וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליאן רחלין יהיה המנהל המוזיקלי החדש של הסימפונית ירושלים

25.1.2023 / 16:33

ליוליאן רחלין יצא שם כאחד הכנרים והמנצחים התזמורתיים הבכירים של דורנו. במהלך העשורים האחרונים חלק רחלין את הבמה עם הסולנים, המנצחים והתזמורות הגדולים בעולם

יוליאן רכלין. וסילקה ברסקלוב,
יוליאן רחלין/וסילקה ברסקלוב

התזמורת הסימפונית ירושלים פתחה את חגיגות ה-85 להיווסדה בהודעה על מינויו של יוליאן רחלין כמנהלה המוסיקלי ומנצחה הראשי החדש. מאסטרו רחלין יחל את כהונתו באוקטובר 2023. רחלין נבחר ע"י ועדת איתור מוסיקלית ובהחלטת הועד המנהל של התזמורת מתוך 101 מועמדים מהארץ ומחו"ל.

ליוליאן רחלין יצא שם כאחד הכנרים והמנצחים התזמורתיים הבכירים של דורנו. במהלך העשורים האחרונים חלק רחלין את הבמה עם הסולנים, המנצחים והתזמורות הגדולים בעולם.

זליג רבינוביץ', יו"ר הועד המנהל של התזמורת הסימפונית ירושלים: "התזמורת תרה אחר מנהיג חזק ומסור, שיחזק את המצוינות האמנותית שלה וירומם את הפרופיל שלה ברחבי תבל. מצאנו מנהיג שכזה בדמותו של יוליאן רחלין, ואנו שמחים מאוד לקבל את פניו בירושלים!"

על משרתו החדשה אומר יוליאן רחלין: "אני אסיר תודה ונרגש לקבל את המשרה החדשה הזו. כמי שהופיע לעיתים תכופות בישראל ב-35 השנים האחרונות, האמון שנתנו בי המוסיקאים והעיר ירושלים משמעותי עבורי במיוחד. אני רואה עצמי כבר-מזל לעבוד עם אמנים מיומנים שכאלו ועם צוות חדור מוטיבציה שכזה בעיר שבה אני חש בבית, וכבר איני יכול לחכות ולצאת למסע מוסיקלי משותף זה".

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים נרגש: " יוליאן רחלין הוא האיש הנכון בזמן הנכון, בטוחני שבתפקיד מנהלה המוסיקלי של התזמורת יוליאן ישפיע באופן חיובי ביותר על נוף המוסיקה הקלאסית בישראל, אנחנו כבר מתכננים את העונה הבאה והסיורים בחו"ל".

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "בשם עיריית ירושלים, ברצוני לברך את מאסטרו יוליאן רחלין ואת הסימפונית ירושלים! אנו מאמינים כי התזמורת הסימפונית ירושלים היא עוגן תרבותי רב ערך, ומצפים לעבוד יחד עם מר רחלין כדי להפוך את התזמורת לשגרירה התרבותית של עירנו ברחבי העולם."

עבד עם הגדולים ביותר

יוליאן רחלין, יליד ליטא, היגר לווינה עם משפחתו כשהיה בן שלוש, שם למד כינור עם בוריס קושניר, ולקח שיעורים פרטיים אצל פנחס צוקרמן בעיר ניו יורק. מר רחלין גם השלים לימודי ניצוח עם מאסטרו מאריס יאנסונס וסופי רחלין והיה חניכו של מאסטרו דניאלה גאטי.

בין היתר ניצח על התזמורת הסימפונית של שיקגו, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית המלכותית, התזמורת הסימפונית של ברמינגהם, התזמורת הסימפונית של וינה, הפילהרמונית של אוסלו, תזמורת הקונצרטהאוס של ברלין, תזמורת הרדיו הסימפונית של וינה, הפילהרמונית המלכותית של ליברפול ועוד, וכן על תזמורות בפסטיבלי גרנד טיטון ווורביה.

ככנר הופיע רחלין לאחרונה עם הפילהרמונית של לונדון ועם הפילהרמונית של אוסלו תחת קלאוס מקלה, עם תזמורת פילהרמוניה תחת סנטו-מתיאס רובלי, התזמורת הסימפונית הלאומית בניצוחו של ג'נאנדראה נוזדה, התזמורות הפילהרמוניות של מינכן ושל לוס-אנג'לס תחת שרביטו של זובין מהטה, עם תזמורת פילרמוניקה דלה סקאלה, תזמורת RAI הסימפונית עם אנדרס אורוסקו-אסטרדה, התזמורת הסימפונית של מונטריאול בניצוחו של כריסטוף אשנבך ועוד.

רחלין עבד בכפיפה אחת, וביצע בכורות ליצירות מאת קז'ישטוף פנדרצקי, גייה קנצ'לי, ואנגליס ולרה אוירבך. בשנת 2000 חבר למסטיסלב רוסטרופוביץ' לביצוע הבכורה של השישיה של פנדרצקי, ומאוחר יותר כתב והקדיש לו פנדרצקי את הקונצ'רטו דופיו לכינור, ויולה ותזמורת בנוסף לשאקון לכינור ולוויולה.
מאסטרו רחלין משתף פעולה לעיתים קרובות עם אמנים כמרתה ארחריץ', יבגני קיסין, ז'אנין יאנסן, וילדה פרנג ומישה מאיסקי. פועלו במשך כעשור בפסטיבל 'יוליאן רחלין וחברים' בדוברובניק (קרואטיה) זכה להכרה בינלאומית.

רחלין ייסד את 'קרן יוליאן רחלין וחברים', המוקדשת לחינוך ולתמיכה בכישרונות צעירים, ומשנת 1999 הוא משמש כחבר פקולטה וכפרופסור באוניברסיטה הפרטית למוסיקה ולאמנות בווינה. הוא זכה בפרסים רבים, בהם פרס של כבוד מטעם האקדמיה למוסיקה של צ'יגיאנה בסיינה, "מנהיג עולמי צעיר" מטעם הפורום הכלכלי הבינלאומי, ובתואר שגריר של רצון טוב מטעם יוניסף לקרן הילדים של האו"ם. ב-2013 הופיע לצדו של זובין מהטה והתזמורת הלאומית של בוואריה בקונצרט "שלום לקשמיר" בגני שלימאר שבסרינגר, קשמיר, שהיה ההופעה הראשונה של תזמורת מערבית באזור זה.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully