וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יביאו מדליה? גיא נתיב יצר יחד עם במאית איראנית מותחן על קרב ג'ודו בין שתי המדינות

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 17:41

הסרט, ששמו הזמני הוא "ג'ודו", מתמקד בלחצים המופעלים על ספורטאית איראנית לפי קרב מכריע באליפות העולם, שבו היא אמורה להתחרות נגד ספורטאית מישראל. על הבימוי חתום נתיב במשותף עם הבמאית והשחקנית זאר אמיר אברהימי ("עכביש קדוש") - שיתוף פעולה ראשון מסוגו

גיא נתיב, זאר אמיר אברהימי. כריס דוויט, זיו עמר, באדיבות קשת סטודיוס,
הסרט הישראלי-איראני הראשון. זאר אמיר אברהימי וגיא נתיב/כריס דוויט, זיו עמר, באדיבות קשת סטודיוס

הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב והשחקנית האיראנית זאר אמיר אברהימי ביימו במשותף סרט העוסק במתיחות בין שתי המדינות - כך נודע היום (שלישי). זו הפעם הראשונה שבמאים ישראלים ואיראנים יוצרים סרט במשותף מאז המהפכה באיראן. הסרט הופק על ידי קשת סטודיוס - האולפנים של קשת אינטרנשיונל בלוס אנג'לס. זכויות ההפצה הבינלאומיות לסרט נרכשו על ידי חברת WestEnd Films, שתשיק אותו בפסטיבל ברלין.

הסרט, ששמו הזמני הוא "ג'ודו", מתמקד בלחצים המופעלים על ספורטאית איראנית, ליילה, לפי קרב מכריע באליפות העולם, שבו היא אמורה להתחרות נגד ספורטאית מישראל. השלטונות והמאמנת שלה לוחצים עליה לזייף פציעה, וליילה מוצאת את עצמה נאלצת לקבל החלטות קשות על המשך דרכה.
זאר אמיר אברהימי, שכיכבה השנה בסרט הדני המוערך "עכביש קדוש" ואף זכתה עליו בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן, תככב גם בתפקיד הראשי. את הסרט כתבה תסריטאית איראנית אף היא, אלם ארפני.

"זהו כבוד עצום לשתף פעולה עם כוחות הטבע היצירתיים האמיתים הללו - זאר, אריאן [מנדי, שגם מככבת בסרט] ואלחם, ולהעניק חיים לסיפור החשוב הזה", מסר נתיב. "זה יותר מסרט, עבור כולנו. זו הצהרה יצירתית לעולם, בזמן שאלפי אזרחים איראנים חפים מפשע משלמים על חופש בחייהם".

זאר אמיר אברהימי הוסיפה כי "הסיפור שנספר בסרט הזה הוא סיפורם של יותר מדי ספורטאים איראנים שאיבדו את הזדמנויות חייהם, ולעתים נאלצו לעזוב את מדינתם ואת יקיריהם בשל הסכסוך בין המערכות והממשלות. שיתוף הפעולה האמנותי והקולנועי הזה עם גיא הוא מחווה עבורם".

  • עוד באותו נושא:
  • גיא נתיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully