וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל שישה כבר צפה: סדרת השואה "צמיד האש" הפכה להצלחת ענק ביוון

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:00

"צמיד האש" מגולל את קורותיה של משפחה יהודית בסלוניקי, החל מהשריפה הגדולה בעיר ב-1917 ודרך השואה, כולל הישרדות תחת ידיו המפלצתיות של יוזף מנגלה. הסדרה היוונית הפכה להצלחה עצומה במולדתה

טריילר לסדרה היוונית "צמיד האש"/ERT

"צמיד האש", סדרת דרמה יוונית חדשה שעלתה בערוץ הציבורי ERT World (כן, אפילו ליוון יש כזה) על קורותיה של משפחה יהודית במהלך העשורים האפלים ביותר של המאה ה-20, הפכה ללהיט ענק במולדתה. הסדרה מבוססת על הספר באותו שם מאת הסופרת ביאטריס סיאס-מגריזו, בהשראת סיפורה של משפחתה שלה, משפחה יהודית אמידה של אנשי עסקים בסלוניקי. סיפורה של המשפחה בספר ובסדרה, משפחת כהן, מתחיל בשריפה הגדולה בעיר ב-1917. האש כילתה את ביתם ואילצה אותה לעקור אל מחנה צוענים, שם ילדה האם את הילד יוסף - בן דמותו של אבי הסופרת. הסיפור עוקב אחר קורותיהם של בני המשפחה לאורך העשורים, ומסתיים ב-1962.

יוסף סיאס האמיתי היה רק ​​בן 16 כאשר נלקח עם משפחתו, משפחה של יהודים ספרדים מסלוניקי, לאושוויץ. באירוע הקרנה של הסדרה (במקור "To vrahioli tis fotias") סיפרה סיאס-מגריזו כי אביה היה שפן ניסיונות בידיו של מנגלה, שהעביר אותו לניתוח דלקת התוספתן ללא הרדמה - סצנה שפותחת את הפרק הראשון. "זה לצד זה, הוא ראה ניתוחים אחרים, קשים יותר מבוצעים, אפילו בילדים. הם ראו אחד את השני מתים", סיפרה.

הסדרה היוונית "צמיד האש". ERT, צילום מסך
"הצלחנו להגיע גם לצעירים". מתוך "צמיד האש"/צילום מסך, ERT

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

מחפשים המלצה לסדרה טובה? הנה כל מה ששווה לראות בטלוויזיה החודש

הספר ראה אור ב-2006, ושמונת פרקי הסדרה עלו בסוף ינואר ל-ERTFLIX, שירות הסטרימינג של ERT, ובתחילת פברואר גם בערוץ הרגיל. אחד מכל שישה יוונים כבר צפה בה או בחלקה. "מדובר בהצלחה עצומה", הכריזה מנהלת מחלקת הדרמה בערוץ. "בזכות הסטרימינג בארטפליקס, הצלחנו להגיע גם לצעירים. אנחנו גאים מאוד בסדרה ובתרומה שלה לזיכרון השואה". "אבי שאל אותי מה יהיה כשהוא ושאר הניצולים לא יהיו כאן להעיד", אמרה סיאס-מגריזו. "הבטחתי שאספר את הסיפור שלו ואגיע לקהל רחב - וקיימתי את ההבטחה".

לפי מחקר מ-2019, ל-69 אחוז מהיוונים יש דעות אנטישמיות, והרבה צעירים לא יודעים שום דבר על השואה, שהרבה ממנה גם לא מלמדים בבתי ספר. בממשלה יש שלושה שרים שהתבטאו בעבר התבטאויות אנטישמיות.

  • עוד באותו נושא:
  • שואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully