וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טום ורליין, מהיוצרים החשובים בהיסטוריה של הפאנק, הלך לעולמו

29.1.2023 / 0:40

ורליין, שהקים את להקת טלוויז'ן והוציא שמונה אלבומי סולו, הלך לעולמו בגיל 73. נחשב לאחד היוצרים החשובים בסצנת הרוק הניו יורקית

טום ורליין. Darren Eagles, GettyImages
טום ורליין/GettyImages, Darren Eagles

הוא היה אחד היוצרים החשובים בהיסטוריה של זרם הפאנק, והשפיע רבות על מוזיקת הפוסט פאנק ורוק האינדי של שנות ה-80, וכעת הוא לא איתנו. טום ורליין, הגיטריסט והזמר שהקים את להקת טלוויז'ן, הלך לעולמו בגיל 73. על המוות הודיעה ג'סי פריס סמית', בתו של זוגתו לשעבר לשעבר של ורליין פטי סמית'.

ורליין נולד כתומאס מילר בניו ג'רזי ב-1949. הוא הושפע מטכניקות רבות של נגינה על גיטרה ומסגנונות מוזיקליים שונים, מהרולינג סטונס ועד מיילס דיוויס. ב-1973, לאחר שעבר לניו יורק ושינה את שמו לטום ורליין, הקים יחד עם ריצ'רד הל את הנאון בויז, שהתפרקו במהירות והוקמו מחדש כלהקת טלוויז'ן.

טלוויז'ן הפכה לאחת מהלהקות המובילות בסצנת הפאנק-רוק הניו יורקית של שנות ה-70, וזאת על אף שמעולם לא נחלה הצלחה מסחרית. הלהקה התפרקה ב-1978 לאחר שהוציאה שני אלבומים, אולם השפיעה רבות בשנות ה-80 על מוזיקת האינדי האמריקנית, כשרבים מייחסים ל"מארקי מון", אלבומה הראשון של הלהקה שיצא ב-1977, את התפתחותו של זרם המוזיקה האלטרנטיבית בשנות השמונים והתשעים.

ב-1991 התאחד ההרכב והוציא אלבום שלישי, התפרק ב-1992 ושב לסיבוב הופעות ב-2001. ורליין עצמו הוציא שמונה אלבומי סולו, בין 1979 ל-2006.

  • עוד באותו נושא:
  • טלוויז'ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully