וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנעליים של שולי רנד: אוסקר אייזק יככב בגרסה המדובבת של הלהיט הישראלי "אגדת חורבן"

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 13:48

גם אוונג'לין לילי, אליוט גולד ובילי זיין ישתתפו בגרסה האנגלית לסרט האנימציה של גידי דר, המתאר את חורבן בית המקדש השני ומשקיף על האופן שבו החברה היהודית המקוטבת של התקופה שקעה לתוך תהום. הבמאי: "מאושר מהליהוק, אבל חרד מאוד ממה שקורה היום - בדיוק כמו בסרט"

מתוך "אגדת חורבן".. ציור: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט, באדיבות כאן 11,
"רלוונטי להחריד". מתוך "אגדת חורבן"/ציור: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט, באדיבות כאן 11

שחקני הקולנוע אוסקר אייזק ("בתוך לואין דיוויס", "מלחמת הכוכבים"), אליוט גולד ("מ.א.ש"), אוונג'לין לילי ("אבודים", "אנטמן והצרעה") ובילי זיין ("טיטאניק") ידבבו את הגרסה האנגלית של "אגדת חורבן", סרטו של גידי דר העוסק במרד הגדול וחורבן בית המקדש השני - כך מדווח היום (שלישי) אתר דדליין.

כזכור, הסרט הישראלי המצליח, שכתב דר בשיתוף עם שולי רנד, מורכב בכ-1,500 תמונות דוממות. הוא היה מועמד לשבעה פרסי אופיר, כולל פרס הסרט הטוב ביותר, וזכה בארבעה.

אייזק ידבב את בן בטיח, גיבור הסרט שבמקור דיבב רנד; זיין ידבב את דמותו של בר-גיורא, וייכנס לנעליו של עמוס תמם; לילי תגלם את המלכה ברניקי, שגילמה במקור יעל אבקסיס; ואילו גולד ידבב את רבי יוחנן בן זכאי - דמות שדיבב במקור מוני מושונוב.

הטריילר לגרסה האנגלית של הסרט

"אני מאושר ששחקנים בקנה המידה הזה אהבו כל כך את הסרט עד שהחליטו להשתתף בו וחלקם אפילו נכנסו כמפיקים. אבל במקביל לשמחה יש גם מועקה גדולה שמלווה אותי כבר ימים רבים, דאגה עצומה לעם שלי שנראה כמאבד עצמו לדעת", מסר דר לוואלה! תרבות. "בדיוק כמו בסרט שלי, כל צד נאחז בצדקת דרכו, עד כדי שלילה מוחלטת של הצד השני והאמת שלו. גובה הלהבות עולה ואני חרד מאוד שכמו בסרט, וכמו במציאות של לפני 2,000 שנה, הדברים יאבדו שליטה ונתחיל את הגלישה במדרון החלקלק שסופו מי ישורנו. והלוא אז, מי בכלל יזכור אז כיצד הכל התחיל. גם אז חשבו כולם שיהיה בסדר, אחרת היו עוצרים בזמן. שותפי ואני יצרנו את הסרט הזה כמנורת אזהרה לישראליות, ואני מתפלל שנדע לעצור בזמן. נכון לכרגע, נראה שאותו הגן להשמדה עצמית שטמון בעומק הישראליות מתפרע ואין מי שיקח מנהיגות ויעצור אותו".

גם הכוכבים הדגישו עד כמה "אגדת חורבן", המתאר חברה משוסעת הקורסת אל תוך עצמה, מתכתב בעיניהם עם המציאות של היום, ואייזק אף אמר כי הוא חושש שהסרט "רלוונטי להחריד". גם לילי התייחסה לכך: "כולנו מפחדים לגלות כמה אנחנו מפולגים. כולנו מפחדים על כמה מעט נראה שאנחנו מסכימים - ועדיין אנחנו לא רואים אנשים מתקדמים לעבר פשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully