וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא מת בדירתו: הבלוגר והעיתונאי יוסי גורביץ הלך לעולמו בגיל 53

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 15:39

גורביץ, בעל הבלוג "החברים של ג'ורג'", נמצא אתמול מת בדירתו. העיתונאי אלי ביתאן: "רבים מאיתנו למדו ממנו מהי כתיבה עיתונאית ואקטיביסטית מתוך מחויבות עמוקה למאבק בכיבוש, עד ימיו האחרונים"

העיתונאי יוסי גורביץ'. יהונתן קלינגר, Creative Commons
יוסי גורביץ/Creative Commons, יהונתן קלינגר

הבלוגר והעיתונאי יוסי גורביץ הלך לעולמו בגיל 53 לאחר שנמצא אתמול מת בדירתו. גורביץ, בעל הבלוג "החברים של ג'ורג'", כתב בעבר באתר נענע, שם שימש כסגן עורך מחלקת החדשות וכעורך ערוץ הבחירות. בשנת 2007 הצטרף לכלכליסט שם שימש במשך כעשור בעל טור יומי בנושאי טכנולוגיה. אחיו יאיר כתב: "לכל מי שהכיר את אחי הגדול יוסי גורביץ - בצער אני מודיע על פטירתו בטרם עת. ההלוויה תהיה היום בבית עלמין סגולה בשעה 16:30".

העיתונאי אלי ביתאן כתב: "גורביץ' היה כותב חד ומושחז שעסק בהיסטוריה, בסכסוך, בטכנולוגיה ועוד. רבים מאיתנו למדו ממנו מהי כתיבה עיתונאית ואקטיביסטית מתוך מחויבות עמוקה למאבק בכיבוש, עד ימיו האחרונים".

העיתונאית חנה בית הלחמי הוסיפה: "לפני שנים, כשחשפנו את פוגענותו של יצחק לאור, בימים בהם זירת הבלוגים היתה חזקה מאוד, יוסי היה ה"פרנטר" שלי לארגון 17 בלוגרים ובלוגריות שכתבו בו זמנית על הנושא, העלו רשימה בבלוג באותו יום ואותה שעה. הוא היה איש זכויות-אדם אמיתי, הארד-קור, וככזה - היה פמיניסט הארד-קור. מעטים הגברים בעולם, גם כאלו המגדירים את עצמם פמיניסטים, שאני יכולה לתת להם את המחמאה הזו. דווקא עכשיו, כשכל התחזיות האפוקליפטיות שלו מתממשות וכל מי שקראו לו "שמאל קיצוני" מגלים שהמציאות היא הקיצונית, בדיוק כפי שהוא תיאר אותה, בדיוק עכשיו זה נגמר. יוסי היה אדם טוב במובן הכי עמוק של המילה. טוב שהיה אדם כמוהו, וחבל שכבר איננו".

גורביץ נולד ב-1970 למשפחה דתית לאומית ולמד בישיבת בני עקיבא נחלים. במהלך שנותיו בישיבה יצא בשאלה. בתום שנות הישיבה התגייס לצה"ל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה עם התמחות בהיסטוריה של ימי הביניים. בינואר 2012 נחקר במשטרה בחשד להסתה לאלימות בעקבות פוסט שפרסם בבלוג שלו. תיק החקירה נסגר בחוסר אשמה.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully