וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי ומבקר הרוק הוותיק קובי אור הלך לעולמו בגיל 75

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 21:28

קובי אור, שרבים ראו בו משורר רוק ופילוסוף רוק, הוציא במשך שנים כתב-עת בנושא מוזיקה בשם "חמור". הוא היווה השראה למוזיקאים ועיתונאים רבים, כמו יוסי בבליקי, בועז כהן וגלעד כהנא

עיתונאי המוזיקה ומבקר הרוק הוותיק קובי אור הלך היום לעולמו בגיל 75.

הוא נולד בשם יעקב אורנשטיין ברמת גן וחי בה עד מותו. מאז סוף שנות השבעים הוא כתב בנושאי רוק אלטרנטיבי בישראל והשפיע על מוזיקאים רבים. במשך עשרות שנים הוציא פנזין מוזיקה עצמאי בשם "חמור" שאותו כתב וערך. "חמור" חולק בחינם בחנויות תקליטים, והראשון שדיווח על כתיבתו המיוחדת היה יואב קוטנר ב-1982. קובי אור פרסם בשנות השמונים את מאמריו בעיתון "חדשות", במקומון "כלבו" בחיפה ובמקומון "זמן תל אביב".

אור היווה מקור השראה חשוב למספר יוצרי רוק, סופרים ועיתונאים כיוסי בבליקי, בועז כהן, אהד פישוף, גלעד כהנא ועוזי וייל. להקת נושאי המגבעת הירושלמית שהוקמה באמצע שנות השמונים נקראה במקור "נושאי המגבעת של קובי אור" כמחווה לו. רבים ראו בקובי אור משורר רוק ופילוסוף רוק.

קובי אור. Creative Commons
קובי אור/Creative Commons

העיתונאי דרור פויר ספד לו בטוויטר: "עצוב. לא היה ומעכשיו כנראה גם לא יהיה מי שיכתוב מוזר וחשוף וכואב ותמים כמו קובי אור. אהבתי את הברנש והחיים יהיו משעממים יותר בלי הניוזלטר שלו. לרוקנרול יש עכשיו מאהב קנאי אחד פחות. תהא נשמתו צרורה בצרור של כבלים לגיטרות".

חברו, העיתונאי והמגיש בועז כהן, כתב: "כמה וכמה פעמים, במשך השנים, ניסיתי להוציא ספר מכתביו הגאוניים, החריגים, המוזרים, הלא מפוענחים, המשפיעים. בכל פעם מחדש הוא דחה אותי. לא, לא, לא. קובי אור חי ומת בשולי השוליים של התרבות הישראלית, אבל הוא היה ענק רוח אמיתי".

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully