הציבורי ונשאו דברים יחד עם נציגי ועד העובדים. עומר אמר: "בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות. חדשות שמוכתבות מלמעלה - על ידי מי שאינם בעלי מקצוע, בעלי הון או פוליטיקאים - פוגעות בראש ובראשונה בחוסנה של החברה; בלי שידור ציבורי יש גם פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים; בלי שידור ציבורי לא ניתן לשדר לאזרחים המתקשים בהבנת עברית ולבני מיעוטים שונים המרכיבים את החברה בישראל וצריכים להיות ולהרגיש חלק ממנה. בלי שידור ציבורי אין הנגשה ראויה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים; אין שידור איכותי לילדים ונוער. בלי שידור ציבורי נפגע אנושות האינטרס הציבורי".

קופה ראשית עונה 3, נועה קולר. כאן 11,
נועה קולר, שכיכבה בין השאר בסדרות "קופה ראשית" ו"חזרות", תהיה גם בכנס הצלת השידור הציבורי/כאן 11

מחרתיים (רביעי) יתקיים כנס חירום של תעשיית הטלוויזיה להצלת השידור הציבורי בשעה 11:00 בצוותא בתל אביב, שבו מתכוונים לדון בצעדים אופרטיביים למניעת הקיצוץ המתוכנן בתקציב תאגיד השידור הציבורי כאן, שמוערך במאות מיליוני שקלים. צפויים להגיע אליו שחקנים, במאים, כותבים, מפיקים ועובדים טכניים ואמנותיים רבים, ובהם קרן מור ויניב ביטון, שינחו, וכן נועה קולר, תום יער, אגם בוחבוט ורשף לוי, שהשתתפו בהפקות התאגיד.

מטעם מטה איגודי היוצרים להצלת התאגיד נמסר: "בשנה החולפת בלבד, התאגיד היה אחראי לקרוב ממחצית הפקות הטלוויזיה בישראל, ביניהן 'שעת נעילה', 'מנאייכ', זוכת פרס האמי 'טהרן' ושלל תכנית איכות אחרות, כולל תכנים חינוכיים לילדים, ולנוער, ומתן במה לכלל המגזרים, העדות והאמונות בישראל. השידור הציבורי קיים בכל מקום בעולם, כולל בארצות הברית - ערש השוק החופשי, ומטרתו שימור התרבות, חופש הביטוי והגברת הגיוון התרבותי, כל זאת בצורה נקייה ומוגנת מהשפעה פוליטית ומסחרית של גורמים כלכליים כמו פוליטיקאים, טייקונים ובעלי הון. פגיעה בתאגיד היא בראש ובראשונה פגיעה בעניים ובאוכלוסיות החלשות ביותר בחברה. מי שאין ידו משגת לשלם דמי מנוי של מאות שקלים מדי חודש לאחד מתאגידי התקשורת, מוצא את עצמו חשוף כמעט בלעדי לתכני ריאליטי, שבחלקם רדודים ומעודדים חרמות, דרדור השיח ואף אלימות. שמירה על שירות ציבורי איכותי שכל אחד יכול לצרוך ללא תשלום, ואף ללא מכשיר טלוויזיה, אמור להיות בראש מעייניו של מפלגת השלטון המתיימרת לקדם גם מי שידם אינה משגת".

גם ארגון העיתונאים הודיע על כנס חירום שיכנס בשבוע הבא בתל אביב, תחת הכותרת "לא נאפשר את חיסול השידור הציבורי". מטעם הארגון נמסר: "השר קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי. שר התקשורת מוביל קיצוץ דרמטי בתקציבו של תאגיד השידור הישראלי, על מנת להחלישו ולהפוך אותו לגוף תקשורת רמוס, כנוע ומפוחד. להרוס את מה שנבנה בשנים האחרונות בעמל רב. הדבר עלול להביא בסופו של דבר לסגירת התאגיד בתוך זמן קצר".

במכתב הם קוראים לנשיא "לפעול על מנת לאפשר הידברות רצינית שתסיר מסדר היום אמירות גורפות מסוכנות שאינן לוקחות בחשבון את חשיבותו של השידור הציבורי לדמוקרטיה הישראלית". אמירות שלדבריהם אינן לוקחות בחשבון את אלפי העובדות והעובדים, במעגל המיידי והרחב יותר שכעת מטלטלים את ביטחונם התעסוקתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully