וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס סאורה, מהבמאים הספרדים הגדולים אי פעם ("קריאת העורב"), מת בגיל 91

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 19:44

היצירה של סאורה, מהבמאים הספרדים החשובים בכל הזמנים, נמשכה מאז שנות ה-50 ועד השנה האחרונה. בין סרטיו הנוספים: "חתונת הדמים", "אני אוהב אותך כרמן" ו"אהבה מכושפת". הוא הותיר אחריו שבעה ילדים

הבמאי הספרדי קרלוס סאורה, סן סבסטיאן, 2007. Carlos Alvarez/Getty Images, GettyImages
מענקי הקולנוע הספרדי. סאורה/GettyImages, Carlos Alvarez/Getty Images

הבמאי הספרדי החשוב קרלוס סאורה, שיצר סרטים כמו "קריאת העורב", "חתונת הדמים", "אני אוהב אותך כרמן" ו"אהבה מכושפת", הלך לעולמו בגיל 91 - כך נודע היום (שישי). הקריירה שלו החלה בנשות ה-50, ונמשכה ממש עד השנה האחרונה.

האקדמייה הלאומית לקולנוע של ספרד הכריזה על מותו של מי שתיארה כ"אבן יסוד" בקולנוע הספרדי, ובהודעה מטעמה נמסר כי הוא היה מוקף בבני משפחתו. הוא אמור היה לקבל בקרוב פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה.

סרטיו של סאורה, יליד מדריד, זכו בפרסים נחשבים, ביניהם דב הזהב בפסטיבל ברלין והפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן. סרטיו היו מועמדים שלוש פעמים לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר. סרטו החשוב ביותר הוא "קריאת העורב" משנת 1976, שזכה להצלחה והערכה בינלאומית.

אחרי שזוהה בתחילת דרכו עם קולנוע פוליטי, הוא זוהה בהמשך הדרך עם סרטים שכללו מחול מסוגים שונים, ובמיוחד פלמנקו. יצירתו האחרונה - "הקירות יכולים לדבר" - סרט תיעודי על הקשר בין אמנות וההיסטוריה האנושית, הוקרן בבכורה בחודש ספטמבר האחרון בפסטיבל סן סבסטיאן.

סאורה היה נשוי שלוש פעמים, והותיר אחריו שבעה ילדים, אחד מהם מקשר עם השחקנית ג'רלדין צ'פלין, שגם שיחקה בכמה מסרטיו.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully